New York Times: «Η Ελλάδα έχει από τα πιο επικίνδυνα σιδηροδρομικά δίκτυα στην Ευρώπη»

Εκτενή αναφορά στην τραγωδία των Τεμπών που κάνει λόγο για αδικαιολόγητες καθυστερήσεις

Για τις παραλείψεις, τις καθυστερήσεις, τα ανθρώπινα λάθη, που στοίχισαν τις ζωές 57 ανθρώπων στα Τέμπη από την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, κάνουν εκτενή αναφορά οι New York Times.

Στο δημοσίευμα του ο δημοσιογράφος της εφημερίδας μιλά για αδικαιολόγητες καθυστερήσεις υποστηρίζοντας ταυτόχρονα ότι η Ελλάδα έχει από τα πιο επικίνδυνα σιδηροδρομικά δίκτυα στην Ευρώπη

Σύμφωνα με τα γραφόμενα του ξένου δημοσιογράφου η ελληνική κυβέρνηση έπρεπε να είχε εγκαταστήσει ένα σύστημα ασφαλείας πριν από σχεδόν τρία χρόνια, το οποίο σχεδιάστηκε για να αποτρέψει το ενδεχόμενο μετωπικής σύγκρουσης τρένων όπως αυτό που οδήγησε στη χειρότερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της Ελλάδας.

PGRpdiBzdHlsZT0iIiBjbGFzcz0ibW9iaWxlX2Jhbm5lciBiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCgkJCTxkaXYgaWQ9J3ZyYWRpbmlfUFInIGNsYXNzPSJiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCiAgPHNjcmlwdD4NCiAgICBnb29nbGV0YWcuY21kLnB1c2goZnVuY3Rpb24oKSB7IGdvb2dsZXRhZy5kaXNwbGF5KCd2cmFkaW5pX1BSJyk7IH0pOw0KICA8L3NjcmlwdD4NCjwvZGl2PgkJCTwvZGl2Pg==

Αναφέρει μάλιστα ότι την ώρα που τα δύο τρένα κινούνταν αντίθετα στην ίδια γραμμή με υψηλές ταχύτητες, οι υπεύθυνοι του σταθμού έπρεπε να βασιστούν σε ένα σύστημα που ήταν πολύ λιγότερο εξελιγμένο από αυτό που χρησιμοποιείται σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Στο δημοσίευμα επισημαίνεται ότι και το στοιχειώδες σύστημα δεν ήταν πλήρως λειτουργικό καθώς τα φώτα και τα σήματα ήταν εκτός λειτουργίας, «Οι καθυστερήσεις και τα λάθη άφησαν την μεγαλύτερη σιδηροδρομική γραμμή της Ελλάδας ευάλωτη σε αυτό που έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει κάθε σύστημα ασφαλείας: το ανθρώπινο λάθος», γράφουν χαρακτηριστικά οι New York Times, επικαλούμενοι απόψεις αξιωματούχων οι οποίοι τόνισαν ότι αν υπήρχε ένα σύγχρονο σύστημα ασφαλείας όπως είχε προγραμματιστεί, θα ήταν σχεδόν αδύνατο για ένα εμπορικό τρένο να καταλήξει στην ίδια γραμμή με ένα γεμάτο επιβατικό τρένο.

Στο ερώτημα που απηύθυνε η εφημερίδα στον επικεφαλή του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ευρωπαικής Ένωσης Josef Doppelbauer, για το αν θα είχαν ηχήσει προειδοποιήσεις και θα είχαν παρέμβει αυτόματα φρένα, ο ειδικός απάντησε «Ναι, σίγουρα», .

Παράλληλα ο Josef Doppelbauer, στις δηλώσεις ανέφερε ότι υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις στο ελληνικό σύστημα ασφάλειας των σιδηροδρόμων εδώ και χρόνια.

Το σύστημα σιδηροδρόμων της Ελλάδας είναι σταθερά από τα πιο επικίνδυνα στην Ευρώπη, παρά το ότι έλαβε 700 εκατομμύρια δολάρια σε χρήματα εκσυγχρονισμού από την Ευρωπαϊκή Ένωση την τελευταία δεκαετία, τονίζει το δημοσίευμα.

Παράλληλα ο δημοσιογράφος αναφέρει ότι η εγκατάσταση του νέου συστήματος ασφαλείας καθυστέρησε τόσο πολύ που ένας αξιωματούχος παραιτήθηκε πέρυσι για να διαμαρτυρηθεί για αυτό που αποκάλεσε «αδικαιολόγητες καθυστερήσεις».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένει από τα 27 κράτη μέλη της να εισαγάγουν εξελιγμένες νέες διαδικασίες γνωστές ως Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων έως το τέλος της δεκαετίας. Αυτό το σύστημα παρακολουθεί τα τρένα και παίρνει τον έλεγχο εάν αναπτύσσουν ταχύτητα, τρέχουν με κόκκινα φανάρια ή καταλήγουν σε λάθος τροχιά.

Επίσης αναφέρει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση επιθυμεί να επεκτείνει τις διασυνοριακές σιδηροδρομικές υπηρεσίες και η εναρμόνιση των προτύπων ασφάλειας σε όλο το τμήμα αποτελεί μέρος της στρατηγικής. Αλλά η εφαρμογή ήταν ασυνεπής, όπως δείχνει η συντριβή στα Τέμπη.

Αξιωματούχοι σιδηροδρομικής ασφάλειας στην Ευρώπη δήλωσαν ότι οι ελληνικές αρχές έχουν παραμελήσει το κρίσιμο καθήκον της επίβλεψης και της ενημέρωσης των διαδικασιών ασφάλειας και του εξοπλισμού σε όλο το δίκτυο. Αυτό θα μπορούσε να είχε βελτιώσει ακόμη και το υποτυπώδες σύστημα ασφαλείας της χώρας, είπαν.

Μάλιστα αναφέρεται ότι η ΕΕ έχει διαθέσει περίπου 117 εκατομμύρια δολάρια ειδικά για βελτιώσεις ασφάλειας στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη όπου συνετρίβησαν τα τρένα.

Ο Επικεφαλής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ευρωπαικής Ένωσης κ. Doppelbauer, δήλωσε στην εφημερίδα ότι ο οργανισμός ασφαλείας του είχε εκδώσει εκθέσεις που παροτρύνουν τα κράτη μέλη να βελτιωθούν, αλλά δεν μπορούσε να αναγκάσει τις εθνικές κυβερνήσεις να αλλάξουν. Σύμφωνα με διάφορα πρότυπα, η Ελλάδα έχει το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό σύστημα στην Ευρώπη.

«Έχουμε συντάξει ένα σχέδιο δράσης και ζητήσαμε από τις ελληνικές αρχές να υποβάλουν έκθεση για το σχέδιο δράσης», είπε. «Αλλά οι δυνάμεις μας είναι περιορισμένες». Πρότεινε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο διοικητικός βραχίονας του μπλοκ, θα μπορούσε να λάβει νομικά μέτρα κατά της Ελλάδας επειδή δεν τηρούσε τα πρότυπα ασφαλείας.

Ίσως σας ενδιαφέρουν