Όντας ένα από τα πιο επιτυχημένα στην κατηγορία των premium μεσαίων SUV σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, το Audi Q5 που αναμένεται στη χώρα μας προς το τέλος του 2020, δέχτηκε την κατάλληλη… φροντίδα ώστε να ανταποκρίνεται πλήρως στην εποχή του «εξηλεκτρισμού». Με σχεδιαστικές παρεμβάσεις που τονίζουν ακόμα περισσότερο την ταυτότητα «Q», θα διατίθεται πλέον και σε υβριδική έκδοση με πετρελαιοκινητήρα (από το λανσάρισμα της ανανεωμένης έκδοσης), ενώ λίγο αργότερα θα ακολουθήσουν και plug-in υβριδικές εκδόσεις.

Εξοπλισμένο με ευρεία γκάμα συστημάτων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης και με ό,τι πιο σύγχρονο σε συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, αξίζει να σημειωθεί ότι η τεχνολογία στα πίσω φώτα είναι OLED (Organic LED), μία παγκόσμια πρωτιά για την Audi. Με τις επεμβάσεις στο οκταγωνικό «Singleframe», τους πλαϊνούς αεραγωγούς, τη νέα υπογραφή στα φώτα ημέρας, στο επάνω τμήμα των προβολέων LED, την πιο ανάλαφρη εμφάνιση στο πλάι, τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, το νέο συνδετικό στοιχείο μεταξύ των φωτιστικών σωμάτων πίσω και το νέο διαχύτη με το οριζόντιο σπόιλερ να δίνουν το στίγμα των σχεδιαστικών αλλαγών, το νέο Audi Q5 θα διατίθεται σε τρεις σχεδιαστικές εκδόσεις (εκτός της βασικής σε advanced και S line). Τα district green και ultra blue, αποτελούν τις νέες προσθήκες στην παλέτα των δώδεκα διαθέσιμων χρωμάτων.

Στο εσωτερικό, οι σχεδιαστικές γραμμές αναπτύσσονται οριζόντια, δίνοντας έμφαση στο πλάτος. Το κάτω και το πάνω τμήμα του ταμπλό αποτελούν ξεχωριστές ενότητες, ενώ ξεχωρίζει η νέα ανεξάρτητη οθόνη αφής MMI με ακουστική ανάδραση. Το προηγούμενο περιστροφικό/πιεστικό ρυθμιστικό στο κεντρικό τούνελ απουσιάζει, τη θέση του τώρα καταλαμβάνει ένας χώρος αποθήκευσης. Μία γκάμα από εσωτερικά φινιρίσματα, εξωτερικά διακοσμητικά πακέτα και ambient φωτισμός προσφέρουν  μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης.

Στα 4,68 μέτρα, το νέο Audi Q5 είναι πλέον 19 χιλιοστά μακρύτερο – λόγω κυρίως των μεγαλύτερων προφυλακτήρων του. Το πλάτος του 1,89 μέτρων και το ύψος 1,66 μέτρων  παραμένουν αμετάβλητα. Το μεταξόνιο των 2,82 μέτρων εξασφαλίζει εσωτερική ευρυχωρία, ενώ προαιρετικά, η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη, με τις πλάτες επίσης να ρυθμίζονται. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 550 έως 1.550 λίτρα με την πίσω θύρα να είναι προαιρετικά ηλεκτρική. Κορυφαίος για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και ο αεροδυναμικός συντελεστής (Cd 0,30).

Modular Infotainment τρίτης γενιάς

Η πλατφόρμα Modular Infotainment τρίτης γενιάς (MIB 3) προσφέρει δέκα φορές την υπολογιστική ισχύ της προκατόχου της (MIB 2). Η βάση της είναι ένας συμβατικός πίνακας ταμπλό με κεντρικό σύστημα πληροφοριών οδηγού ενώ στην κορυφή της γκάμας είναι το Audi virtual cockpit plus με ψηφιακή οθόνη 12,3’’ υψηλής ανάλυσης με τρεις διαφορετικές διατάξεις γραφικών. Ο οδηγός ελέγχει τις οθόνες μέσω ενός πολυλειτουργικού τιμονιού. Προαιρετικά, διατίθεται και head-up display.

