Οικονομία

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Διατηρεί καθετοποιημένη, ελληνική διαδρομή» παραγωγής

Athinaiki Daniilidis Georgakelos 1 24 10 21

Για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, με τις απαραίτητες προσαρμογές, έκαναν λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης και ο διευθυντής επικοινωνίας και εταιρικών σχέσεων Γιάννης Γεωργακέλλος, κατά τη διάρκεια παρουσίασης της έκθεσης βιώσιμης ανάπτυξης.

«Έπρεπε να διαχειριστούμε μια κατάσταση πρωτοφανή και δύσκολη με κλειστό τον κλάδο HORECA και έτσι για το 2020 αναπροσαρμόσαμε τις επενδύσεις μας» είπε ο κ. Δανιηλίδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, για την τριετία 2019-2021 οι επενδύσεις θα ανέλθουν στα 38 εκατ. ευρώ, έναντι 43 εκατ. ευρώ που είχε αρχικά προβλεφθεί, σημειώνοντας ότι η προσαρμογή στο επενδυτικό πλάνο έγινε κυρίως το 2020, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας.

Συνεχίζοντας, ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας έκανε λόγο για τις ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες, μεταφορικά και ενεργειακό κόστος, λέγοντας:

«Μέχρι στιγμής η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει απορροφήσει τις αυξήσεις προμηθευτών», διευκρινίζοντας ότι οι τιμές στα προϊόντα παραμένουν σταθερές από τον περασμένο Φεβρουάριο, παρά το γεγονός ότι η φορολογία είναι πολύ υψηλή όσον αφορά τα προϊόντα μπίρας στην Ελλάδα.

Για το 2022 εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι θα είναι πολύ καλύτερη χρονιά. Όπως είπε, «η δυναμική που εμφανίστηκε το 2021 στην αγορά μπύρας συνολικά, μπορεί να συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά».

Κατόπιν, στάθηκε στο γεγονός ότι η επανεκκίνηση της αγοράς, μετά τους περιορισμούς και το lockdown, στις αρχές του περασμένου Μαϊου έφερε μια «έκρηξη» ζήτησης, όχι τόσο από τουρίστες, όσο από Έλληνες καταναλωτές, η συμβολή των οποίων στην ανάπτυξη των πωλήσεων του κλάδου ήταν πολύ μεγάλη.

Ολοκληρώνοντας, ο κ. Δανιηλίδης, υπογράμμισε : «Για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, όπως και για τον Όμιλο της Heineken συνολικά, η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί εδώ και δεκαετίες βασική προτεραιότητα και σταθερή δέσμευση.

Η 5η κατά σειρά Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης της εταιρείας μας επιβεβαιώνει τα σπουδαία βήματα που έχουμε διανύσει ως οργανισμός, με στόχο ένα βιώσιμο μέλλον.

Ιδιαίτερα, δε, σε μια πρωτόγνωρη χρονιά, όπως ήταν το 2020 για ολόκληρη την υφήλιο, είναι ακόμα πιο σημαντικό το γεγονός πως όχι μόνο δεν κάναμε κανενός είδους συμβιβασμό, αλλά αντίθετα προχωρήσαμε σημαντικά στους φιλόδοξους στόχους που έχουμε θέσει.

Μεταβαίνοντας σε μία νέα δεκαετία, στην οποία οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουμε φαίνονται να είναι ακόμη εντονότερες, είναι πλέον πιο επιτακτικό για τις μεγάλες επιχειρήσεις να ανταποκρινόμαστε όχι μόνο στον παραγωγικό μας ρόλο, αλλά και να συνδυάζουμε την οικονομική με τη βιώσιμη ανάπτυξη».

Συγκεκριμένα, η στρατηγική της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας,όπως αποτυπώνεται στην Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2019-2020, εστιάζει στους παρακάτω πυλώνες:

Για τους προμηθευτές, δίνεται μεγάλο βάρος στο δίκτυο των 893 προμηθευτών, το 96% των οποίων δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, με το 83% της εκτιμώμενης αξίας πληρωμών να παραμένει εντός των συνόρων της χώρας.

Επιπροσθέτως, στο πλαίσιο της διαρκούς αναζήτησης νέων, πιο φιλικών προς το περιβάλλον συσκευασιών, η εταιρεία εστιάζει στην κυκλική οικονομία μέσω της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης, έχοντας καταφέρει το 95% των φιαλών που εμπορεύεται, να είναι επιστρεφόμενες.

Για τη Γεωργία η Αθηναϊκή Ζυθοποιίαξεκίνησε από το 2008 να υλοποιεί το πρώτο και μεγαλύτερο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού στην Ελλάδα, έχοντας κατορθώσει εδώ και πολλά χρόνια, να καλύπτει τις παραγωγικές της ανάγκες με 100% ελληνικό κριθάρι.

