Στη  θεαματική μείωση των κόκκινων δανείων, στη στήριξη των επιχειρήσεων, στους  νέους  στόχους και στα άλματα στην ηλεκτρονική τραπεζική, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας, Παύλος Μυλωνάς, απευθυνόμενος στους μετόχους,  κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε  διαδικτυακά. 

«Η επιτυχία,  φάνηκε ήδη από το 2019 και τις αρχές του 2020», είπε ο κ. Μυλωνάς, υποστηρίζοντας πως από τον πρώτο χρόνο εφαρμογής αυτού του τετραετούς προγράμματος,  η Εθνική σημείωσε εντυπωσιακή μείωση των κόκκινων δανείων,  και μεγάλη αύξηση στο ρυθμό των χορηγήσεων στις επιχειρήσεις.

Ο ίδιος σημείωσε  πως ενίσχυσε τη ρευστότητα, την κερδοφορία και την κεφαλαιακή της επάρκεια, αναμόρφωσε το λειτουργικό της μοντέλο, μείωσε τα κόστη της και πραγματοποίησε άλματα στην ηλεκτρονική τραπεζική, προσφέροντας νέες ψηφιακές υπηρεσίες στους πελάτες της.

Συνεχίζοντας ο CEO της ΕΤΕ, διεμήνυσε  ότι τα κόκκινα δάνεια μειώθηκαν κατά 5,3 δισ. ευρώ ή κατά το 1/3 του συνόλου των μη εξυπηρετούμενων δανείων, φθάνοντας από τα 15 δισ. στα 10 δισ. ευρώ μέσα σε ένα χρόνο.

Με τη μεγάλη τιτλοποίηση δανείων, η οποία θα ξεπερνά τα 6 δισ. ευρώ και θα προχωρήσει το δεύτερο εξάμηνο, η Εθνική θα φέρει το δείκτη των κόκκινων δανείων κάτω από το 15%.

Παράλληλα, η τράπεζα εκταμίευσε 3,3 δισ. ευρώ νέα δάνεια το 2019, τα οποία φθάνουν στα 4,4 δις. ευρώ, εάν συμπεριληφθούν και τα δάνεια που δόθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Το νούμερο αυτό αντιπροσωπεύει 40% μερίδιο αγοράς στην καθαρή αύξηση των ενήμερων επιχειρηματικών δανείων και επιβεβαιώνει το ρόλο της ΕΤΕ στην ελληνική αγορά, λέγοντας πως «Αυτές είναι επιτυχίες που δεν είναι τυχαίες ούτε είναι παροδικές. Είναι αποτελέσματα που οφείλονται στην επίμονη εφαρμογή του νέου λειτουργικού μας μοντέλου».

Μιλώντας για την κρίση της πανδημίας, ο διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας,  υπογράμμισε την ικανότητα που επέδειξε η Εθνική στη διαχείριση των νέων δεδομένων, πρόσθεσε όμως πως  «η πραγματικότητα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε στο εξής είναι τελείως διαφορετική από ότι ξέραμε μέχρι χθες και οφείλουμε να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων».

Σχετικά  με τα προγράμματα στήριξης των επιχειρήσεων, διευκρίνισε  ότι η Εθνική είναι και θα παραμείνει παρούσα, δίπλα στις επιχειρήσεις και τους πελάτες της, με όλα τα διαθέσιμα μέσα και σε συνεργασία με την πολιτεία.

Όμως εξήγησε, πως κοινός στόχος πρέπει να είναι η αποτελεσματική διαχείριση των πόρων και σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να επιβραβευθεί «όποιος στοχεύει καλύτερα» και όχι «όποιος ξοδεύει περισσότερες σφαίρες», συμπληρώνοντας ότι  «Οι τράπεζες έχουν κάθε κίνητρο,  να στηρίξουν τους βιώσιμους πελάτες, ώστε να ανταπεξέλθουν στις έκτακτες ανάγκες τους».

Αναφορικά με τον πρώτο πυλώνα στήριξης, και  τις διευθετήσεις υφιστάμενων δανείων, η Εθνική πάγωσε την αποπληρωμή δόσεων για 1,5 δισ. στεγαστικά, ποσό που αναλογεί στη στήριξη 28.000 δανειακών πελατών.

