Μπακογιάννης-Δρέττα : Επένδυση για την Αθήνα και τους ανθρώπους της, ο Μεγάλος Περίπατος
«Ο σχεδιασμός αυτός γίνεται ώστε ο Μεγάλος Περίπατος να αποτελέσει σημαντικό μέσο για τη διάχυση των τουριστικών ροών σε περισσότερα σημεία της Αθήνας»
Την πεποίθηση ότι ο Μεγάλος Περίπατος, αποτελεί μία σπουδαία επένδυση για την Αθήνα και τους ανθρώπους της, εξέφρασε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, κατά την παρουσίαση του Στρατηγικού Σχεδίου Τουριστικής Ανάδειξης του Περιπάτου, που εκπονήθηκε από την Marketing Greece.
«Ο σχεδιασμός αυτός, γίνεται ώστε ο Μεγάλος Περίπατος να αποτελέσει, εκτός των άλλων, σημαντικό μέσο για τη διάχυση των τουριστικών ροών σε περισσότερα σημεία της Αθήνας» είπε ο κ. Μπακογιάννης, ανοίγοντας την εκδήλωση. Ο ίδιος υποστήριξε πως ο σχεδιασμός αυτός, «θα συμβάλει στον εθνικό τουριστικό στόχο, να αυξήσουμε τη διάρκεια παραμονής των επισκεπτών μας,
όταν η κρίση της πανδημίας θα έχει αντιμετωπιστεί».
Συνεχίζοντας ο δήμαρχος Αθηναίων διευκρίνισε ότι η διαβούλευση αποτελεί μήτρα του Μεγάλου Περιπάτου, λέγοντας πως «Είναι το πρώτο έργο σε ολόκληρη τη χώρα που εξελίσσεται και διαμορφώνεται από το διάλογο.
Το αξιολογούμε όλοι μαζί, το κρίνουμε όλοι μαζί και το συνδιαμορφώνουμε», σημειώνοντας ότι ο Δήμος θεωρεί τον Μεγάλο Περίπατο μία σπουδαία επένδυση για την Αθήνα και τους ανθρώπους της.
Όχι θεωρητικά αλλά στην πράξη, επισημαίνοντας πως «Αυτός είναι ο λόγος που σήμερα, προσερχόμαστε σε αυτόν τον διάλογο με ένα στρατηγικό σχέδιο.
Με μία πραγματική καταγραφή των δεδομένων και μία ουσιαστική έρευνα των δυνατοτήτων που δημιουργεί το έργο, στο πεδίο του τουρισμού».
Ολοκληρώνοντας ο κ. Μπακογιάννης υπογράμμισε τους στόχους αυτού του σχεδίου, που είναι η καταγραφή των αναγκών και των τάσεων της διεθνούς τουριστικής αγοράς με βάση και τα νέα δεδομένα της, και λόγω της πανδημίας.
Με έμφαση στις νέες τεχνολογίες και στις πρακτικές που μετατρέπουν τον τουρίστα σε φιλοξενούμενο της πόλης, φιλοξενούμενο στο σπίτι μας.
Τη χαρτογράφηση της τουριστικής εμπειρίας του Μεγάλου Περιπάτου και τις πολλαπλές διαδρομές που δημιουργούνται από τις αρτηρίες του.
Δηλαδή, διαδρομές που εξυπηρετούν και ικανοποιούν κάθε φιλοξενούμενό, από την επίσκεψη στους αρχαιολογικούς χώρους, μέχρι τη βόλτα για ένα ποτό ή φαγητό και από την επίσκεψη στα αξιοθέατα μέχρι την επίσκεψη στα εμπορικά καταστήματα. Υλοποίηση των στρατηγικών στόχων, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί ο Μεγάλος Περίπατος ως μέσο για τη διάχυση των
τουριστικών ροών σε περισσότερα σημεία της Αθήνας, η ενοποίηση και η αναβίωση του κέντρου της πόλης με την παράλληλη ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά και η συμβολή στον εθνικό τουριστικό στόχο, να αυξηθεί η διάρκεια παραμονής των επισκεπτών.
Καταλήγοντας ο κ. Μπακογιάννης, τόνισε πως «Είναι το έργο που δεν σηματοδοτεί μόνο την δημιουργία μίας νέας εποχής αλλά και το τέλος της εποχής της μακέτας, της μπουλντόζας και της κορδέλας.
Δεν είναι έργο ενός δημάρχου ή μίας δημοτικής αρχής και αυτή είναι η μαγεία του. Είναι έργο που το συζητάμε. Γιατί αυτό το έργο, το περπατάμε μαζί»
Νωρίτερα, παίρνοντας τον λόγο η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα, παρουσίασε διεξοδικά το Στρατηγικό Σχέδιο ενίσχυσης της ταξιδιωτικής ταυτότητας μέσω των παρεμβάσεων του Περιπάτου, στο μητροπολιτικό κέντρο της Αθήνας.
Μιλώντας για τις σημαντικές ευκαιρίες που δίνει το έργο στην τουριστική αναβάθμισης της πόλης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην βελτίωση της προσβασιμότητας και της συνολικής εμπειρίας του επισκέπτη.
Ειδικότερα, σημείωσε πως έχει την δυνατότητα να μετατρέψει τμήματα του κέντρου της Αθήνας από σημεία διέλευσης σε «προορισμούς», αποδίδοντας πολύτιμο, δημόσιο χώρο στον επισκέπτη.
Αυξάνει τους χώρους πρασίνου, μειώνει την ατμοσφαιρική ρύπανση και τα επίπεδα θορύβου, δημιουργώντας μια πόλη πιο φιλική και ελκυστική
Ενθαρρύνει τρόπους μετακίνησης εναλλακτικούς του ΙΧ και ιδιαίτερα το ποδήλατο, φέρνοντας την Αθήνα πιο κοντά στο ισχυρό cycling culture χωρών της, βελτιώνοντας την προσβασιμότητα και κάνοντας την πόλη πιο φιλική σε επισκέπτες ΑΜΕΑ.
Στη διαβούλευση έλαβαν μέρος οι πρόεδροι του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Γιάννης Ρέτσος, του HATTA Νικόλαος Κελαϊδίτης, της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ) Άρης Μαρίνης, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Υπαίθριων Δραστηριοτήτων Αναψυχής (ΣΕΤΕΥΔΑ) Στέφανος Σιδηρόπουλος.
Επίσης, το μέλος του Δ.Σ. του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών Σοφία Θεωνά, η εκπρόσωπος του HAPCO Ράνια Λάμπου και η διευθύντρια της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών - Αττικής και Αργοσαρωνικού Λία Φαληρέα.