Ο ιδρυτής των GTI επιστρέφει πλήρως ψηφιακός, ολοκληρωμένος και με πιο δυναμική οδική συμπεριφορά.

Με το νέο Golf GTI, η Volkswagen θέλει να ανεβάσει και πάλι σημαντικά τη μπάρα στην κατηγορία των σπορ compact πεντάθυρων χάτσμπακ.

Το αποτέλεσμα είναι ένα Golf GTI που συνδυάζει σπορ χαρακτήρα με μέγιστη άνεση.

Δικτύωση και ενεργή δυναμική οδήγηση

Το Golf GTI ήταν πάντοτε εξοπλισμένο με πρωτοποριακά τεχνικά χαρακτηριστικά και η όγδοη γενιά του μοντέλου δεν αποτελεί εξαίρεση.

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αποδίδει τώρα 245 PS (180 kW), με τη μέγιστη ροπή να αγγίζει τα 370 Nm. Το Vehicle Dynamics Manager είναι το κλειδί για να πετύχει την ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμικών χαρακτηριστικών.

Το hi-end σύστημα ελέγχου, πλέον συντονίζει κεντρικά όλες τις ηλεκτρομηχανικές λειτουργίες του κινητήριου συστήματος.

Διαθέσιμο και το Dynamic Chassis Control (DCC) με μεταβλητά αμορτισέρ, έτσι ώστε ο οδηγός του GTI να μπορεί να επιλέξει τη δική του ατομική ρύθμιση από το προφίλ οδήγησης.

Πλήρως ψηφιακό

Οι ψηφιακές οθόνες των στάνταρ Digital Cockpit και συστήματος ψυχαγωγίας, ξεκινούν να λειτουργούν με το που θα ανοίξουν οι πόρτες.

Το Discover Media – διαθέτει λειτουργία streaming και σύνδεση στο διαδίκτυο – ανήκει επίσης στο βασικό εξοπλισμό, ενώ η γκάμα περιλαμβάνει και το κορυφαίο Discover Pro 10 ιντσών.

Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι η δυνατότητα ενεργοποίησης ενός εξατομικευμένου σχεδιασμού GTI, με το στροφόμετρο να εμφανίζεται στη μέση του Digital Cockpit.

Ο ambient φωτισμός ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και διαθέτει ένα φάσμα 30 διαφορετικών χρωμάτων, ρυθμιζόμενων κατά βούληση.

Αδιαμφισβήτητα GTI

Το κλασικό καρό μοτίβο του εσωτερικού υπάαρχει και στα καινούργια σπορ καθίσματα.

Στο βασικό εξοπλισμό ανήκει και το κουμπί Start/Stop του κινητήρα, ενώ το τιμόνι τριών ακτίνων έχει αντικατασταθεί με ένα νέο, σπορ δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με χειριστήρια αφής.

Προαιρετικά φιλοξενεί και το κουμπί του Travel Assist, που επιτρέπει την υποβοηθούμενη οδήγηση του Golf με ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα.

Οι μεγάλοι αεραγωγοί, οι χαμηλά τοποθετημένοι στάνταρ προβολείς LED και η χαρακτηριστική λωρίδα φωτός εν είδει σχεδιαστικής υπογραφής στη μάσκα του ψυγείου, δίνουν ξεχωριστό τόνο στο εμπρός μέρος.

Στο πίσω μέρος, το σπόιλερ οροφής, ο διαχύτης και οι δύο στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης, τοποθετημένες στα άκρα του αμαξώματος, είναι τα χαρακτηριστικά της GTI έκδοσης που το κάνουν πιο δυναμικό.

Η παράδοση

Το Golf GTI πρωτοπαρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου (IAA) στη Φρανκφούρτη τον Σεπτέμβριο του 1975. Το πρώτο Golf GTI ήταν αναπάντεχο και ατίθασο.

Από το καλοκαίρι του 1976 ίδρυσε την κατηγορία των σπορ compact πεντάθυρα χάτσμπακ με κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Η Volkswagen είχε κάνει αρχικό προγραμματισμό για 5.000 μονάδες Golf GTI.

Το νέο μοντέλο έγινε αμέσως κάτι σαν σύμβολο, φέρνοντας τα πάνω-κάτω στις πιο ακριβές σπορ κατηγορίες, καθιστώντας προσιτή τη δυναμική οδήγηση σε μαζική κλίμακα.

Συνολικά 461.690 Golf GTI Mk1 βγήκαν από τις γραμμές παραγωγής. Πολύ σύντομα το πρώτο Golf GTI  έγινε ένα διαχρονικό σπορ μοντέλο.

Με έξι γενιές να έχουν ακολουθήσει μέχρι σήμερα, έχει γίνει το πιο επιτυχημένο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο.

Περισσότερα από 2,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα Golf GTI είχαν παραχθεί μέχρι το τέλος του 2019, ένα πραγματικό φαινόμενο.

