Υγεία

Πανδημία: Γνώσεις που αντιστοιχούν στο 35% ενός σχολικού έτους έχασαν οι μαθητές

Που εντοπίζονται οι μεγαλύτερες απώλειες

Πανδημία: Γνώσεις που αντιστοιχούν στο 35% ενός σχολικού έτους έχασαν οι μαθητές
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Γνώσεις και δεξιότητες που αντιστοιχούν στο 35% ενός ολόκληρου σχολικού έτους έχασαν οι μαθητές εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοιού και όσα αυτή προκάλεσε.

Η διαταραχή της σχολικής διαδικασίας με μεγαλύτερη απώλεια των παιδιών στο μάθημα των Μαθηματικών, καταγράφηκε σε μεγάλη συνδυασμένη μελέτη που βασίστηκε σε 42 προγενέστερες κλινικές μελέτες από 15 χώρες.

Σύμφωνα λοιπόν με το συμπέρασμα της νέας συνδυασμένης ανάλυσης (μετανάλυσης), που βασίζεται στα δεδομένα 42 προγενέστερων κλινικών μελετών και η οποία δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Nature Human Behaviour:

«Η σχολική πρόοδος των παιδιών μειώθηκε σημαντικά στη διάρκεια της πανδημίας», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Dr. Bastian Betthäuser, επίκουρος καθηγητής Κοινωνιολογίας στο Παρατηρητήριο Κοινωνιολογίας της Αλλαγής (CRIS) του Πανεπιστημίου Πολιτικών Σπουδών (Sciences Po), στο Παρίσι. «Κατά μέσον όρο τα παιδιά έχασαν το ένα τρίτο απ’ ό,τι θα μάθαιναν σε μία φυσιολογική σχολική χρονιά. Οι ελλείψεις αυτές παρατηρήθηκαν αρκετά νωρίς στην πανδημία».

Ο Dr. Betthäuser πρόσθεσε πως τα παιδιά ακόμα δεν έχουν αναπληρώσει τα κενά που απέκτησαν στις αρχές της πανδημίας. Και σαν να μην έφτανε αυτό, η πανδημία ενέτεινε τις κοινωνικές ανισότητες μεταξύ των παιδιών διαφορετικού κοινωνικοοικονομικού υποβάθρου. «Η κρίση στη μάθηση είναι κρίση ισότηταας», τόνισε. «Τα παιδιά από μη προνομιούχο περιβάλλον επηρεάστηκαν δυσανάλογα από την πανδημία».

Η νέα ανάλυση βασίσθηκε σε επιστημονικά δεδομένα από τις χώρες: Αυστραλία, Βέλγιο, Βραζιλία, Κολομβία, Δανία, Γερμανία, Ιταλία, Μεξικό, Ολλανδία, Νότιο Αφρική, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, Βρετανία, ΗΠΑ.

Οι περισσότερες από τις μελέτες προέρχονταν από χώρες υψηλού και μέσου εισοδήματος, επισήμανε ο Dr. Betthäuser.

Βάσει των συμπερασμάτων από τις αναλύσεις των μελετών διαπιστώθηκε επίσης ότι υπήρξαν κενά στις γνώσεις, λόγω των περιορισμών που ετέθησαν νωρίς στην πανδημία στα παιδιά από μη-προνομιούχο περιβάλλον. Επιπλέον, η πρόοδος στα Μαθηματικά επηρεάστηκε περισσότερο απ’ ό,τι εκείνη στη Γλώσσα.

Τα ευρήματα ήταν πάνω-κάτω τα ίδια σε όλες τις χώρες. Ουσιαστικά υποδηλώνουν ότι με κλειστά σχολεία τα παιδιά έχασαν μάθηση ίση με εκείνη που θα είχαν αποκτήσει στο ένα τρίτο μιας φυσιολογικής σχολικής χρονιάς.

Η ανάλυση αυτή αποδεικνύει για μία ακόμα φορά ότι οι μαθητές επλήγησαν σημαντικά από την πανδημία. Και δυστυχώς ακόμα δεν έχουν αναπληρώσει όλα όσα έχασαν, τουλάχιστον σε ακαδημαϊκό επίπεδο, είπε η Dr. Susanna Loeb, καθηγήτρια στην Ανώτατη Σχολή Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Στάνφορντ.

Δείτε επίσης