Όσον αφορά το δεύτερο πυλώνα στήριξης, το πρόγραμμα ΤΕΠΙΧ, η ΕΤΕ είχε το 24% του αριθμού των εκταμιεύσεων μέχρι στιγμής, χρηματοδοτώντας περίπου 2.500 επιχειρήσεις, ενώ στον τρίτο πυλώνα, το πρόγραμμα του Ταμείου Εγγυοδοσίας, η τράπεζα θα διοχετεύσει αρχικά πάνω από 800 εκατ. ευρώ, τα οποία έχει ήδη εγκρίνει σχεδόν στο σύνολό τους.

Υπενθυμίζεται  ότι μέσω των προγραμμάτων της Αναπτυξιακής Τράπεζας και των λοιπών δράσεων που έχει δρομολογήσει η Εθνική, μέχρι το τέλος του έτους, οι εκταμιεύσεις δανείων, χωρίς να περιλαμβάνονται οι ανανεώσεις ορίων,  αναμένεται να ξεπεράσουν τα 4 δις. ευρώ , σημαντικό μέρος από τα οποία θα κατευθυνθούν στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Ση συνέχεια, ο CEO της ΕΤΕ, στάθηκε ιδιαιτέρως  στο ανθρώπινο δυναμικό της τράπεζας και τις προσπάθειες που κατέβαλαν όλοι οι εργαζόμενοι και τα στελέχη, μέσα στην κρίση της πανδημίας,  ώστε  να εξυπηρετηθούν  με ασφάλεια και την ίδια πάντα ποιότητα υπηρεσιών όλοι οι  πελάτες της Εθνικής, λέγοντας  «Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους ανθρώπους μας, τη μεγάλη οικογένεια της Εθνικής μας Τράπεζας»

Κατόπιν, πρόσθεσε, στη σειρά των επιτυχιών αυτής της περιόδου, και  τα άλματα που σημείωσε η τράπεζα στη ψηφιακή αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τους πελάτες της, ιδιώτες και επιχειρήσεις.

Οι ηλεκτρονικές της συναλλαγές είναι χαρακτηριστικό ότι αυξήθηκαν κατά 60% μέσα σε λίγους μήνες και οι ενεργοί χρήστες ψηφιακών καναλιών αυξήθηκαν κατά 50% και σήμερα ανέρχονται σε 1,4 εκατ.

«Η επιτυχία ωστόσο που θα επιφέρει τη μεγαλύτερη αλλαγή μακροπρόθεσμα στην Εθνική Τράπεζα, είναι η ριζική βελτίωση του Κανονισμού Αξιολόγησης των ανθρώπων μας»,  τόνισε με έμφαση ο κ. Μυλωνάς, αποκαλύπτοντας  πως μετά από συζητήσεις πολλών μηνών «ολοκληρώσαμε το Μάιο τη συμφωνία με το Σύλλογο των εργαζομένων.

Στο νέο σύστημα  θα εντάσσεται ολόκληρη η διοικητική πυραμίδα της τράπεζας. Το σύστημα αυτό θα αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη και την εξέλιξη του καθενός εργαζόμενου, όλου του προσωπικού.

Αυτή η πρωτοβουλία θα μεταμορφώσει την τράπεζα και θα ενισχύσει σημαντικά τη κουλτούρα της.  Θα την αναδείξει πραγματικά σε μία καθόλα σύγχρονη και ακόμα πιο ανθρωποκεντρική τράπεζα»

Ολοκληρώνοντας  την ομιλία του, ο κ. Μυλωνάς  τόνισε  ότι το όραμα της Εθνικής Τράπεζας παραμένει σταθερό: «Να είναι η τράπεζα που προτιμά ο πελάτης.   

Μια τράπεζα που αφήνει πίσω τις δυσκαμψίες του παρελθόντος και προχωρά με ευελιξία, ταχύτητα, αποτελεσματικότητα και όπως πάντα με αξιοκρατία. 

Μια τράπεζα με ανθρώπινο πρόσωπο που στηρίζει δυναμικά την ανάπτυξη.  Η τράπεζα που δίνει αξία στους μετόχους της».