Σε μία μάχη τακτικής, pit-stop και ελαστικών, αλλά και με δεκαέξι δραματικούς γύρους στο τέλος, ο Sir Lewis Hamilton κατάφερε να ανεβάσει ακόμα περισσότερο τον πήχη με τις περισσότερες νίκες στην ιστορία του motorsport και να σημειώσει την 96η της καριέρας του.

Ο Βρετανός, όμως, κατάφερε να ισοφαρίσει ένα ακόμα ρεκόρ του Michael Schumacher και να σπάσει ένα άλλο.

Με τη νίκη του στην πίστα του Σακχίρ, ο Sir Lewis κατάφερε να συμπληρώσει 15 σερί σεζόν με τουλάχιστον μία νίκη σε Grand Prix (ισοφάρισε το αντίστοιχο ρεκόρ του Schumacher), ενώ συμπλήρωσε και 5112 γύρους στην πρωτοπορία (5111 έχει ο Schumi).

Ο επτάκις, πλέον, πρωταθλητής, έχει αποκτήσει τέτοια ψυχολογία που δείχνει πραγματικά ασταμάτητος και δεν θα ήταν παράλογο να υποθέσουμε ότι σε λίγο καιρό δεν θα μείνει και κανένα ρεκόρ που να μην έχει δίπλα το όνομά του.      

Τα σημεία κλειδιά του Grand Prix στο Μπαχρέιν

Το Grand Prix του Μπαχρέιν εξελίχθηκε σε μια πολύ έντονη μάχη στρατηγικής ελαστικών ανάμεσα στον οδηγό της Red Bull, Max Verstappen, που εκκίνησε από την pole και στον οδηγό της Mercedes, Lewis Hamilton, που τελικά κέρδισε τον αγώνα.

Το κατάφερε υπερασπιζόμενος το προβάδισμά του, παρότι είχε πιο χρησιμοποιημένα ελαστικά στο τέλος. Ο Hamilton πήρε την πρωτοπορία μπαίνοντας πιο νωρίς στα pit.

Ο Verstappen εκμεταλλεύτηκε τα ελαστικά του που ήταν 11 γύρους πιο φρέσκα, στο τελευταίο μέρος. Αμφότεροι υιοθέτησαν στρατηγική δυο αλλαγών, αλλά διαφορετική ο καθένας.

Ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas τερμάτισε 3ος, μετά από ένα επιπλέον pit stop στο τέλος. Εκεί έβαλε ένα σετ P Zero κίτρινης μέσης γόμας για να πάρει τον ένα εξτρά βαθμό πρωταθλήματος για τον ταχύτερο γύρο αγώνα.

F1 GP Μπαχρέιν: Το πρωτάθλημα αρχίζει

Ο Sergio Perez επίσης έκανε τρεις αλλαγές στο ντεμπούτο του με τη Red Bull. Τελικά τερμάτισε 5ος παρότι εκκίνησε τελευταίος από τα pit.

Μόνο ένας ακόμη οδηγός έκανε τρεις στάσεις ο Pierre Gasly με την AlphaTauri γιατί είχε επαφή νωρίς στον αγώνα και υποχρεώθηκε σε πρώιμο, πρώτο πιτ στοπ.

Οι θερμοκρασίες ήταν πιο χαμηλές τη μέρα του αγώνα σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες δοκιμών. Είχαμε δυνατό άνεμο, με  21 βαθμούς Κελσίου στην ατμόσφαιρα και 25 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα.

Είδαμε διαφορετικές στρατηγικές στον γεμάτο δράση αγώνα, που μειώθηκε κατά ένα γύρο, μετά τον έξτρα γύρο σχηματισμού. Συνολικά καταγράφηκαν 5 διαφορετικές στρατηγικές στην τελική εξάδα.

Πως συμπεριφέρθηκε το κάθε ελαστικό

ΣΚΛΗΡΗ C2: Έπαιξε καθοριστικό ρόλο, στην επιτυχία στο Μπαχρέιν καθώς οι Hamilton, Verstappen τη χρησιμοποίησαν στο τελευταίο, κρίσιμο μέρος.