Η κεντρική οθόνη αφής 10,1’’ MMI είναι στάνταρ στο Q5 και διαθέτει αναζήτηση με ελεύθερο κείμενο ή φωνητικό έλεγχο και δυνατότητα πρόσβασης στο cloud. Οι υπηρεσίες Audi connect online services συνδέουν το Audi Q5 με το διαδίκτυο και την υποδομή κυκλοφορίας. Το σύστημα πλοήγησης προσφέρει δορυφορικές εικόνες υψηλής ανάλυσης από το Google Earth, πληροφορίες σχετικά με τη ροή της κυκλοφορίας και τις προβλέψεις κυκλοφορίας ενώ το νέο Q5 προσφέρει τις πλέον σύγχρονες ψηφιακές υπηρεσίες σε οδηγό και επιβάτες (από ψηφιακό ραδιόφωνο DAB + έως την υπηρεσία Amazon Alexa και υπηρεσίες car-to-x, που εκτός άλλων εξασφαλίζουν – σε ορισμένες πόλεις – σύνδεση με τους φωτεινούς σηματοδότες για «οδήγηση στο πράσινο κύμα»). Ένα σημαντικό νέο στοιχείο είναι και οι Functions on Demand (FoD – «λειτουργίες κατόπιν παραγγελίας»), οι οποίες θα επιτρέπουν στους πελάτες να προμηθεύονται λειτουργίες όπως η πλοήγηση MMI plus και η σύνδεση smartphone Audi όποτε και για όσο επιθυμούν (ένα μήνα, ένα έτος ή επ’ αόριστον), κατόπιν της αγοράς.

OLED και LED Matrix

Προαιρετικά το νέο Audi Q5 θα διαθέτει πίσω φωτιστικά σώματα με τεχνολογία OLED που αποτελείται από εξαιρετικά αποδοτικές οργανικές διόδους εκπομπής φωτός που δημιουργούν μια ομοιογενή επιφάνεια φωτός. Τα φώτα OLED χωρίζονται σε τρία πλακίδια από έξι τμήματα το καθένα, το οποίο επιτρέπει στους σχεδιαστές και προγραμματιστές της Audi να δημιουργήσουν διαφορετικά σχέδια φωτισμού και υπογραφές από ένα μόνο υλικό. Δίνεται η δυνατότητα να επιλέξεις από τρεις υπογραφές οπίσθιου φωτισμού με την κάθε υπογραφή να έχει τα δικά της ειδικά σχέδια στην άφιξη και την απομάκρυνση από το αυτοκίνητο. 

Ο προβολείς LED αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού, με προαιρετικούς τους LED matrix. Η έξυπνη, προσαρμόσιμη υψηλή δέσμη τους προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια και ευκολία χωρίς να θαμπώνει άλλους χρήστες του δρόμου.

Πλήρως εξηλεκτρισμένο

Το νέο Audi Q5 αρχικά λανσάρεται στην Ευρώπη στην έκδοση Q5 40 TDI. Ο δίλιτρος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας παράγει 204 PS (150 kW) και ροπή 400 Nm. Ο στροφαλοθάλαμος αλουμινίου ζυγίζει περίπου 20 κιλά λιγότερο από αυτόν του προηγούμενου κινητήρα, ενώ ο στροφαλοφόρος άξονας είναι και αυτός περίπου 2,5 κιλά ελαφρύτερος.

Το ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV) των 12 Volt συμβάλλει στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ένας εκκινητής/γεννήτρια με ιμάντα τροφοδοτεί το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος, το οποίο ενσωματώνει μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου. Η ενέργεια πέδησης ανακτάται και αποθηκεύεται στη μπαταρία.

Το σύστημα MHEV επιτρέπει στο Audi Q5 να ρολάρει με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας και τη λειτουργία start/stop να ενεργοποιείται σε ταχύτητες κάτω των 22 χλμ./ώρα. Συνολικά, αυτό οδηγεί σε βελτίωση της κατανάλωσης κατά περίπου 0,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Η μέση κατανάλωση του Audi Q5 40 TDI είναι 5,3-5,4 λ./100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 139-143 γρμ./χλμ.. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα είναι 7,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα 222 χλμ./ώρα.

