Χρήσιμες συμβουλές για τους καταναλωτές ενόψει Black Friday | black friday

Λίγες ώρες απέμειναν ενόψει Black Friday, η οποία θα ξεκινήσει από αύριο και αναμένεται οι καταναλωτές να προχωρήσουν σε αρκετές αγορές, λόγω των προσφορών και των προσιτών τιμών.

Ωστόσο, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους για παραπλανητικές προσφορές.

Για τέτοια περιστατικά, θα υπάρχει η γραμμή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, όπου θα μπορούν να τα καταγγέλουν.

«Μέρα γιορτής του εμπορίου»

Με ανακοίνωση που εξέδωσε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών με αφορμή την Black Friday, τονίζει πως «είναι μια ημέρα γιορτής του εμπορίου που αφορά όλο τον εμπορικό κόσμο, ανεξαρτήτως μεγέθους επιχείρησης και κατηγορίας προϊόντων».

Παράλληλα προσθέτει ότι «οι επιχειρήσεις αυξάνουν τις πωλήσεις τους και ενισχύουν άμεσα την ρευστότητα τους, αλλά παρέχουν παράλληλα την δυνατότητα στους καταναλωτές, να επωφεληθούν από τις πολύ χαμηλές τιμές σε συγκεκριμένα είδη».

«Η έρευνα αγοράς αποτελεί πάντοτε χρήσιμο εργαλείο για τον καταναλωτή, για να επιλέξει με αντικειμενικά κριτήρια τα προϊόντα που καλύπτουν τις προσωπικές του ανάγκες, συνυπολογίζοντας τη σχέση ποιότητας και τιμής, ειδικά για είδη τα οποία έχουν υψηλή αξία αγοράς. Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, καλεί τους καταναλωτές να αξιοποιήσουν προς το συμφέρον τους τις χαμηλές τιμές που θα βρουν στην αγορά την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου και ταυτόχρονα επισημαίνει στον επιχειρηματικό κόσμο, τον κίνδυνο ο θεσμός αυτός να χάσει το σκοπό και την αίγλη του, εάν μετατραπεί από ημέρα γιορτής του εμπορίου, σε μία ακόμη παρατεταμένη και αναιμική περίοδο προσφορών» καταλήγει.

Προσοχή στις αγορές μέσω διαδικτύου

Ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους μέσω διαδικτύου πρέπει να είναι οι καταναλωτές, σύμφωνα με τη γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Συγκεκριμένα, μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει:

-Την ταυτότητα του προμηθευτή: (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).


-Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του: (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κλπ).


– Την διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.


– Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς  και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.


-Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).


– Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής: (κατά την καταχώρηση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας-μια κλειδαριά πάνω αριστερά στο browser και η διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Οι καταναλωτές καλό θα ήταν:

-Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.

-Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

– Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.

-Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.