Ο Kalle Rovanpera φεύγει από την Ελλάδα ως ο μεγάλος νικητής του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις, έχοντας γράψει το όνομά του στις σελίδες της ιστορίας του αγώνα, και μάλιστα σε μια χρονιά όπου μπήκαν τα θεμέλια για ένα πιο σίγουρο μέλλον.

«Κομμάτι της ιστορίας των ράλι, του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA και του μηχανοκίνητου αθλητισμού» χαρακτήρισε προ ημερών ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις, και τόσο οι αγωνιζόμενοι όσο και οι θεατές έβαλαν τα δυνατά τους για να τον επιβεβαιώσουν, πιστοποιώντας τη μοναδικότητα του ελληνικού αγώνα.

Οι επικές μάχες των πρωταγωνιστών υπό το βλέμμα δεκάδων χιλιάδων θεατών συνέθεσαν ένα εκρηκτικό μείγμα πάθους, ενθουσιασμού και έντονων συγκινήσεων.

Τα ίδια συναισθήματα κυρίευσαν κάθε λάτρη του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όταν στη ράμπα του τερματισμού ο Υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, ανακοίνωσε πως η FIA και ο Promoter του θεσμού, αναγνωρίζοντας την αρτιότητα διεξαγωγής του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις, προχώρησαν στην επέκταση της συμφωνίας για διεξαγωγή του στο WRC και το 2023!

Υπενθυμίζεται πως η αρχική συμφωνία ήταν διετής και αφορούσε τις χρονιές 2021-2022.

Ο νεότερος νικητής στο Ακρόπολις

Σε απόλυτη σύμπνοια με τη φήμη ενός απρόβλεπτου και γεμάτου εκπλήξεις αγώνα, ο 20χρονος Kalle Rovanpera (Toyota Yaris WRC) προσέθεσε το όνομά του στο πάνθεον της ιστορίας του «Ράλι των Θεών», ως ο νεότερος νικητής.

Και, μάλιστα, στην πρώτη του παρουσία επί ελληνικού εδάφους. Πρόκειται για τη μόλις δεύτερη νίκη του σε αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, έπειτα από αυτήν που πέτυχε πριν από δύο μήνες στην Εσθονία.

Ωριμότητα, ψυχραιμία και κυρίως συνέπεια στις επιδόσεις χαρακτήρισαν την οδήγησή του καθ’ όλη τη διάρκεια του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Ακόμα και σήμερα, σε ειδικές διαδρομές αρκετά διαφορετικές εξαιτίας των πρόσφατων βροχοπτώσεων, ο Φινλανδός οδηγός κατάφερε να διατηρήσει το προβάδισμά του, σημειώνοντας, μάλιστα, τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage και αποκομίζοντας το μέγιστο των 30 βαθμών.

Ύστερα από έναν εξίσου συναρπαστικό αγώνα, ο Ott Tanak (Hyundai i20 Coupe WRC) εξασφάλισε τη δεύτερη θέση, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε.

Αποφασιστικής σημασίας, στην περίπτωσή του, αποδείχθηκε η σωστή επιλογή ελαστικών, που του προσέφερε πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων διεκδικητών της νίκης.

Πίσω του βρέθηκε ο Sebastien Ogier (Toyota Yaris WRC), ο οποίος αξιοποιώντας τη μεγάλη του εμπειρία δεν έκανε το λάθος να ακολουθήσει τον φρενήρη ρυθμό των Rovanpera και Tanak.

Αντίθετα, προτίμησε να διασφαλίσει τους βαθμούς της τρίτης θέσης, που του έδωσαν τη δυνατότητα να εδραιωθεί στην κορυφή της κατάταξης του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, με διαφορά 44 βαθμών από τον δεύτερο, Elfyn Evans (Toyota Yaris WRC).

Παρ’ ότι όχι απόλυτα ικανοποιημένος από την επίδοση και το ρυθμό του στον αγώνα, ο Dani Sordo (Hyundai i20 Coupe WRC) περιορίστηκε στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης, με διαφορά μεγαλύτερη των τριών λεπτών από την κορυφή.

Την πρώτη εξάδα έκλεισαν οι Gus Greensmith (Ford Fiesta WRC) και Elfyn Evans. Με την 6η θέση στο EKO Ράλι Ακρόπολις και τους επιπλέον 4 βαθμούς -απόρροια του δεύτερου ταχύτερου χρόνου στην Power Stage-, o Ουαλός οδηγός απέκτησε προβάδισμα 6 βαθμών έναντι του Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC) στην κατάταξη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος.

Ο Βέλγος οδηγός αντιμετώπισε διάφορα μηχανικά προβλήματα την πρώτη μέρα, που δεν του επέτρεψαν να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από την 8η θέση, πίσω από τον Adrien Fourmaux.

Ο Γάλλος αποκόμισε σημαντικές εμπειρίες στην Ελλάδα πίσω από το τιμόνι του Ford Fiesta RS WRC της M-Sport και, αν δεν είχε σήμερα ένα πρόβλημα με τα μπουζί του κινητήρα, θα μπορούσε να είχε τερματίσει έως και πέμπτος.

Τη νίκη στην κατηγορία WRC2 κατέκτησε ο Andreas Mikkelsen με το Skoda Fabia evo Rally2 της Toksport.

Ο Νορβηγός έδωσε σπουδαία μάχη με τον ομόσταβλό του στη γερμανική ομάδα, Marco Bulacia, κάνοντας παράλληλα ένα αποφασιστικό βήμα για την κατάκτηση του τίτλου στην κατηγορία.

Κάτι που ισχύει και στην περίπτωση του Yohan Rossel (Citroen C3 Rallye2), ο οποίος με την τέταρτη φετινή του νίκη βρίσκεται «αγκαλιά» με το Πρωτάθλημα στην κατηγορία WRC3.

Σημειώνεται ωστόσο πως αυτή την ώρα παραμένει αμφίβολη η θέση του, καθώς εκκρεμεί απόφαση των αγωνοδικών έπειτα από την έκθεση των τεχνικών εφόρων.

Από ελληνικής πλευράς

Από ελληνικής πλευράς, ο Γιώργος Κεχαγιάς με ακόμα ένα Skoda Fabia evo Rally2 τερμάτισε ψηλότερα από όλους, όντας εικοστός Γενικής και πέμπτος στην κατηγορία WRC3.

Μάλιστα, ένα κλαταρισμένο ελαστικό την τελευταία ημέρα του στοίχισε πολύτιμο χρόνο, κάτι που προσπάθησε να εκμεταλλευθεί ο Παναγιώτης Ρουστέμης με ένα Citroen DS3 Rally2, χωρίς όμως επιτυχία, με αποτέλεσμα να περιοριστεί στη δεύτερη θέση.

Στην άτυπη ελληνική κατάταξη, την τριάδα συμπληρώνει ο Ιορδάνης Σερδερίδης, που συμμετείχε στον αγώνα με ένα Ford Fiesta WRC ’19 της M-Sport.

Από σήμερα το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021 περνάει στην ιστορία, κάτι που δε θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα χωρίς την πολύτιμη βοήθεια των εθελοντών, του Ερυθρού Σταυρού, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του ΕΚΑΒ.

Τα φώτα στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας «έσβησαν», όμως, το ραντεβού με το WRC για τα επόμενα χρόνια έχει πλέον εξασφαλιστεί. Ακριβώς όπως αρμόζει στο ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις.

Στιγμιότυπα από το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις