Πίσω στο 1999, το άκρως φουτουριστικό Insight υπήρξε ένας από τους «δασκάλους» της έννοιας «ηλεκτρισμός» στην αυτοκίνηση, αντικατοπτρίζοντας με τον καλύτερο τρόπο το υψηλό τεχνολογικό προφίλ της Honda. Η εμμονή στη διαφορετικότητα, το καινοτόμο και τεχνολογικά προηγμένο, είναι διάχυτη σχεδόν σε κάθε δημιουργία της ιαπωνικής φίρμας. Με αυτό ως δεδομένο, το νέο CR-V Hybrid σπρώχνει τόσο πολύ την έννοια της κλασικής υβριδικής διάταξης, που στην πράξη νιώθεις ότι είναι ένα βήμα πριν την ολοκληρωτική ηλεκτροκίνηση.

Η κορυφαία έκδοση του SUV της Honda, έρχεται στα πλαίσια της νέας στρατηγικής της εταιρίας που καταργεί τους κινητήρες πετρελαίου για την ευρωπαϊκή αγορά. Στα νέα αυτά πλαίσια, αναδιαμορφώνεται και το γενικότερο προφίλ της Honda, με τους ιθύνοντες να θέτουν ως στόχο τα 2/3 των συνολικών πωλήσεων μέχρι το 2025 να αφορούν σε ηλεκτρικά.  

Το διαφορετικό i-MMD

Είναι η πρώτη φορά που το υβριδικό σύστημα i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) χρησιμοποιείται σε SUV της Honda. Η οπτική διαφοροποίηση των λογότυπων «HYBRID» στα εμπρός φτερά και την πίσω θύρα, μπορεί να μην προϊδεάζει για το υπόβαθρο, αλλά κάτω από τη λαμαρίνα τα πράγματα γίνονται αρκετά διαφορετικά από αυτό που συνήθως μας παραπέμπει η λέξη υβριδικό.

Το σύστημα αποτελείται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα, μία γεννήτρια – ηλεκτροκινητήρα, έναν κινητήρα βενζίνης, μία συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου 1,3 kWh, ένα προηγμένο κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT μίας σχέσης και ένα σετ συμπλεκτών. Ο δίλιτρος 4κύλινδρος i-VTEC που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson για περισσότερη οικονομία βενζίνης και αποδίδει 145 ίππους και 175 Nm μέγιστης ροπής, δεν συνδέεται απευθείας με τη μετάδοση, η οποία περνά πάντοτε μέσα από την ηλεκτρική μονάδα. Η απόδοση του ηλεκτρικού μοτέρ αγγίζει τους 184 ίππους και τα 315 Nm μέγιστης ροπής και αυτή είναι ουσιαστικά που ανακοινώνεται από την εταιρία ως απόδοση του συστήματος.

Υπάρχουν τρεις τρόποι λειτουργίας. Στην αμιγώς ηλεκτρική (EV) η μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας δεν επιτρέπει αυτονομία μεγαλύτερη των δύο χιλιομέτρων. Στην «Hybrid Drive», ο θερμικός κινητήρας τροφοδοτεί τη γεννήτρια που φορτίζει την μπαταρία και δίνει ενέργεια στο ηλεκτρικό μοτέρ. Σύμφωνα, μάλιστα, με τη Honda, σε αυτήν την περίπτωση και σε φυσιολογικές συνθήκες κίνησης μεταξύ 60-100 km/h, το 1/3 της διαδρομής επιτυγχάνεται με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση χωρίς την παράλληλη λειτουργία του θερμικού κινητήρα.

Στην «Engine Drive», όλοι οι κινητήρες συνδέονται με τους τροχούς, για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής απόδοσης του συστήματος που χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.670 κιλών (0-100 km/h σε 9,2’’ για το AWD και 8,8’’ για το 2WD και τελική στα 180 km/h και για τις δύο εκδόσεις).

Στη θέση του κλασικού λεβιέ, υπάρχουν πλέον τέσσερα μπουτόν (για την επιλογή DRIVE, PARK, REVERSE και NEUTRAL), ενώ σε αυτό το σημείο της κονσόλας, εκτός από το ηλεκτρικό χειρόφρενο, φιλοξενούνται και οι διακόπτες για τα προγράμματα οδήγησης (SPORT, ECON, EV). Οι μοχλοδιακόπτες πίσω από το τιμόνι, δεν χρησιμοποιούνται για αλλαγή των σχέσεων, αλλά ορίζουν το βαθμό ανάκτησης ενέργειας όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι.

