Δοκιμάζουμε το ιδιαίτερο και ευχάριστο Nissan Juke | Nissan Juke Acenta 4 scaled

Πέρασε πάνω από μία δεκαετία, που το πρώτο Juke ταρακούνησε για τα καλά την κατηγορία των crossover, όντας, ουσιαστικά το πρώτο B-SUV με «lifestyle» χαρακτήρα.

Ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του ανταμείφθηκε με περισσότερες από 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις.

Στο νέο Juke, οι σχεδιαστές της Nissan κατάφεραν να του προσδώσουν μία πιο mainstream εμφάνιση, χωρίς αυτό, όμως, να σημαίνει ότι έχει χαθεί ο ξεχωριστός του χαρακτήρας.

Η νέα πλατφόρμα CMF-B, η αύξηση του μήκους κατά 7,5 cm (στα 4.210 mm), αλλά και του μεταξονίου κατά 10,6 cm (ένα από μεγαλύτερα της κατηγορίας στα 2.636 mm), το καθιστούν ιδιαίτερα ευρύχωρο για τα δεδομένα της κατηγορίας (+58 mm για τα γόνατα των πίσω και +11 mm για το κεφάλι).

Και ο χώρος αποσκευών κινείται στα ανώτερα επίπεδα των B-SUV (422 λίτρα χωρίς ρεζέρβα).

Στο εσωτερικό, η κεντρική κονσόλα που παραπέμπει σε ντεπόζιτο μοτοσικλέτας έχει παραμείνει, ενώ την παράσταση κλέβουν οι στρογγυλοί αεραγωγοί και η «αιωρούμενη» οθόνη αφής για το infotainment ακριβώς από πάνω.

Εργονομία και πρακτικότητα κινούνται σε πολύ καλά επίπεδα, ενώ τα ως επί το πλείστον μαλακά υλικά είναι ανώτερης ποιότητας.

Οι επενδύσεις σε καθίσματα και ταμπλό μπορεί να είναι και από δέρμα ή Alcantara στις πιο πλούσιες εκδόσεις, κάτι που επιτείνει ακόμα περισσότερο την premium αύρα.

Το θετικό για το «user interface», είναι ότι υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για όλες τις βασικές λειτουργίες και η ισορροπία μεταξύ «digital» και αναλογικού είναι αυτή που πρέπει για να μην… ξενίζει και τους πιο παραδοσιακούς χρήστες.

Ο εξοπλισμός (βασικός και προαιρετικός) είναι πλούσιος και στα highlights συμπεριλαμβάνεται το νέο infotainment με οθόνη αφής 8’’ με εξαιρετικές δυνατότητες διασύνδεσης, εφαρμογές Nissan Connect Services και εξελιγμένο ηχοσύστημα Bose Personal Plus με οκτώ ηχεία (συμπεριλαμβανομένων ηχείων Ultra Nearfield στα δύο εμπρός προσκέφαλα).

Εκτός από την κορυφαία αξιολόγηση πέντε αστέρων στις δοκιμές EuroNCAP, το νέο Juke είναι εξοπλισμένο με πλήθος προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης οδήγησης.

Από αυτόματο φρενάρισμα με Αναγνώριση Πεζών και Δικυκλιστών, Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας, Έξυπνη Παρέμβαση Ακούσιας Αλλαγής Λωρίδας, Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας, μέχρι σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης ProPILOT.

Ισορροπημένο και ευχάριστο

Ο 3κύλινδρος turbo βενζίνης του ενός λίτρου κάτω από το καπό αποδίδει 114 ίππους και 180 Nm ροπής.

Συμπαγής, ελαφρύς, αποδοτικός, οικονομικός (μετά το τέλος της δοκιμής είδαμε 7,1 l/100 km στον υπολογιστή ταξιδιού, ενώ δεν ξεφεύγει αρκετά πάνω από τα 8,5 υπό πίεση και με προσοχή βλέπεις και 6) και με προηγμένες τεχνολογίες (επίστρωση κυλίνδρων με πλάσμα ατσαλιού, κυλινδροκεφαλή σχήματος «Δ»).

Δοκιμάζουμε το ιδιαίτερο και ευχάριστο Nissan Juke | Nissan Juke Acenta 18

Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και είναι αρκετά ομαλός σε λειτουργία χωρίς να φανερώνει ιδιαίτερα την 3κύλινδρη φύση του.

Χαμηλά είναι ελαστικός και σε ανταμείβει με δυνατό τράβηγμα από τις 2.000 rpm και πάνω, ενώ οι επιδόσεις που χαρίζει στο Juke είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές (0-100 km/h σε 10,7’’ και τελική 180 km/h).

Αυτό που σε κερδίζει άμεσα στο Juke, είναι η εξαιρετική ισορροπία που έχουν πετύχει οι μηχανικοί μεταξύ άνεσης και αποτελεσματικότητας.

Οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές, η ανάρτηση είναι σφιχτή, το «body control» ιδιαίτερα καλό σε κάθε περίπτωση, το εμπρός μέρος αρκετά άμεσο, το τιμόνι και το κιβώτιο ακριβές και αρκέτα γρήγορο (θα θέλαμε λίγη περισσότερη πληροφόρηση από το τιμόνι) και τα φρένα εμπνέουν σιγουριά (παρά τα ταμπούρα πίσω στις βασικές εκδόσεις).

Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο οδηγικά, όντας παράλληλα και αρκετά άνετο, με «μεστή» απόσβεση από την ανάρτηση και καλή κύλιση.

Σταθερό και προοδευτικό στις αντιδράσεις του σου εμπνέει εμπιστοσύνη σε κάθε περίπτωση.

Το νέο Nissan Qashqai είναι πλέον και στις εκθέσεις
Δοκιμάζουμε το ιδιαίτερο και ευχάριστο Nissan Juke | 2021 06 01 All New Nissan Qashqai Static Hi 11.JPG

Με τις τιμές να είναι ανταγωνιστικές και να ξεκινάνε από 18.700 ευρώ (χωρίς το όφελος των 600 ευρώ), το Juke διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό από τη βασική έκδοση (συμπεριλαμβάνονται τα Intelligent Emergency Braking με αναγνώριση πεζών-δικυκλιστών, Traffic Sign Recognition συνδεδεμένο με το cruise control και Emergency Call), πολλές εξοπλιστικές εκδόσεις και δυνατότητες εξατομίκευσης.

Παρότι πιο mainstream σε σχέση με το πρώτο, παραμένει ιδιαίτερο και ευχάριστο εντός, εκτός και στο δρόμο.

Δεν του βρίσκεις ουσιαστικά ψεγάδια και αποτελεί μια ξεχωριστή παρουσία που έχει όλα τα φόντα να ταρακουνήσει και πάλι τα νερά της κατηγορίας.

Φωτογραφίες: Δημήτρης Θεοχάρης

Tech Info: Nissan Juke 1.0 DIG-T

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ: ΒΕΝΖΙΝΗ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 999

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ (PS)/rpm: 114/5.000

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 200/3.000

ΚΙΒΩΤΙΟ: ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΚΙΒΩΤΙΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΚΙΝΗΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΜXΠXΥ (mm): 4.210×1.800×1.595

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 2.636

ΒΑΡΟΣ (kg): 1.195

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l): 422

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h): 180

0-100 km/h: 10,7’’

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100 km)

ΜEΙΚΤΗ: 5,9

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,1

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km): 135

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 18.700

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 86.4 ευρώ