Το νέο XCeed της KIA, δεν είναι απλά ένα υπερυψωμένο Ceed με… ποδιές. Με ξεχωριστό χαρακτήρα, είναι ένα ικανό σε όλα μικρομεσαίο crossover που χαίρεσαι να ζεις μαζί του. Στην Ελλάδα από 20.590 ευρώ.

«Κονταροχτυπήθηκε» με το Peugeot 208 για τον τίτλο «Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2020», και όχι άδικα. Με τους Κορεάτες να βρίσκονται σε ίστρο τα τελευταία χρόνια, κάθε νέα τους δημιουργία δεν απαντάει απλώς σε βασικά ερωτήματα «value for money», ποιότητας, χώρων, ανέσεων και καλού εξοπλισμού. Θέλουν κάθε νέο τους μοντέλο, εκτός των άλλων, να τραβάει τα βλέμματα και να προσφέρει αρκετές δόσεις ευχαρίστησης σε αυτόν που θα καθίσει πίσω από το τιμόνι. Είναι σημαντικό και το γεγονός ότι για το 64% των πελατών, η σχεδίαση αποτελεί τη βασική αιτία επιλογής.

Μπορεί, λοιπόν, το νέο XCeed να βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα Κ2 που μας έκανε ιδιαίτερα θετική εντύπωση στο νέο Ceed, αλλά από κοντά έχει τον δικό του ιδιαίτερο χαρακτήρα, που συνδυάζει με πολύ καλό τρόπο τις εκλεπτυσμένες και σπορτίβ γραμμές ενός hatch με την άνεση και την ευρυχωρία ενός SUV.

«Χρυσή τομή» μεταξύ crossover και hatch

Μιλάμε για ένα καθαρό crossover ή CUV στα… κορεάτικα (Crossover Utility Vehicle), με το συνολικό μήκος να αγγίζει τα 4.395 mm (85 mm μεγαλύτερο του Ceed) και την «dual blade» μάσκα εμπρός, τα LED φωτιστικά σώματα, τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (172 mm με 16’’ ζάντες και 184 mm με 18’’) να συμπληρώνουν την εντυπωσιακή εμφάνιση. Προσθέστε σε αυτά +25 mm σε πλάτος σε σχέση με το Ceed και κατά 25 και 60 mm μεγαλύτεροι πρόβολοι εμπρός και πίσω αντίστοιχα, για να έχετε την ολοκληρωμένη εικόνα.

Στο εσωτερικό, η ποιοτική και άκρως λειτουργική εικόνα έχει ακόμα μεγαλύτερη συγγένεια με το Ceed, με το μεγαλύτερο highlight στις διαφορές να εντοπίζεται στην πραγματικά εντυπωσιακή wide οθόνη αφής των 10,25’’ για το σύστημα infotainment (8’’ στη βασική έκδοση). Προαιρετικά (για πρώτη φορά σε KIA), ψηφιακός μπορεί να είναι και ο πίνακας οργάνων Supervision (12,3’’ που προσαρμόζεται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης). Παρά τις αρκετά «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις, οι χώροι για τους επιβάτες βρίσκονται στο άνω άκρο της κατηγορίας, ενώ το ίδιο ισχύει και γι’ αυτόν των αποσκευών με 426 λίτρα (έως 1.378) και δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων 40:20:40.

Στον πλούσιο εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται από πανοραμική οροφή και ηχοσύστημα JBL, όλες οι δυνατότητες συνδεσιμότητας, αλλά και συστήματα υποβοήθησης οδηγού και ημιαυτόνομης οδήγησης (από Lane Keep Assist, Forward Collision Avoidance Assist και Driver Attention Warning, μέχρι και High Beam Assist).

«Ψυχωμένο» το 1.0 T-GDi

Στην παρουσίαση, είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το XCeed 1.0 T-GDi (από 20.590 ευρώ με το πακέτο Launch Edition I). Το γνωστό αλουμινένιο 3κύλινδρο χιλιάρη σύνολο, με άμεσο ψεκασμό βενζίνης και turbo, αποδίδει 120 ίππους και 172 Nm μέγιστης ροπής. Ομαλός σε λειτουργία, δεν φανερώνει ιδιαίτερα την απουσία κυλίνδρου, είναι ψυχωμένος από χαμηλά και ιδιαίτερα ελαστικός, ενώ δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να τον πιέζεις πάνω από τις 4.000 με 4.500 rpm. Τα καταφέρνει ιδιαίτερα καλά με τα 1.332 κιλά του αμαξώματος (0-100 km/h σε 11,3’’ και τελική 186 km/h) με τη μέση κατανάλωση να μην ξεφεύγει πολύ πάνω από τα  7 με 8 l/100 km, ακόμα και υπό πίεση.

Η πολύ καλή θέση του οδηγού σε προδιαθέτει για το τι θα επακολουθήσει. Είναι 37 mm ψηλότερα σε σχέση με το έδαφος, αλλά χαμηλά στο πάτωμα του XCeed. Παρότι έχεις πιο… πανοραμική θέα, νιώθεις ότι το «φοράς», όπως στα περισσότερα κλασικά hatch. Μπορεί η πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης και η αυξημένη διαδρομή της να κάνουν ακόμα πιο άνετο το XCeed, αλλά οι αντιστρεπτικές έχουν παραμείνει το ίδιο σκληρές, γεγονός που σημαίνει μειωμένες κλίσεις, σωστό και άμεσο έλεγχο του αμαξώματος και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης σε συνδυασμό με τις 18άρες ζάντες. Τα καλά χειριστήρια και τα δυνατά φρένα σε εμπνέουν να το πιέσεις, ενώ ακόμα και με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα (εν μέρη…), το XCeed θα γλιστρήσει ομαλά και απολύτως προβλέψιμα.

Άνετο, πολύ ευχάριστο για crossover και με πολύ καλή κύλιση, το XCeed αποτελεί μια χρυσή τομή ανάμεσα στα SUV και τα κλασικά hatch. Αρχικά, θα διατίθεται και με τον κινητήρα βενζίνης 1.4 T-GDi με τους 140 ίππους στην πολύ πλούσια εξοπλιστικά έκδοση (από 25.990 ευρώ).