Ο ισχυρός πετρελαιοκινητήρας δεν είναι μόνο αποδοτικός, αλλά και καθαρός – ικανοποιώντας τις απαιτήσεις των τελευταίων προτύπων εκπομπών Euro 6d-ISC-FCM και EU 6 AP. Οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου είναι σημαντικά μειωμένες χάρη σε ένα νέο σύστημα διπλής δόσης, με διπλή έγχυση AdBlue, με τους δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR να είναι διαταγμένοι σε σειρά.

Μετά το λανσάρισμα θα ακολουθήσουν δύο επιπλέον εκδόσεις ισχύος του τετρακύλινδρου TDI, ένας V6 TDI και δύο δίλιτροι τετρακύλινδροι TFSI. Διαθέσιμος για το ανανεωμένο Q5 στην ελληνική αγορά θα είναι ακόμα ένας μικρότερος πετρελαιοκινητήρας, με το 35 TDI MHEV να παράγει 163 PS (120 kW). Επίσης διαθέσιμο θα είναι και το 50 TFSI MHEV, με το βενζινοκινητήρα να αποδίδει 265 PS (195 kW). Το Q5 TFSI e, με plug-in hybrid drive αναμένεται στις αρχές του 2021, με το δίλιτρο κινητήρα βενζίνης να αποδίδει 299 PS (220 kW), συνδυαστικά με τον ηλεκτροκινητήρα.

Στο Audi Q5 40 TDI ένα αυτόματο κιβώτιο S tronic 7-σχέσεων στέλνει την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς (quattro). Σε κανονική λειτουργία, όλη η ισχύς μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς. Εάν η κίνηση σε όλους τους τροχούς είναι απαραίτητη, δύο συμπλέκτες συνδέουν τους πίσω τροχούς με το σύστημα μετάδοσης κίνησης σε κλάσματα του δευτερολέπτου (σε πολλές περιπτώσεις, αυτό συμβαίνει προνοητικά για μεγαλύτερη ασφάλεια).

Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εμπρός και πίσω είναι εξαιρετικά ελαφριά, βελτιώνοντας όχι μόνο το χειρισμό, αλλά και την απόδοση. Διαθέσιμο προαιρετικά το δυναμικό σύστημα διεύθυνσης της Audi, το οποίο μεταβάλλει την υποβοήθηση του ανάλογα με την ταχύτητα και τη γωνία διεύθυνσης.

Υπάρχουν τέσσερις επιλογές στην ανάρτηση. Η στάνταρ με χαλύβδινα ελατήρια διατίθεται επίσης με έλεγχο απόσβεσης. Διατίθεται και σπορ ανάρτηση καθώς και αερανάρτηση που εκτός από έλεγχο των αποσβεστήρων, μεταβάλλει την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος σε πέντε στάδια.

Το σύστημα χειρισμού Audi drive select, το οποίο επηρεάζει τα χαρακτηριστικά πολλών παραμέτρων, αποτελεί μέρος του τυπικού πακέτου εξοπλισμού. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει έως και επτά προφίλ, συμπεριλαμβανομένων off-road και all-road (με αερανάρτηση). Ο βοηθός καθόδου παρέχει υποστήριξη σε κάθοδο σε απότομες κλίσεις. Το νέο Audi Q5 διαθέτει στάνταρ ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Οι εκδόσεις advanced και S line διαθέτουν τροχούς 18 ιντσών, ενώ διαθέσιμοι και 19, 20 και 21 ιντσών.

Στα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνονται ενδεικτικά, το σύστημα Audi pre sense city που βοηθά στην αποφυγή εμπρόσθιων συγκρούσεων ή το μετριασμό των συνεπειών τους, συστήματα υποβοήθησης στροφής, υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης και προειδοποίησης εξόδου, το Adaptive cruise assist που διευκολύνει τον οδηγό σε ενέργειες επιτάχυνσης, φρεναρίσματος και ελιγμών διατήρησης λωρίδων για μεγάλα χρονικά διαστήματα, ενώ η προγνωστική υποβοήθηση απόδοσης συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.