Μοιάζει δύσκολο, αλλά ακόμα και ένα premium μεγάλο SUV με coupe διαθέσεις και plug-in υβριδικό σύστημα, μπορεί να πετύχει μία μέση κατανάλωση της τάξης των 2,6 l/100 km.

Ο κύκλος μετρήσεων, φυσικά, αναφέρεται στα πρώτα 100 χιλιόμετρα με πλήρως φορτισμένη μπαταρία και κατά συνέπεια με την εκμετάλλευση της λειτουργίας EV (αμιγώς ηλεκτρικό).

Με λίγα λόγια, δηλαδή, με μηδενική κατανάλωση στα χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας. Μια διαδικασία που, φυσικά, είναι ίδια για όλα τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά.

Το αποτέλεσμα, πάντως, είναι εντυπωσιακό.

Πως ένα Audi Q8, που συνδυάζει έναν V6 κινητήρα βενζίνης 3,0 λίτρων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ και αποδίδει 462 ίππους, διαθέτει καταιγιστικές επιδόσεις και μπορεί να πετύχει μία τέτοια κατανάλωση.

Πριν από καμιά δεκαπενταετία, μία τέτοια μέτρηση, θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί και ρεκόρ οικονομίας…

Επιδόσεις με μικρή κατανάλωση

Στα πλαίσια της επιθετικής πολιτικής της Audi στην ηλεκτροκίνηση έρχεται και το Audi Q8 TFSI e quattro.

Το SUV Coupé είναι ήδη το έβδομο μοντέλο, με plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα, που λανσάρει η Audi από τα μέσα του 2019.

Θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος. Το Q8 55 TFSI e quattro έχει συνδυαστική ισχύ 381 PS (280 kW), ενώ το Q8 60 TFSI e quattro έχει συνδυαστική ισχύ 462 PS (340 kW).

Όταν κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, έχει αυτονομία έως 59 χιλιόμετρα (στον κύκλο NEDC).  

Ο 3.0 TFSI V6 αποδίδει 340 PS (250 kW) και μέγιστη ροπή 450 Nm και πληροί το τελευταίο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6 AP.

Συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό κινητήρα (PSM) με μέγιστη ισχύ 100 kW, ενσωματωμένο στο περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων, σε μία ενιαία υβριδική μονάδα.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών και περιέχει 104 στοιχεία, ομαδοποιημένα σε 13 modules.

Κάθε ένα από αυτά τα στοιχεία, με εύκαμπτο εξωτερικό περίβλημα, παρέχει ηλεκτρική χωρητικότητα 48 Ah, με το σύστημα μπαταρίας να έχει συνολική ενεργειακή χωρητικότητα 17,8 kWh, περίπου 0,5 kWh περισσότερο από την αντίστοιχη μπαταρία με την οποία λανσαρίστηκε το Q7 TFSI e quattro το 2019, ενώ είναι και περίπου 40 κιλά ελαφρύτερη.

Χρησιμοποιείται κύκλωμα υγρής ψύξης, σημαντικός παράγοντας για την ενεργειακή χωρητικότητα και την απόδοση της μπαταρίας. 

Η ισχύς από τον ηλεκτρικό κινητήρα και τον 3.0 TFSI V6 μεταδίδεται μέσω ενός 8-τάχυτου tiptronic.

Το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης quattro, χρησιμοποιεί κεντρικό διαφορικό με καθαρά μηχανική ρύθμιση.

Σε κανονικές συνθήκες, το 40% της ροπής κατανέμεται στο μπροστινό άξονα και το 60% στον πίσω.

Αν χρειαστεί, το μεγαλύτερο ποσοστό ισχύος κατευθύνεται στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση (μέχρι 85% στον μπροστινό άξονα και έως 70% στον πίσω).

Οι δύο εκδόσεις

Η Q8 60 TFSI e quattro έχει συνδυαστική ισχύ 462 PS (340 kW) και ροπή συστήματος που αγγίζει τα 700 Nm.

Σε πλήρη λειτουργία και των δύο κινητήριων συστημάτων, το κλασικό 0-100 km/h έρχεται σε 5,4’’, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 240 km/h.

Το Q8 55 TFSI e quattro αποδίδει 381 PS (280 kW) και 600 Nm ροπής ενώ το 0-100 km/h πραγματοποιείται σε 5,8’’, με τελική ταχύτητα να είναι επίσης στα 240 km/h.

Σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία, το Q8 60 TFSI e quattro, επιτυγχάνει αυτονομία έως 56 χιλιόμετρα (κατά NEDC, έως 45 χιλιόμετρα κατά WLTP).

Το Q8 55 TFSI e quattro επιτυγχάνει ηλεκτρική αυτονομία έως 59 χιλιόμετρα (κατά NEDC, έως 47 χιλιόμετρα κατά WLTP).

Μέχρι ταχύτητες 135 km/h το Q8 TFSI e quattro μπορεί να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση.

Οι λειτουργίες

Ξεκινά σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία «EV».

Σε χαμηλή ταχύτητα, ένα μεγάφωνο που βρίσκεται στο θόλο του μπροστινού δεξιού τροχού παράγει τον υποχρεωτικό δια νόμου καθορισμένο ήχο προειδοποίησης (AVAS, Acoustic Vehicle Alerting System).