Πραγματοποιεί επίσης σημαντικές επενδύσεις σε δράσεις Έρευνας και Ανάπτυξης και έχει ήδη επιτύχει το 2020 να πιστοποιήσει το 35% της συνολικής παραγόμενης ποσότητας κριθαριού, ως προϊόν ορθής γεωργικής πρακτικής.

Όσον αφορά τη Παραγωγή, σε αυτό το πλαίσιο, μειώνει διαρκώς την κατανάλωση ενέργειας, επιτυγχάνοντας το 2020 έναντι του 2019, μείωση των Scope 1 εκπομπών CO2 κατά 21% (αγορά και καύση καυσίμου για τις ανάγκες μεταφοράς και αποθήκευσης) και αντίστοιχα μείωση 14,4% για τις Scope 2 (εκπομπές από τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας). Επίσης, η εταιρεία ανακύκλωσε το 89% των αποβλήτων της.

Την ίδια στιγμή, μείωσε τις αναλήψεις νερού κατά 21% για το 2020 σε σχέση με το 2019, αλλά και τις απορρίψεις κατά 23%. Μάλιστα, σε επίπεδο περαιτέρω ανάδειξης και έρευνας του φαινομένου της λειψυδρίας σχεδίασε και εφαρμόζει το Πρόγραμμα «Νερό για το Αύριο», το οποίο προωθεί στην πράξη τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, προτείνοντας λύσεις για την ορθότερη διαχείριση των υδατικών πόρων στην Ελλάδα.

Για τις Μεταφορές, η εταιρεία μειώνει σταθερά τις εκπομπές διοξειδίου μέσω της βελτιστοποίησης των πρακτικών φόρτωσης και δρομολογίων, με αποτέλεσμα το 2020 να παρατηρείται μείωση των εκπομπών διοξειδίου κατά 17% (σε σχέση με το 2019).

Παράλληλα, αναβαθμίζει τα φορτηγά της με τη μετατροπή των κινητήρων τους σε συνδυασμένη κατανάλωση 20% LPG και 80% πετρελαίου – αντί αποκλειστικά πετρελαίου - ενώ γίνεται και χρήση ηλεκτρικών περονοφόρων οχημάτων στις εγκαταστάσεις της, προκειμένου να μειωθούν περαιτέρω οι εκπομπές CO2.

Εδώ και μία δεκαετία η εταιρεία χρησιμοποιεί φιλικά προς το περιβάλλον, «πράσινα» ψυγεία και ψύκτες βαρελίσιας μπίρας, επιτυγχάνοντας έως και 35% μείωση στην κατανάλωση ενέργειας, σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά.

Αναφορικά με τους εργαζόμενους της εταιρείας, αυτοί βρίσκονται στον πυρήνα όλων των δραστηριοτήτων της ευρύτερης οικογένειας που ονομάζεται Αθηναϊκή Ζυθοποιία.

Η εταιρεία ενισχύει ενεργά την κουλτούρα ασφάλειας στις εγκαταστάσεις της, έχοντας καταφέρει να μη σημειωθεί κανένα ατύχημα μέσα στο 2020.

Ως προς την πανδημία COVID-19, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προχώρησε σε έγκαιρη αναπροσαρμογή ολόκληρου του μοντέλου λειτουργίας της, με πλήρη υιοθέτηση της τηλεργασίας, εκπαιδεύσεις, κ.α., με στόχο τη διασφάλιση της υγείας των εργαζομένων και των συνεργατών της.

Τέλος, η εταιρεία συνεχίζει να εστιάζει σε καίρια ζητήματα όπως ηπαροχή ίσων ευκαιριών, αποδεικνύοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της στις αξίες της Συμπερίληψης και της Διαφορετικότητας, μεταξύ άλλων και με την υπογραφή το 2020 της «Χάρτας Διαφορετικότητας».

Η διαδρομή, φυσικά, καταλήγει στουςτελικούς καταναλωτές των προϊόντων, με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία νααναγνωρίζει, ως κύριο μέλημά της την προώθηση της κουλτούρας της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ.

Η εταιρεία συνεργάζεται στενά με ομάδες και φορείς, όπως η Ένωση Μπάρμεν Ελλάδας, η ΜΚΟ «Νηφάλιοι – Στην υγειά μας», κ.α., σε καμπάνιες ευαισθητοποίησης του κοινού σχετικά το θέμα, ενώ έχει καθιερώσει την κατηγορία της μπίρας χωρίς αλκοόλ με 5 προϊόντα (Αμστελ Free 0.0%, η Αμστελ Free Lemon 0.0%, η Heineken 0.0,Αλφα Χωρίς).

Δείτε επίσης