«Αττικόν»: Σε πλήρη λειτουργία και χωρίς απειλή για τη δημόσια υγεία μετά την έξαρση του νοροϊού
Η επίσημη ανακοίνωση της διοίκησης, τα στοιχεία της ΠΟΕΔΗΝ για τα κρούσματα και οι αρχικές ανησυχίες των εργαζομένων – Υπό την επίβλεψη Σ. Τσιόδρα και Σ. Πουρνάρα τα αυστηρά μέτρα
Κανονικά, με ασφάλεια και χωρίς να υπάρχει καμία ένδειξη σοβαρής απειλής για τη δημόσια υγεία συνεχίζεται η λειτουργία του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου «Αττικόν».
Η διοίκηση του ιδρύματος, με επίσημη ανακοίνωσή της, ξεκαθάρισε το τοπίο γύρω από την έξαρση κρουσμάτων οξείας γαστρεντερίτιδας, παρουσιάζοντας την πραγματική επιδημιολογική εικόνα και τα ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας που έχουν τεθεί σε ισχύ σε 24ωρη βάση.
Σύμφωνα με τα τελικά εργαστηριακά δεδομένα που επιβεβαιώνει η διοίκηση, τα θετικά κρούσματα στον νοροϊό ανέρχονται στα εννέα (9). Τα περιστατικά αυτά αφορούν ασθενείς, συνοδούς και επαγγελματίες υγείας, οι οποίοι παρουσιάζουν ήπια και αυτοπεριοριζόμενη συμπτωματολογία. Η διοίκηση του νοσοκομείου υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή της: «δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή ένδειξη σοβαρής απειλής για τη δημόσια υγεία ή για τη συνολική λειτουργία του Νοσοκομείου»
Παράλληλα, διευκρινίζεται ότι πρόκειται για ένα φαινόμενο που παρατηρείται συχνά διεθνώς, τόσο σε νοσηλευτικές μονάδες όσο και στην κοινότητα, εξαιτίας της εξαιρετικά υψηλής μεταδοτικότητας που χαρακτηρίζει τον συγκεκριμένο ιό.
Η ακριβής αποτύπωση των στοιχείων από την ΠΟΕΔΗΝ
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ), η οποία μέσω δικής της ανακοίνωσης προχώρησε σε λεπτομερή καταγραφή της κατάστασης για να καθησυχάσει το κοινό. Σύμφωνα με την Ομοσπονδία, η διασπορά ξεκίνησε στις 21 Μαΐου από τη νευροχειρουργική κλινική και μέχρι τις 26 Μαΐου είχαν εντοπιστεί συνολικά 53 ύποπτα κρούσματα.
Από τον πλήρη εργαστηριακό έλεγχο αυτών των δειγμάτων, επιβεβαιώθηκαν ως θετικά τα 9 περιστατικά (5 ασθενείς και 4 μέλη του προσωπικού), ενώ τα υπόλοιπα είτε βγήκαν αρνητικά είτε τελούν υπό ιατρική διερεύνηση. Η ΠΟΕΔΗΝ ξεκαθάρισε ότι δεν συντρέχει κανένας λόγος πανικού, καθώς δεν κινδυνεύει κανένας νοσηλευόμενος και δεν χρειάστηκε να νοσηλευτεί κανένας εργαζόμενος.
Η αρχική κινητοποίηση και η ανησυχία του Σωματείου Εργαζομένων
Η επίσημη ενημέρωση από τη διοίκηση και την ΠΟΕΔΗΝ έρχεται σε συνέχεια της έντονης ανησυχίας που είχε εκφράσει τις προηγούμενες ημέρες το τοπικό Σωματείο Εργαζομένων του Π.Γ.Ν. «Αττικόν». Οι εργαζόμενοι, με ανάρτησή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είχαν σημάνει συναγερμό κάνοντας λόγο για μια ραγδαία ενδονοσοκομειακή έξαρση.
Στην αρχική τους τοποθέτηση, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων είχαν εκφράσει φόβους για δεκάδες κρούσματα ανάμεσα σε νοσηλευόμενους και συνοδούς, σημειώνοντας παράλληλα ότι τουλάχιστον 25 μέλη του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού είχαν εμφανίσει συμπτώματα και είχαν τεθεί εκτός υπηρεσίας, προκειμένου να περιοριστεί η διασπορά στους θαλάμους του νοσοκομείου
Τα αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα και η επιτροπή Τσιόδρα – Πουρνάρα
Για την άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος, το νοσοκομείο ενεργοποίησε αμέσως ειδική επιτροπή αποφυγής ενδονοσοκομειακών λοιμώξεων, υπό την καθοδήγηση των διακεκριμένων καθηγητών κ.κ. Σωτήρη Τσιόδρα και Σπύρου Πουρνάρα, το έργο των οποίων χαρακτηρίζεται εξαιρετικό.
Σε στενή συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), εφαρμόζονται αυστηρά, ενισχυμένα μέτρα ελέγχου, τα οποία περιλαμβάνουν:
- Υποχρεωτικό πλύσιμο με σαπούνι και νερό, καθώς ο νοροϊός παρουσιάζει μεγάλη αντοχή στα κοινά αλκοολούχα αντισηπτικά.
- Καθαρισμός όλων των επιφανειών με εξειδικευμένα διαλύματα χλωρίνης.
- Απομόνωση των επιβεβαιωμένων περιστατικών βάσει των διεθνών πρωτοκόλλων και αυστηρός περιορισμός των επισκεπτών (συνοδών) στις κλινικές.
- Άμεση χορήγηση αναρρωτικής άδειας σε όσους υπαλλήλους εμφανίζουν ύποπτη συμπτωματολογία.
- 24ωρη επιδημιολογική παρακολούθηση της υγείας των ασθενών και του προσωπικού.
Προσθέστε το vradini.gr στις προτιμώμενες πηγές σας στη Google και δείτε περισσότερα άρθρα μας στις αναζητήσεις σας. Κάντε κλικ εδώ.