Μετρό Θεσσαλονίκης: Και όμως είναι αλήθεια! Εγκαίνια σήμερα παρουσία του πρωθυπουργού
Το Μετρό Θεσσαλονίκης με νούμερα
Εγκαίνια σήμερα από τον πρωθυπουργό του πιο σύγχρονου δικτύου μετρό στην Ευρώπη. Ο πρωθυπουργός στις 12.00 θα παραστεί και θα μιλήσει στην εκδήλωση για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης.
60 λεπτά
Η τιμή για το βασικό εισιτήριο της αστικής ζώνης είναι 60 λεπτά και θα έχει διάρκεια 70’.
Ίδια διάρκεια θα έχει και το βασικό εισιτήριο της περιαστικής ζώνης, το οποίο όμως θα κοστίζει 80 λεπτά. Έκπτωση 50% δικαιούνται φοιτητές, ΑμΕΑ, πολύτεκνοι, συνταξιούχοι και άνεργοι. Και στις δύο ζώνες θα υπάρχει πακέτο 10+1 εισιτηρίων που θα κοστίζει 5,80 ευρώ και 7,80. Στα 2,50 ευρώ έχει οριστεί η τιμή του ημερήσιου εισιτηρίου απεριορίστων διαδρομών. Σημειώνουμε ότι μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου οι μετακινήσεις θα είναι δωρεάν.
300.000 αρχαιότητες
Κατά τη διάρκεια της διάνοιξης των στοών και της κατασκευής των σταθμών ήρθαν στο φως πολύτιμα αρχαιολογικά ευρήματα από διαφορετικές ιστορικές περιόδους. Υπολογίζεται ότι βρέθηκαν πάνω από τα 300.000 κομμάτια. Κάποια εξ αυτών θα εκτίθονται στον Σταθμό Βενιζέλου. Το μεγαλύτερο μέρος, όμως, θα εκτεθεί στο έκτασης 6.370 τ.μ. μουσείο που κατασκευάζεται στο «Crossover Σιντριβάνι», αλλά και στο Μουσείο που θα δημιουργηθεί εντός του Μητροπολιτικού Πάρκου «Παύλος Μελάς».
254.000 επιβάτες
Το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί καθημερινά 254.000 επιβάτες ή 18.000 ανά ώρα. Η χωρητικότητα των 18 συρμών είναι 465 επιβάτες (καθήμενοι και όρθιοι). Όλοι οι συρμοί διαθέτουν κλιματισμό και οθόνες ενημέρωσης του κοινού. Τα δρομολόγια τις ώρες αιχμής θα έχουν συχνότητα 3,5 λεπτών, ενώ μελλοντικά με την προσθήκη της επέκτασης Καλαμαριάς και των επιπλέον 15 συρμών θα μπορεί να φτάσει και τα 90 δευτερόλεπτα.
13 σταθμοί
Το συνολικό μήκος της γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης φτάνει τα 9,6 χιλιόμετρα και διαθέτει σύγχρονους σταθμούς (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία), που έχουν σύνδεση με το δίκτυο του ΟΑΣΘ. Μάλιστα, την 1 Δεκεμβρίου και στους 13 σταθμούς θα υπάρχει τέρμα λεωφορειακής γραμμής, κάτι που θα συνδέει το Μετρό με όλους σχεδόν τους δήμους της πόλης.
18 χρόνια
Ο πρώτος διαγωνισμός για το έργο έγινε τη 10ετία του ‘90 και το 2002 υπεγράφη σύμβαση με την κοινοπραξία «Θεσσαλονίκη Μετρό» η οποία και διαλύθηκε, καθώς δεν εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση. Το 2005 προκηρύχθηκε νέος διαγωνισμός, και ένα χρόνο αργότερα ξεκίνησαν τα έργα. Ο χρόνος αποπεράτωσης ήταν τα 6½ χρόνια και ο προϋπολογισμός άγγιζε τα 798 εκατ. Τελικά χρειάστηκαν 18 χρόνια και κάτι παραπάνω από 3 δισ.
2η γραμμή
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, μέχρι το τέλος του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί η μήκους 4,5 χιλιομέτρων γραμμή 2, που θα ενώνει την Καλαμαριά με τη Μίκρα, θα έχει 5 σταθμούς (Καλαμαριά, Νομαρχία, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα) και θα συνδέεται με τη γραμμή 1. Η επέκταση του δικτύου αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά 63.000 επιβάτες και να αφαιρέσει από τους δρόμους της πόλης 12.000 οχήματα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 43 τόνους ημερησίως.
2040
Στον ευρύτερο σχεδιασμό είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης να αποκτήσει μία ακόμη γραμμή, που θα ενώνει τη Δυτική Θεσσαλονίκη με την Τούμπα, αλλά και η επέκτασή του μέχρι το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και την περιοχή της Θέρμης. Ο φιλόδοξος στόχος είναι μέχρι το 2040 το δίκτυο να έχει μήκος 48 χιλιόμετρα, να αριθμεί 44 σταθμούς και να έχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 680.000 επιβατών την ημέρα.
Αναδημοσίευση από τη Βραδυνή της Κυριακής