Υγεία

Ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου μειώνεται αν ασκείστε τακτικά με βαράκια – Τι αναφέρει αμερικανική επιστημονική μελέτη

Άτομα μέσης και τρίτης ηλικίας μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κάνοντας ασκήσεις με βαράκια – Ο κίνδυνος μειώνεται ακόμα περισσότερο αν γίνεται συνδυασμός με αεροβική άσκηση

Οι ασκήσεις με βαράκια μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Η συχνή άσκηση των ανθρώπων μέσης και τρίτης ηλικίας με βαράκια συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου από καρδιαγγειακή και οποιαδήποτε άλλη αιτία, με μοναδική εξαίρεση τον καρκίνο.

Τα παραπάνω προκύπτουν από μία νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη, η οποία επισημαίνει πως αν μέσα στην εβδομάδα συνδυάζεται η άσκηση με βαράκια με αεροβική άσκηση, τότε υπάρχει επιπρόσθετο όφελος για την υγεία.

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Τζέσικα Γκόρτσελιτς του Πανεπιστημίου της Αϊόβα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό περιοδικό αθλητιατρικής «British Journal of Sports Medicine» , ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 100.000 ανθρώπους με μέση ηλικία 71 ετών, από τους οποίους περίπου 28.500 πέθαναν σε διάστημα μιας δεκαετίας. Σχεδόν ο ένας στους τέσσερις (23%) ασκείτο με λιγότερα ή περισσότερα βαράκια, με το 16% να το κάνει σε τακτική βάση (μία έως έξι φορές μέσα στην εβδομάδα). Επίσης ο ένας στους τρεις (32%) έκανε αεροβική άσκηση.

Διαπιστώθηκε ότι η άσκηση με βαράκια σχετιζόταν με 9% έως 22% μικρότερο κίνδυνο θανάτου, ανάλογα με το πόσο συχνή ήταν η χρήση τους: π.χ. για μία ή δύο φορές την εβδομάδα η μείωση του κινδύνου θανάτου ήταν 14%.

Η αεροβική άσκηση, χωρίς βαράκια, σχετιζόταν με μείωση του κινδύνου θανάτου κατά 24% έως 34%, ενώ η μεγαλύτερη μείωση κατά 41% έως 47% ήταν για όσους συνδύαζαν την αεροβική άσκηση με τα βαράκια.

Εκτός από τα βαράκια, υπάρχουν πάντως και άλλοι τρόποι ενδυνάμωσης των μυών, όπως τα «πουσ-άπ», το πιλάτες κ.α.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

https://bjsm.bmj.com/content/early/2022/08/08/bjsports-2021-105315

Δείτε επίσης