Στην αναδιάρθρωση του κλάδου της Κατασκευής, ο οποίος προχωρά με γοργούς ρυθμούς  και αναμένεται να επωφεληθεί από το πακέτο της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Next Generation Program», εστίασε ο  διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ  Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, επισημαίνοντας πως  η Ελλάδα θα λάβει  από αυτό, 32 δισ. ευρώ, ήτοι το 17% του ΑΕΠ.

«Οι επιλογές μας τα δύο προηγούμενα χρόνια αρχίζουν να αποδίδουν καρπούς, καθώς, παρά το γενικό lockdown λόγω Covid-19, η επίδοση του EBITDA στους τρεις από τους πέντε κλάδους του Ομίλου, δηλαδή ΑΠΕ, Περιβάλλον και Ανάπτυξη Ακινήτων, στο 1ο 6μήνο 2020 είναι υψηλότερη έναντι της αντίστοιχης περιόδου πέρυσι», δήλωσε ο κ.  Καλλιτσάντσης.

Ο ίδιος σημείωσε πως «Η κυκλοφορία στην Αττική Οδό ανακάμπτει σταδιακά και με την επανέναρξη των διεθνών πτήσεων η κυκλοφορία τον Αύγουστο σημείωσε οριακή άνοδο έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2019», σχολιάζοντας  τα οικονομικά μεγέθη.

Ολοκληρώνοντας,  ο CEO του Ομίλου, υποστήριξε  ότι «Παρά την επιβάρυνση της οικονομικής δραστηριότητας από το lockdown, το προσαρμοσμένο EBITDA του Ομίλου, εξαιρουμένων μη επαναλαμβανομένων ποσών με αρνητική επίδραση με10 εκατ. ευρώ (έξοδα αναδιάρθρωσης Κατασκευής 4,8 εκατ. ευρώ και απομείωση αξίας  μη λειτουργικών ακινήτων προς πώληση 5,2 εκατ ευρώ».

Καταλήγοντας, ο κ. Καλλιτσάντσης,  τόνισε πως «ανήλθε σε 82,3 εκατ. ευρώ το  6μηνο του 2020, διαμορφώνοντας το αντίστοιχο περιθώριο στο 18,8% (έναντι 15,9% πέρυσι) και τον καθαρό δανεισμό προς EBITDA σε 6,9x»

Πιο αναλυτικά, ο κλάδος των Παραχωρήσεων ανακάμπτει σταδιακά, με τον Αύγουστο να σημειώνει μικρή μεταβολή στην κυκλοφορία οχημάτων έναντι του αντίστοιχου μήνα πέρυσι.

Παράλληλα, προχωράει το σχέδιο μετασχηματισμού της Κατασκευής, με μείωση δαπανών προσωπικού και του κόστους πωληθέντων, τη διάθεση μη λειτουργικών περιουσιακών στοιχείων, καθώς και την κατάρτιση με τις τράπεζες ενός “οδικού χάρτη” με στόχο την περαιτέρω υποστήριξη της Κατασκευής.

Ως αποτέλεσμα της στρατηγικής για περιορισμό της δραστηριότητας της Κατασκευής σε Ελλάδα και Ρουμανία, αλλά και της επίδρασης του lockdown στην κυκλοφορία οχημάτων στις Παραχωρήσεις, τα έσοδα διαμορφώθηκαν το 1ο 6μηνο του 2020 σε 438 εκατ. ευρώ έναντι 705 εκατ. ευρώ το 1ο 6μηνο 2019.

Στα αποτελέσματα προ φόρων ο Όμιλος διαμορφώθηκαν σε -21,2 εκατ. ευρώ έναντι +29,4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο  διάστημα πέρυσι με τα αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε -37,5 εκατ. ευρώ έναντι -8,4 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Στις Παραχωρήσεις τo EBITDA διαμορφώθηκε σε 53,0 εκατ. ευρώ το 1ο 6μηνο του 2020, έναντι 79,6 εκατ. ευρώ το 1ο 6μηνο του 2019, σημειώνοντας μείωση κατά 33%, λόγω του lockdown, (τον Απρίλιο ’20 η  μείωση της κυκλοφορίας στην Αττική Οδο άγγιξε το 72%, ενώ παρατηρείται σταδιακή βελτίωση από τον Μάϊο 2020 όπου η κυκλοφορία σημείωσε -37%, τον Ιούνιο -16%, τον Ιούλιο -9% και τον Αύγουστο -6% σε σύγκριση με πέρυσι).

Στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, το EBITDA διαμορφώθηκε σε 36,6 εκατ. ευρώ το 1ο 6μηνο του 2020 έναντι 26,3 εκατ. ευρώ το 1ο 6μηνο του 2019, σημειώνοντας αύξηση κατά 39% ως αποτέλεσμα της αυξημένης εγκατεστημένης ισχύος και μη επηρεαζόμενο από την πανδημία του Covid-19.

Στο Περιβάλλον, το EBITDA διαμορφώθηκε σε 6,8 εκατ. ευρώ το 1ο 6μηνο του 2020 έναντι ανάλογου ποσού στο 1ο 6μηνο του 2019, σημειώνοντας αύξηση κατά 1%, επηρεαζόμενο οριακά από τις επιπτώσεις του Covid-19.