Θεωρείται σχεδόν «κλειδωμένο» ότι θα παραταθεί το lockdown στην Ελλάδα ωστόσο οι προετοιμασίες του υπουργείου Ανάπτυξης αλλά και της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου είναι πυρετώδεις για το άνοιγμα του λιανεμπορίου την εορταστική περίοδο.

Για το ζήτημα αυτό, μίλησε νωρίτερα σήμερα στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης.

Όπως επισήμανε, είναι μια διεθνής πρακτική που εφαρμόζεται σε πολλές χώρες προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα της εξυπηρέτησης των καταναλωτών και πραγματοποιείται σε τρία βήματα:

  1. Παραγγελία του προϊόντος online
  2. Προπληρωμή του προϊόντος από τον καταναλωτή
  3. Παραλαβή του προϊόντος με το αποδεικτικό παραγγελίας-πληρωμής από ειδικά διαμορφωμένο χώρο εξωτερικά του εκάστοτε καταστήματος.

Σύμφωνα με τον κ. Σταμπουλίδη, το click away ετέθη στο τραπέζι σαν εναλλακτική όταν τα εμπορικά καταστήματα ανοίξουν.

«Θέλουμε να υπάρξει μια μετάβαση σε μια ομαλότητα με ίσους όρους για όλη την αγορά», είπε χαρακτηριστικά, ενώ πρόσθεσε πως για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν αναπτύχθηκαν αντίστοιχα εργαλεία ηλεκτρονικού εμπορίου.

Μίλησε επίσης για την Back Friday, για την οποία είπε πως υπάρχει μια κινητικότητα τις τελευταίες μέρες και συνέστησε στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τους προμηθευτές.

Τέλος, είπε πως ετοιμάζεται ένα barcode διαφάνειας για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, που όσοι προμηθευτές το έχουν αποκτούν πιστοποίηση υγειούς επιχείρησης.