Επιβαρύνονται τα γόνατά μας από το τρέξιμο;

Πολλοί θεωρούν ότι το συστηματικό τρέξιμο καταστρέφει τα γόνατα, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Δεν καταστρέφονται τα γόνατά μας από το τρέξιμο, σύμφωνα με βρετανική ανάλυση δεδομένων προηγούμενης μελέτης, που δημοσιεύτηκε στο Arthritis and Rheumatology.

Συνδυάστηκαν στοιχεία από 6 κλινικές μελέτες που έγιναν σε διαφορετικά μέρη του κόσμου, διερευνώντας πάνω από 5 χιλιάδες συμμετέχοντες με επανεξετάσεις μετά από 5 και 12 χρόνια για να καθοριστούν τυχόν ενδείξεις αναφορικά με την οστεοαρθρίτιδα γόνατος.

Σε κάθε κλινική μελέτη, οι ερευνητές παρακολουθούσαν τις καθημερινές δραστηριότητες των συμμετεχόντων και υπολόγιζαν την ενέργεια που δαπανούσαν κατά τη σωματική άσκηση. Αυτό που διαπίστωσαν είναι πως ούτε η δαπανηθείσα ενέργεια, αλλά ούτε και η ποσότητα της άσκησης έπαιξαν κάποιο ρόλο στον πόνο στα γόνατα ή στα συμπτώματα της οστεοαρθρίτιδας.

Πώς έχει προκύψει αυτή η παραπλανητική διαπίστωση; Σύμφωνα με τον δρ. Kim Huffman, αναπληρωτή καθηγητή στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Duke, στο τμήμα ρευματολογίας, η σύγχυση προκύπτει διότι συχνά οι άνθρωποι μπερδεύουν τους τραυματισμούς που σχετίζονται με την άσκηση με την επίδραση που ασκεί η ίδια η άσκηση στις αρθρώσεις, ενώ ξεκαθαρίζει τους πραγματικούς λόγους:

«Αυτή τη στιγμή, οι πραγματικοί παράγοντες κινδύνου σχετικά με την εμφάνιση οστεοαρθρίτιδας γόνατος είναι τα γονίδια, οι τραυματισμοί και το φύλο, καθώς οι γυναίκες είναι πιο ευάλωτες. Όσοι ασκούνται περισσότερο, έχουν και μεγαλύτερες πιθανότητες να τραυματιστούν στην περιοχή των γονάτων. Πιθανότατα από εκεί πηγάζει αυτός ο μύθος».

Παρ όλα αυτά, ο ίδιος υπογραμμίζει ότι η άσκηση μόνο θετικά μπορεί να συμβάλλει στην υγεία των γονάτων.