Μόλις 10 λεπτά γυμναστικής ωφελούν τη μνήμη! | yoga

Μόλις 10 λεπτά γυμναστικής ωφελούν τη μνήμη, επιβεβαιώνει νέα αμερικανική έρευνα, προτρέποντας όλους μας να ξεκινήσουμε εδώ και τώρα.  

Η ήπια άσκηση έστω και για 10 λεπτά την ημέρα είναι αρκετή για να ενισχύσει την συνδεσιμότητα του εγκεφάλου και για να τον βοηθήσει να ξεχωρίσει παρόμοιες αναμνήσεις. Αυτό είναι το συμπέρασμα επιστημόνων του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια. Για την ακρίβεια 10 λεπτά περπάτημα, γιόγκα ή τάι τσι αυξάνουν τη συνδεσιμότητα ανάμεσα στα τμήματα του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνα για τον σχηματισμό και τη φύλαξη της μνήμης.

Η μελέτη βασίστηκε σε 36 υγιείς εθελοντές περίπου 20 ετών που κλήθηκαν να κάνουν 10 λεπτά ήπιας άσκησης – στο 30% το αποκορύφωμα της εισπνοής οξυγόνου- πριν εξεταστεί η ικανότητα της μνήμης τους. Το τεστ μνήμης στη συνέχεια επαναλήφθηκε στους ίδιους εθελοντές χωρίς να έχει προηγηθεί άσκηση. Το ίδιο πείραμα επαναλήφθηκε σε 16 εθελοντές, την ώρα της άσκησης ή της ξεκούρασης τους.

Στους εγκεφάλους εκείνων που ασκούνταν οι επιστήμονες διαπίστωσαν έντονη επικοινωνία ανάμεσα στον ιππόκαμπο. Μια μικρή καμπυλωτή εγκεφαλική δομή που παίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του εγκεφάλου. Στις περιοχές του φλοιού του εγκεφάλου που αφορούν τη ζωντανή ανάσυρση των αναμνήσεων.

«Το τεστ της μνήμης είχε αρκετές προκλήσεις», εξηγεί ο Μάικλ Γιάσα, νευροεπιστήμονας στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Ιρβάιν, και επικεφαλής της συγκεκριμένης μελέτης. Οι συμμετέχοντες στην αρχή είδαν εικόνες από αντικείμενα της καθημερινής τους ζωής. Για παράδειγμα μπρόκολο ή καλάθια του πικνίκ και αργότερα εξετάστηκαν στο πόσο καλά θυμούνταν αυτές τις εικόνες. «Χρησιμοποιήσαμε εσκεμμένα αντικείμενα που έμοιαζαν μεταξύ τους για να δούμε αν θυμούνταν ότι είναι το συγκεκριμένο καλάθι πικνίκ έναντι κάποιου άλλου που του έμοιαζε», προσθέτει ο ίδιος. Οι άνθρωποι που ασκούνταν ήταν καλύτεροι στον διαχωρισμό μεταξύ των διαφορετικών αναμνήσεων, καταλήγει ο Γιάσα.

Η συχνότητα και ο ακριβής αριθμός της άσκησης εξαρτάται από την ηλικία του ατόμου. Το επίπεδο της κινητικότητας του, την πιθανή αναπηρία του και άλλους παράγοντες από τον τρόπο ζωής του.  Σήμερα οι ίδιοι ερευνητές χρησιμοποιούν παρόμοιες μεθόδους για να εξετάσουν τις επιδράσεις της ήπιας άσκησης στους μεγαλύτερους ανθρώπους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

«Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε μια συνταγή άσκησης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μεγαλύτερης ηλικίας ενήλικους που ίσως έχουν αναπηρίες ή κινητικές δυσλειτουργίες. Μπορούν ακόμα να ακολουθήσουν μια ρουτίνα άσκησης και είναι ίσως κατά αυτόν τον τρόπο να αποτρέψουν την γνωστική υποβάθμιση», καταλήγει ο Γιάσα.  

Πηγή: theguardian.com