Του Γιάννη Χαλκιαδάκη

Στο μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών, αναφέρθηκε  ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, επισημαίνοντας πως αποτελεί απόδειξη ότι η κυβέρνηση κινείται στον σωστό δρόμο.

«Η μεγάλη συμμετοχή στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών είναι μια ακόμη απόδειξη ότι η κυβέρνηση κινείται στο σωστό δρόμο και δημιουργεί προϋποθέσεις για να έρθουν κεφάλαια και επενδύσεις στη χώρα», είπε ο κ. Χατζηδάκης, σχολιάζοντας τα εννέα  σχήματα εκ των οποίων τρεις εταιρείες ενέργειας και έξι επενδυτικά κεφάλαια,  που εκδήλωσαν για την εταιρία, μη δεσμευτικό ενδιαφέρον.

Ο ίδιος σημείωσε  πως «Η συστηματική προετοιμασία από τον αρμόδιο υφυπουργό  Γεράσιμο Θωμά, το ΤΑΙΠΕΔ και τη διοίκηση της ΔΕΠΑ  είχε ουσιαστική συμβολή σε αυτή την προσπάθεια. 

Συνεχίζουμε μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού. Προχωράμε έξι ακόμα αποκρατικοποιήσεις στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας».

Από την πλευρά του, ο κ. Θωμάς, υποστήριξε ότι : «Η υψηλή συμμετοχή αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στο σχέδιο ενεργειακής μετάβασης της χώρας -όπως αυτό αποτυπώθηκε στο ΕΣΕΚ- , βασική παράμετρος του οποίου είναι η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός των δικτύων φυσικού αερίου και ηλεκτρισμού. 

Εκτιμούμε ότι η συμμετοχή και στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού θα οδηγήσει στο κατάλληλο τίμημα, ώστε να υλοποιηθούν γρήγορα οι απαραίτητες επενδύσεις στο δίκτυο διανομής φυσικού αερίου, με ασφαλή τρόπο και εντός του αυστηρού ρυθμιστικού πλαισίου, όπως έχει καθοριστεί από τη ΡΑΕ».

Συγκεκριμένα, εννέα  σχήματα εκ των οποίων τρεις εταιρείες ενέργειας και έξι επενδυτικά κεφάλαια, εκδήλωσαν μη δεσμευτικό ενδιαφέρον για την απόκτηση της ΔΕΠΑ Υποδομών. 

Παρά τις πληροφορίες ότι ο αριθμός των ευρωπαϊκών εταιρειών διαχείρισης δικτύων θα ήταν μεγαλύτερος, τελικά μόνο η Italgas έδωσε το παρών ενώ οι άλλες δύο εταιρείες είναι η κινεζική China Resources Gas και η τσεχική EPH η οποία είχε εμφανιστεί και στο διαγωνισμό της ΔΕΗ για τους λιγνίτες.

Αναφορικά με  τα funds όπως είχε ήδη γίνει γνωστό το παρών δίνουν το αμερικανικό KKR, το αυστραλιανό Macquarie καθώς επίσης και τα Antin Infrastructure Partners, First State Investments (Αυστραλία), I Squared και SinoCEEF (Κίνα).

Αντιθέτως,  στον διαγωνισμό δεν κατέβηκαν τελικώς οι μέτοχοι του ΔΕΣΦΑ, μεταξύ των οποίων και η ιταλική Snam, καθώς όπως διευκρινίστηκε από το ΤΑΙΠΕΔ σε περίπτωση που κατέβουν δύο εταιρείες με κοινό μέτοχο τότε συντρέχει λόγος αποκλεισμού και των δύο.