Από την παρουσίασή του, το C5 Aircross έχει κάνει θετική εντύπωση, όχι μόνο για τα κορυφαία επίπεδα άνεσης που προσφέρει, αλλά, κυρίως, γιατί είναι ένα από τα καλύτερα Citroen της τελευταίας εικοσαετίας.

Και αυτό ισχύει σε όλους τους τομείς, όντας ποιοτικό, ευρύχωρο, άνετο, ευχάριστο και τεχνολογικά προικισμένο, αλλά ταυτόχρονα και αρκετά προσιτό, τηρουμένων των αναλογιών στα C-SUV.

Η Plug-in υβριδική έκδοσή του, αποτελεί την κορυφή της πυραμίδας στην γκάμα του δημοφιλούς SUV και σύντομα θα τη δούμε και στην ελληνική αγορά.

Διατηρώντας και ενισχύοντας το προσόν της κορυφαίας άνεσης, η νέα έκδοση θα προσφέρει ασφάλεια και δυναμικές επιδόσεις χάρη στη συνδυασμένη ισχύ των 225 ίππων.

Υπό προϋποθέσεις, θα προσφέρει τη δυνατότητα στον κάτοχό του να πραγματοποιεί τις καθημερινές του μετακινήσεις με μηδενικούς ρύπους και χωρίς την ανάγκη επίσκεψης σε πρατήριο καυσίμων.

Και αυτό γιατί η Plug-in υβριδική τεχνολογία την οποία ενσωματώνει, δίνει τη δυνατότητα στον κάτοχό του να πραγματοποιεί τις μετακινήσεις του σε ηλεκτρική λειτουργία, αξιοποιώντας την αυτονομία των 55 χιλιομέτρων (WLTP) που προσφέρει η 13,2 kWh μπαταρία ιόντων λιθίου.

Βενζίνη και ηλεκτρισμός σε αρμονία

Το ελκυστικό αμάξωμα, κρύβει έναν 4κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων PureTech με ισχύ 180 ίππων, προδιαγραφών Euro 6, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 80 kW (109 ίπποι).

Το ηλεκτρικό μοτέρ είναι τοποθετημένο μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του εξηλεκτρισμένου ë-EAT8 αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 8 σχέσεων.

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, ενώ η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει τους 225 ίππους, και τα 320 Nm ροπής.

Σύμφωνα με τη Citroen, οι επιδόσεις θα είναι εξαιρετικές, γεγονός που θα επιτείνει την απόλαυση στην οδήγηση, ενώ τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενισχύονται και από τη νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής της κίνησης είτε με το συνδυασμό των δύο κινητήριων μονάδων, είτε αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα.

Στην τελευταία περίπτωση, η διαθέσιμη ηλεκτρική ισχύς επιτρέπει τις σβέλτες μετακινήσεις στην πόλη, με ταχύτητες έως 135 km/h (από εκεί και πάνω το σύστημα περνάει αυτόματα σε υβριδική λειτουργία).

Το νέο Citroen C3 στην Ελλάδα (vids)

Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα της ηλεκτρικής λειτουργίας (EV) είναι και ο περιορισμός του θορύβου, με τους μηχανικούς της Citroen να έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή σε αυτόν τον τομέα με επιπλέον ενισχύσεις (όπως τα ηχομονωτικά εμπρός κρύσταλλα).

Παράλληλα, με δεδομένες τις μηδενικές εκπομπές CO2 κατά τη λειτουργία αυτή, το νέο Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid μπορεί να εισέρχεται σε ζώνες περιορισμένης κυκλοφορίας (ανοιχτές μόνο για τα οχήματα μηδενικών ρύπων – Zero Emissions Vehicles).

Σημαντικό στοιχείο και το ότι η φόρτιση της μπαταρίας είναι τώρα ευκολότερη και διαρκεί από 2 έως 7 ώρες (στη χειρότερη περίπτωση) και μπορεί να προγραμματιστεί προκειμένου να επωφεληθεί κανείς από το μειωμένο τιμολόγιο του ρεύματος.

Αυτό μπορεί να γίνει είτε μέσω της κεντρικής οθόνης αφής στο ταμπλό του αυτοκινήτου, είτε με την εφαρμογή για κινητά «My Citroën».

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ο βενζινοκινητήρας εγγυάται την απαλλαγή από το άγχος της όποιας ηλεκτρικής αυτονομίας.

Αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2

Τα 20 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που διαθέτει το νέο επαναφορτιζόμενο υβριδικό C5 Aircross, εξασφαλίζουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.

Στην αιχμή του δόρατος το Highway Driver Assist, η υποβοήθηση κίνησης, δηλαδή, σε αυτοκινητόδρομο, που κάνει τα ταξίδια ακόμα πιο άνετα και ασφαλή.

Ακόμα και στην plug-in υβριδική έκδοσή του, το SUV C5 Aircross διατηρεί τα τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα που του προσδίδουν εξαιρετικές δυνατότητες διαμόρφωσης στο εσωτερικό.

Νέα Citroën C4: Η γοητεία του αντισυμβατικού (vids)

Χάρη στην έξυπνη αποθήκευση της μπαταρίας υψηλής τάσης κάτω από τα πίσω καθίσματα, οι διαθέσιμοι χώροι δεν επηρεάστηκαν, με το νέο μοντέλο να διαθέτει έναν από τους κορυφαίους χώρους αποσκευών στα C-SUV (από 460 έως 600 λίτρα ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων),

Η παρουσίαση του νέου Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid σηματοδοτεί την ενεργειακή στροφή της γαλλικής εταιρίας η οποία μέχρι το 2023 θα διαθέτει ηλεκτρικές εκδόσεις στο 80% της γκάμας της.

Έως το 2025, μάλιστα, όλα τα μοντέλα της θα συνοδεύονται από κάποια εν γένει ηλεκτρική έκδοση.

Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, από το λανσάρισμα του νέου υβριδικού SUV C5 Aircross, όλα τα νέα μοντέλα που λανσάρει η Citroën θα προσφέρονται και σε μια ηλεκτροκίνητη εκδοχή.

Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid (PHEV) – Tech Specs

ΒενζινοκινητήραςPureTech 180 S&S Euro 6 – 180hp (132kW)
Ηλεκτροκινητήρας110 hp (80 kW) τοποθετημένος ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το κιβώτιο ταχυτήτων
Συνδυασμένη ισχύς225 hp (165 kW)
Ροπή ηλεκτροκινητήρα320 Nm
ΜπαταρίαΥψηλής τάσης 200V, Li-Ion 13,2 kWh
Μετάδοση κίνησης4X2 στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτωνë-EAT8 αυτόματο / 8 σχέσεων
Ηλεκτρική αυτονομία 55 km (WLTP)*
Ταχύτητα ηλ/κίνησης:135 km/h
Εκπομπές CO2από 32 g/km (WLTP)
Κατανάλωση καυσίμου1,4 L/100km (WLTP)
Χρόνος φόρτισης2 ώρες με 32A Wallbox και τον προαιρετικό φορτιστή 7,4kW
4 ώρες με το Green up™ της Legrand 14A και τον στάνταρ φορτιστή 3,7 kW
7 ώρες σε οικιακό δίκτυο 8A