Υγεία

Καρδιακές παθήσεις: Το περπάτημα και τα επιπλέον βήματα που μειώνουν τον κίνδυνο

Τι έδειξε έρευνα που αφορά τις καρδιαγγειακές παθήσεις σε ανθρώπους μεγάλης ηλικίας

Καρδιακές παθήσεις: Το περπάτημα και τα επιπλέον βήματα που μειώνουν τον κίνδυνο
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Τα καρδιαγγειακά νοσήματα δυστυχώς αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτων παγκοσμίως και τα οποία τα μπορούσαν να προληφθούν σε μεγάλο βαθμό αν και εφόσον τηρούνται κάποιοι απλοί κανόνες που αφορούν την διατροφή και την σωματική άσκηση.

Ειδικά στις χώρες της Ευρώπης οι καρδιακές παθήσεις ευθύνονται για τους περισσότερους θανάτους στην Ευρώπη με τους παράγοντες που τις προκαλούν να είναι μεταξύ άλλων το κάπνισμα, η υψηλή χοληστερόλη, η παχυσαρκία, η υπέρταση, ο διαβήτης, το άγχος και η έλλειψη άσκησης.

Μια νέα μελέτη που έγινε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής έδειξε ότι το περπάτημα σε ανθρώπους κυρίως ηλικιωμένους, (άνω των 70 ετών), τα επιπλέον καθημερινά βήματα σώζουν ζωές σε μεγάλο βαθμό και μειώνουν αισθητά τον κίνδυνο πρόκλησης σοβαρών καρδιακών παθήσεων.

Η νέα επιστημονική έρευνα έδειξε πώς όσοι άνω των 70 ετών κάνουν 500 επιπρόσθετα βήματα καθημερινά, έχουν 14% μικρότερη πιθανότητα για καρδιαγγειακή νόσο.

Συγκριτικά με όσους κάνουν λιγότερα από 2.000 βήματα τη μέρα συνολικά, εκείνοι που ξεπερνούν τα 4.500 βήματα καθημερινά, έχουν 77% μικρότερο κίνδυνο για κάποιο καρδιαγγειακό επεισόδιο.

Πόσα βήματα την ημέρα μειώνουν τον κίνδυνο

Η επίκουρη καθηγήτρια επιδημιολογίας Έριν Ντούλι της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Αλαμπάμα, μαζί με την επιστημονική της ομάδα έκαναν τη σχετική ανακοίνωση σε ιατρικό συνέδριο της American Heart Association μελετώντας συνολικά 452 ανθρώπους με μέση ηλικία 78 ετών.

Οι συμμετέχοντες στην μελέτη φόρεσαν ειδική συσκευή καταγραφής των βημάτων τους σε καθημερινή βάση για μερικές μέρες. Ο μέσος αριθμός βημάτων των συμμετεχόντων ήταν περίπου 3.500 βήματα τη μέρα.

Σε βάθος 3,5 ετών το 7,5% των ατόμων εμφάνισαν στεφανιαία νόσο, έμφραγμα, εγκεφαλικό, καρδιακή ανεπάρκεια ή άλλο καρδιαγγειακό περιστατικό. Σχεδόν το 12% των ανθρώπων με λιγότερα από 2.000 βήματα εμφάνισαν καρδιαγγειακό πρόβλημα, έναντι μόνο του 3,5% μεταξύ όσων έκαναν πάνω από 4.500 βήματα καθημερινά.

Είναι σημαντικό να διατηρούμε τη σωματική δραστηριότητα μας όσο μεγαλώνουμε, όμως θα πρέπει επίσης να βάζουμε στόχους όσον αφορά τα βήματα μας μέσα στη μέρα. Εκπλαγήκαμε που βρήκαμε ότι για κάθε έξτρα 500 βήματα ημερησίως, υπήρξε τόσο ισχυρό όφελος για την υγεία της καρδιάς.

Η ενθάρρυνση των μικρών αυξήσεων στα καθημερινά βήματα έχει επίσης σημαντικά καρδιαγγειακά οφέλη. Αν είστε άνω των 70 ετών, αρχίστε να προσπαθείτε να κάνετε 500 περισσότερα βήματα κάθε μέρα.

Τα βήματα είναι ένας εύκολος τρόπος να μετρήσει κανείς τη σωματική δραστηριότητα του και όσα περισσότερα κάνει ένας ηλικιωμένος, τόσο μειώνεται ο κίνδυνος καρδιαγγειακού περιστατικού, ανέφερε η δρ Ντούλι.

Για καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία, οι ειδικοί συνιστούν οκτώ βασικά πράγματα:

υγιεινή διατροφή, σωματική δραστηριότητα, όχι κάπνισμα, επαρκής ύπνος, διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους, έλεγχος χοληστερίνης, σακχάρου και πίεσης αίματος.

Δείτε επίσης