Ακούγεται πολύπλοκο όλο αυτό, αλλά στην πράξη αποδεικνύεται η ευφυής υλοποίηση. Το CR-V Hybrid, με ελαφρώς «ηλεκτρική» απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, είναι πιο δυνατό και γρήγορο σχεδόν σε κάθε περίπτωση ακόμα και σε σχέση με το ισχυρότερο βενζινοκίνητο i-VTEC Turbo των 193 ίππων. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα, όμως, έρχεται στην κατανάλωση καυσίμου όπου ακόμα και υπό πίεση δεν ξεφεύγει αρκετά πάνω από τα 8 l/100 km. Mε «υβριδική» φιλοσοφία και κινούμενος εντός πόλης όπου μπορείς να εκμεταλλευτείς καλύτερα την «ηλεκτρική» του υπόσταση, η κατανάλωση μπορεί να αγγίζει ακόμα και τα επίπεδα ενός οικονομικού supermini (γύρω από τα 6,5 l/100 km)!  

Premium αίσθηση παντού

Οι άπλετοι χώροι για πέντε επιβάτες και ο υπερπλήρης εξοπλισμός (ψηφιακός πίνακας οργάνων με ενδείξεις λειτουργίας του υβριδικού συστήματος, πληρέστατο infotainment και ό,τι έχει να επιδείξει η σύγχρονη τεχνολογία σε άνεση και ασφάλεια υπό την «ομπρέλα» του Honda SENSING), επιτείνουν την premium αίσθηση στο ποιοτικό εσωτερικό. Η λειτουργικότητα και πρακτικότητα είναι απλά για σεμινάριο, με τις μόνες απώλειες σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις να εντοπίζονται στα -64 λίτρα του χώρου αποσκευών (στα 497 λίτρα που φτάνουν τα 1.694 με την πανεύκολη αναδίπλωση των καθισμάτων) και στο γεγονός ότι δεν υπάρχει 7θέσια έκδοση, καθώς ο χώρος των εξτρά καθισμάτων καταλαμβάνεται από τη συστοιχία των μπαταριών.

Η εξαιρετική ποιότητα κύλισης στις συμβατικές εκδόσεις, εδώ συνεπικουρείται και από τα χαμηλότερα ως επί το πλείστον επίπεδα θορύβου (όντας «ηλεκτρικό» σε μεγάλο ποσοστό λειτουργίας του και με τη βοήθεια του συστήματος active noise cancellation μέσω του ηχοσυστήματος). Μόνο υπό αρκετή πίεση θα ενοχλήσει ελαφρώς η όχι και τόσο ευχάριστη χροιά του δίλιτρου μοτέρ. Το πάτημα είναι «αρχοντικό» και η ανάρτηση ισοπεδώνει με ευκολία τις κακουχίες του ελληνικού οδοστρώματος δημιουργώντας ένα πολύ άνετο περιβάλλον για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων.

Υπό πίεση και σε πιο «φιδίσιες» διαδρομές, το αυξημένο βάρος δημιουργεί ελαφρώς περισσότερη αδράνεια και λίγο μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές, αλλά η συνολικά θετική εικόνα με τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και την αίσθηση ασφάλειας παραμένει σχεδόν αμετάβλητη. Η πολύ καλή τετρακίνηση (με πολύδισκο συμπλέκτη) και τα 192 mm απόστασης από το έδαφος, μάλιστα, του εξασφαλίζουν και αρκετές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, γεγονός που δημιουργεί μια πιο «all-around» εμπειρία.

Τα 44.470 ευρώ της τιμής (39.740 ευρώ για τη βασική έκδοση του 2WD), σίγουρα το τοποθετούν στα premium μονοπάτια του ευρωπαϊκού κατεστημένου, αλλά δικαιολογούνται πλήρως από την ολιστική προσέγγιση και την τεχνολογική ιεροτελεστία που συντελείται κάτω από τη λαμαρίνα.

HONDA CR-V HYBRID 4WD 184 PS – TECH SPECS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ATKINSON
ΚΑΥΣΙΜΟ:ΒΕΝΖΙΝΗ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc):1.993
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]:107(145)/6.200
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm):175/4.000
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ kW(PS):135(184)
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm):315
ΜΠΑΤΑΡΙΑ:ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 1,3 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ:AYTOMATO E-CVT 1 ΣΧΕΣΗΣ
ΚΙΝΗΣΗ:4X4
ΜXΠXΥ (mm):4.600×1.855×1.679
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm):2.663
ΒΑΡΟΣ (kg):1.672
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max:497-1.694
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h):180
0-100 km/h:9,2’’
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ WLTP (l/100 km)
ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ/ΜΕΙΚΤΗ:8,3/5,4/6,3
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ:7,0
ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΗ:EURO 6
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)166
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ:€39.740 (€44.470 4WD)
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:€117,60 (2wd) & €151,20 (4wd)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

HONDA CR-V Hybrid 6
« 1 από 24 »