Έξυπνα δικτυωμένο ηλεκτρονικά

Το GTI Golf όγδοης γενιάς είναι το πιο ψηφιακό GTI όλων των εποχών.

Ολόκληρη η ηλεκτρονική αρχιτεκτονική του έχει δημιουργηθεί από το μηδέν.

Η νέα γενιά λογισμικού και υλικών είναι απτή τόσο στο εσωτερικό όσο και κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό, ο οδηγός έχει πρόσβαση σε έναν ψηφιακά δικτυωμένο κόσμο με οθόνες και χειριστήρια.

Αυτό του επιτρέπει να προσαρμόζει την οπτική εμφάνιση και την τεχνολογία του Golf GTI πιο διαισθητικά και με μεγαλύτερη λεπτομέρεια από ποτέ.

Ο οδηγός μπορεί να αποφασίσει για λειτουργίες όπως η διαμόρφωση του Digital Cockpit, η χρωματική γκάμα του ατμοσφαιρικό φωτισμού, η διαμόρφωση του συστήματος Infotainment, ο ήχος του κινητήρα.

Σημαντικό στοιχείο ότι υπάρχει μεγαλύτερος έλεγχος στη ρύθμιση των δυναμικών χαρακτηριστικών από ό, τι στο παρελθόν.

Δυναμική οδική συμπεριφορά

Το νέο σύστημα ελέγχου Vehicle Dynamics Manager κάνει το ντεμπούτο του στο Golf GTI.

Ελέγχει το ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού XDS καθώς και την εγκάρσια δυναμική του προαιρετικά ελεγχόμενου Dynamic Chassis Control (DCC) του GTI.

Ο οδηγός μπορεί να κάνει τις δικές του ρυθμίσεις ενώ οι ηλεκτρομηχανικά ρυθμιζόμενες λειτουργίες του συστήματος μετάδοσης κίνησης εξασφαλίζουν εξαιρετική ισορροπία ανάμεσα στη δυναμική συμπεριφορά και την άνεση.

Το όγδοης γενιάς Golf GTI προφέρει μία γνήσια σπορ εμπειρία, με μεγάλη ευκολία στο χειρισμό, μεγάλη ακρίβεια και ευελιξία παρά την ασυναγώνιστη άνεση στις μεγάλες αποστάσεις.

Σύμφωνα με τη Volkswagen oι μηχανικοί έχουν δώσει μεγάλη προσοχή στην εξαλείψει του φαινόμενου της υποστροφής και στην ουδέτερη συμπεριφορά στις στροφές.

Ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες εντός πίσταας, ενώ η επιτάχυνση στην έξοδο της στροφή γίνεται χωρίς απώλεια πρόσφυσης.

Οι επιδόσεις του EA888

Το νέο Golf GTI εξοπλίζεται με κινητήρα από το τελευταίο εξελικτικό στάδιο της σειράς EA888 υπετροφοδοτούμενων κινητήρων της Volkswagen, evo4.

Ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού 2.0 TSI αποδίδει 245 PS (180 kW) και μέγιστη ροπή 370 Nm, διαθέσιμη στην περιοχή 1.600 – 4.300 σ.α.λ.

Κατά το λανσάρισμα, ο TSI συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων (DSG).

Η τελική ταχύτητα του οχήματος περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

GTI εντός και εκτός

Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο Golf GTI έχει επιμηκυνθεί ενώ είναι χαμηλότερο, δείχνοντας πιο δυναμικό.

Οι σχεδιαστές δημιούργησαν κάθε μέρος του αμαξώματος από το μηδέν με ιδιαίτερη προσοχή στην αεροδυναμική.

Ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) του βασικού μοντέλου έχει μειωθεί από 0,3 σε μόλις 0,275.

Έχουν βελτιστοποιηθεί οι εξωτερικοί καθρέπτες, γωνίες του αμαξώματος, το σπόιλερ της οροφής, η εκτεταμένη επένδυση στο κάτω τμήμα του αυτοκινήτου.

Χρησιμοποιούνται ακόμα και αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα στοιχεία στους θόλους των τροχών.

Η κόκκινη λωρίδα στη μάσκα του ψυγείου παραπέμπει στην πρώτη γενιά GTI.

Εκτείνεται σε ολόκληρο το μπροστινό μέρος και συμπληρώνεται από μια παράλληλη φωτεινή λωρίδα LED στο κάτω μέρος.

Αυτό δίνει στο Golf GTI μια νέα, ιδιαίτερα χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή.

Το κάτω μέρος της μάσκας διαθέτει την τυπική, μαύρη, κηρήθρα εισαγωγής, ενώ τα φώτα ομίχλης LED σε σχήμα «X», διατίθενται προαιρετικά.

Το μπροστινό σπόιλερ, τα πλαϊνά μαρσπιέ, το πίσω πλαίσιο διαχύτη, και οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών Richmond που διατίθενται στάνταρ έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για το νέο Golf GTI.

