Εκκίνησε μετά βαΐων και κλάδων, την 15η Νοεμβρίου, η προβολή του 4ου κύκλου της τηλεοπτικής σειράς «The Crown» στο Netflix. Πρόκειται, όπως αφήνει να εννοηθεί ο τίτλος της, «Το Στέμμα», για μία σειρά που διαπραγματεύεται την βασιλεία της Ελισάβετ της Αγγλίας.

Εάν κρίνουμε από το ανακοινωθέν κόστος του 1ου κύκλου (100.000.000 δολλάρια), ομιλούμε για την ακριβότερη παραγωγή στην ιστορία της τηλεοράσεως. Όσοι εκ των αναγνωστών είναι συνδρομηταί της διαδικτυακής πλατφόρμας και έχουν παρακολουθήσει το πρόγραμμα είναι αδύνατον να μην έχουν εντυπωσιασθεί από το τελικό αποτέλεσμα. Τούτο όσον αφορά στην εικόνα, διότι όσον αφορά στο περιεχόμενο οι απόψεις διΐστανται. Πλείονες του ενός βιογράφοι και ιστορικοί της αγγλικής βασιλικής οικογενείας ενετόπισαν πλείονες της μίας ανακρίβειες, τόσο στην απόδοση διαλόγων, η πλειονότητα των οποίων είναι προϊόν μυθοπλασίας, όσο και στην παρουσίαση των γεγονότων.

Θα αναφέρω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα από τους δύο πρώτους κύκλους, όπου παρουσιάζονται ευκρινώς οι ερωτικές παρασπονδίες του πρίγκηπος Φιλίππου, δουκός του Εδιμβούργου, παρότι ιστορικώς τίποτε δεν έχει αποδειχθεί επ’ αυτού.

Στον τέταρτο κύκλο σαφείς αντιρρήσεις έχει προκαλέσει η καταγραφή των σχέσεων ανάμεσα στον πρίγκηπα Κάρολο και την αδικοχαμένη πριγκίπισσα Νταϊάνα. Στο άκρως ακανθώδες θέμα, ο δημιουργός της σειράς, Πήτερ Μόργκαν, απεφάσισε να παρουσιάσει τους Ουΐνδσωρ ως «gargoyles», τα τερατάκια της ομώνυμης αμερικανικής σειράς, όπως προσφυώς εγράφη, τα οποία κατάπιαν, μεταφορικώς, την πριγκίπισσα της Ουαλλίας. Είναι, όμως, ακριβώς έτσι, ή, για να είμεθα αντικειμενικοί, μόνον έτσι;

Ο αγγλικός Τύπος στο σύνολό του, καθώς και δεκάδες χιλιάδες τηλεθεατών που εξεφράσθησαν μέσω των κοινωνικών μέσων δικτυώσεως εξεμάνησαν κατά της σειράς, ενώ το Παλάτι, κατά την προσφιλή του συνήθεια, απείχε από κάθε σχολιασμό.