Ο βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν ο οδηγός πιέζει το δεξί πεντάλ πέρα από ένα συγκεκριμένο επίπεδο αντίστασης.

Αν ο οδηγός θέλει να οδηγήσει όσο το δυνατόν περισσότερο με ηλεκτρική ενέργεια, επιλέγει τη λειτουργία «EV» στην κεντρική οθόνη MMI.

Η λειτουργία «Hybrid» περιλαμβάνει τρεις επιμέρους θέσεις, προς επιλογή από τον οδηγό: «Auto», «Hold» και «Charge».

Στη θέση «Auto», το υβριδικό σύστημα επιλέγει αυτόματα τον βέλτιστο τύπο κίνησης: πλήρως ηλεκτρικό σε χαμηλές ταχύτητες, τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε υψηλότερες ταχύτητες και συχνά συνδυασμό των δύο.

Η προγνωστική λειτουργία ενεργοποιείται όταν ξεκινά η καθοδήγηση διαδρομής στην πλοήγηση MMI plus.

Μπορεί να κατανείμει τη φόρτιση της μπαταρίας στη διαδρομή με έξυπνο τρόπο.

Στη θέση «Hold», το σύστημα διατηρεί την υπάρχουσα κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας στο τρέχον επίπεδο με μικρές αποκλίσεις.

Στη λειτουργία «Charge», το σύστημα προσπαθεί να κάνει φόρτιση της μπαταρίας όσο το δυνατόν περισσότερο κατά την οδήγηση.

Όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι από το γκάζι, αποφασίζεται αν το αυτοκίνητο θα ρολάρει ελεύθερα με απενεργοποιημένο τον TFSI («coasting») ή εάν θα επιβραδύνει μέσω του ηλεκτρικού κινητήρα και θα ανακτά ενέργεια πέδησης.

Μπορεί να ανακτήσει έως και 25 kW ισχύος μόνο με coasting.

Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας εκτελεί όλες τις εφαρμογές πέδησης έως 0,3 g – τη συντριπτική πλειοψηφία στην καθημερινή οδήγηση.

Τα υδραυλικά φρένα των τροχών ενεργοποιούνται επιπλέον μόνο στην περίπτωση πιο έντονων διαδικασιών επιβράδυνσης.

Το Audi Q8 TFSI e quattro επιτυγχάνει ανάκτηση έως και 80 kW κατά το φρενάρισμα.

Και Drive Select

Το Audi drive select διατίθεται στο βασικό εξοπλισμό του Audi Q8 TFSI e quattro.

Προσφέρει επιλογή έως και επτά διαφορετικών προφίλ οδήγησης.

Το σύστημα παρεμβαίνει στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του 3.0 TFSI, του tiptronic, της αερανάρτησης (στάνταρ στο Q8 60 TFSI e quattro, προαιρετική στο Q8 55 TFSI e quattro) και του υδραυλικού τιμονιού.

Ανάλογα με τις ρυθμίσεις, αλλάζει επίσης ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν τα διαφορετικά συστήματα ανάρτησης.

Φόρτιση σε 2,5 ώρες

Τα νέα υβριδικά μοντέλα plug-in διαθέτουν καλώδιο φόρτισης για πρίζες οικιακού και βιομηχανικού τύπου.

Με τη μέγιστη χωρητικότητα φόρτισης έως και 7,4 kW, μια άδεια μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε περίπου δυόμισι ώρες.

Με την εφαρμογή myAudi, υπάρχουν προσαρμοσμένες υπηρεσίες από το Audi connect στα smartphone τους.

Ελέγχεις την κατάσταση της μπαταρίας και της αυτονομίας, εκκινείς τη διαδικασία φόρτισης, προγραμματίζεις το χρονοδιακόπτη φόρτισης και μπορείς να δεις τα στατιστικά στοιχεία φόρτισης και κατανάλωσης.

Στην εφαρμογή μπορείς να βρεις τους σταθμούς φόρτισης αλλά και στο MMI plus.

Μέσω της εφαρμογής ελέγχεις και τον κλιματισμό πριν την είσοδο στο αυτοκίνητο.

Ανάλογα με τον εξοπλισμό, το τιμόνι και η θέρμανση καθίσματος καθώς και ο αερισμός του καθίσματος μπορούν να ενεργοποιηθούν.

Στο Audi Q8 TFSI e quattro συμπεριλαμβάνεται επίσης καλώδιο Mode 3 για δημόσιους σταθμούς φόρτισης.

Στο πολυτελές εσωτερικό φιλοξενούνται άνετα πέντε άτομα, με το χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 505 λίτρα (στα 1.625 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων).

Η δυνατότητα ρυμούλκησης μπορεί να φτάσει έως τους 3,5 τόνους (με πέδηση, κλίση έως 12%).

Οι πωλήσεις του Audi Q8 TFSI e quattro θα ξεκινήσουν στη Γερμανία και άλλες ευρωπαϊκές αγορές το επόμενο διάστημα.

Στην Ελλάδα, το Audi Q8 55 TFSI e quattro αναμένεται στις αρχές του 2021.