Οι εξαγωγές στις άκρες του διαχύτη και το λογότυπο GTI (σε χρώμιο/κόκκινο) στα μπροστινά φτερά, την πίσω θύρα και τη γρίλια του ψυγείου, είναι τα στοιχεία που συμπληρώνουν την εξωτερική του εικόνα.

Τα νέα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα θυμίζουν το πρώτο GTI, με την χαρακτηριστική κόκκινη ραφή και το ύφασμα με καρό σχέδιο.

Το νέο σπορ πολυλειτουργικό τιμόνι διαθέτει μία κόκκινη λεπτομέρεια και το σήμα GTI.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό Golf GTI είναι το κυψελοειδές μοτίβο στο ταμπλό και την επένδυση της πόρτας.

Το νέο κουμπί Start / Stop κινητήρα έρχεται ως στάνταρ.

Οι σχεδιαστές έχουν επίσης αναπτύξει μια νέα, παραμετροποιήσιμη διάταξη γραφικών GTI για το στάνταρ Digital Cockpit, προσβάσιμη από σχετικό κουμπί στο τιμόνι.

Αποτελείται από ένα συνδυασμό τριών στρογγυλών οργάνων: το στροφόμετρο με το λογότυπο GTI στο κέντρο, που περιβάλλεται από δύο στρογγυλά όργανά.

Η απεικόνιση της αντίστοιχης λειτουργίας για το καθένα ρυθμίζεται μεμονωμένα (από turbo boost του κινητήρα μέχρι τρέχουσα ισχύ).

Ο εξοπλισμός

Τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης συμπεριλαμβάνουν διατήρηση λωρίδας (Lane Assist), Autonomous Emergency Braking Front Assist με έλεγχο για πεζούς και ποδηλάτες, XDS διαφορικό που κλειδώνει ηλεκτρονικά καθώς επίσης και σύστημα Car-2-X (τοπική επικοινωνία με άλλα οχήματα και τις υποδομές κυκλοφορίας).

Το Digital Cockpit και το στάνταρ σύστημα ψυχαγωγίας 8,25” έχουν ψηφιοποιηθεί και ενσωματωθεί σε ένα δίκτυο, παρέχοντας υπηρεσίες και λειτουργίες We Connect και We Connect Plus.

Άλλα χαρακτηριστικά του βασικού εξοπλισμού περιλαμβάνουν το πολυλειτουργικό τιμόνι, αυτόματο έλεγχο κλιματισμού μίας ζώνης, το σύστημα εκκίνησης Press&Drive, Bluetooth, προβολείς LED, πίσω φώτα LED, φώτα ημέρας LED, στο εσωτερικό φώτα ανάγνωσης LED και δύο USB -C θύρες.

Εξωτερικά, ο εξοπλισμός συμπληρώνεται από ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ειδικά σχεδιασμένο μπροστινό τμήμα, πίσω διαχύτη, σπόιλερ οροφής, δύο απολήξεις εξάτμισης, κόκκινες δαγκάνες φρένων και επεκτάσεις μαρσπιέ.

To σπορ σασί είναι χαμηλωμένο κατά 15 χιλιοστά, ενώ διαθέσιμο είναι και μπλοκέ διαφορικό.

Υπάρχει επίσης ενισχυτής ήχου κινητήριου συστήματος και σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί.

Την εικόνα συμπληρώνουν τα πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι.

Πανοραμική ηλιοροφή με κλίση

Για το Golf όγδοης γενιάς, η Volkswagen έχει αναπτύξει μια νέα πανοραμική ανακλινόμενη ηλιοροφή.

Η οροφή ανοίγει και κλείνει χρησιμοποιώντας ένα διαισθητικά χειριζόμενο ρυθμιστικό αφής στο μπροστινό μέρος της οροφής.

Η νέα πανοραμική ηλιοροφή έχει εμφάνιση ενός ενιαίου κομματιού από γυαλί, με πολύ λιγότερους αρμούς και 5% μεγαλύτερη επιφάνεια.

Προκειμένου να αποφευχθεί η περιδίνηση του αέρα και ο θόρυβος σε υψηλές ταχύτητες, η ανοιχτή οροφή μπορεί να ρυθμιστεί να κλείνει ελαφρά καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνει.

Το Golf GTI όγδοης γενιάς θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα προς το τέλος Οκτωβρίου.  

Το Volkswagen Golf GTI με μια ματιά

Η όγδοη γενιά του Golf GTI, με δίλιτρο κινητήρα με ισχύ 245 PS

Υψηλά επίπεδα απόδοσης και επιδόσεων χάρη στη δικτύωση του Vehicle Dynamics Manager με όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου

Περισσότερα από 2,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα έχουν πουληθεί από το 1976

Διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα από το τέλος Οκτωβρίου