Η Mercedes και η Alpha Tauri ήταν οι μόνες ομάδες που είχαν φυλάξει δυο σετ σκληρής γόμας για τον αγώνα. Ο Hamilton συμπλήρωσε μ’ αυτή τη γόμα 28 γύρους στο τέλος, η οποία διατήρησε άριστη απόδοση ως το φινάλε.

MΕΣΗ C3: Αξιοποιήθηκε από την πλειοψηφία των οδηγών στην εκκίνηση, συμπεριλαμβανομένων των τριών πρώτων. Ο Verstappen χρησιμοποίησε αυτή τη γόμα και στο μεσαίο μέρος, ενώ στη Mercedes προτίμησαν τη σκληρή.

Η γόμα αυτή είχε λίγο πιο μικρή διαφορά από τη σκληρή, σε σχέση με τα δεδομένα που είχαμε καταγράψει στις ελεύθερες δοκιμές.

ΜΑΛΑΚΗ C4: Την είδαμε μόνο στο πρώτο μέρος του αγώνα, εννιά οδηγοί εκκίνησαν μ’ αυτή. Η φθορά της περιορίστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή και τις πιο χαμηλές θερμοκρασίες που βοήθησαν να μειωθεί η υπερθέρμανση.

Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου

«Η στρατηγική ελαστικών ήταν το καθοριστικό σημείο αυτού του συναρπαστικού αγώνα. Ο Hamilton με τη Mercedes και τις δυο φορές σταμάτησε νωρίτερα από το Verstappen με τη Red Bull.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Hamilton να υποχρεωθεί σε μεγαλύτερο τελευταίο μέρος, το οποίο διαχειρίστηκε περίφημα.

Οι τρεις γόμες συμπεριφέρθηκαν δυνατά κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Verstappen επίσης είχε ένα δυνατό δεύτερο μέρος με τη μέση γόμα.

Είδαμε αρκετές διαφορετικές στρατηγικές, πέντε από τους οδηγούς που τερμάτισαν χρησιμοποίησαν και τις τρεις γόμες.

Επίσης στην πρώτη πεντάδα υπήρξαν δυο οδηγοί που έκαναν τρεις αλλαγές.  Οι στρατηγικές επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό από τα σετ ελαστικών που είχε ο κάθε οδηγός διαθέσιμα για τον αγώνα.

Μια παρόμοια ιστορία είδαμε και στην Formula 2, με το νέο πρόγραμμα αγώνων, να δίνει έμφαση στη στρατηγική ελαστικών.

Ήταν ένα σπουδαίο Σαββατοκύριακο αγώνων, στο Μπαχρέιν, σε όλες τις κατηγορίες.»

Καλύτερος χρόνος ανά γόμα
ΣΚΛΗΡΗ C2MEΣΗ C3ΜΑΛΑΚΗ C4
Verstappen 1m33.228sBottas 1m32.090sNorris 1m36.906s
Hamilton 1m34.015sPerez 1m33.970sStroll 1m37.046s
Gasly 1m34.090sVerstappen 1m34.421sSainz 1m37.112s
Μεγαλύτερη απόσταση στον αγώνα
ΓΟΜΑΟΔΗΓΟΣΓΥΡΟΙ
ΣΚΛΗΡΗ C2Vettel31
MEΣΗ C3Raikkonen27
ΜΑΛΑΚΗ C4Sainz15
Περίληψη Pit-Stop
ΝοΟδηγόςΕκκίνησηPIT 1PIT 2PIT 3
44HAMC3uC2n (13)C2n (28)
33VERC3uC3n (17)C2n (39)
77BOTC3uC2n (16)C2n (30)C3u (54)
4NORC4uC3n (12)C2n (33)
11PERC3uC3u (2)C2n (19)C3u (38)
16LECC4uC3n (12)C2n (32)
3RICC4uC3n (13)C2n (32)
55SAIC4uC3n (15)C2n (37)
22TSUC3uC2n (15)C2n (33)
18STRC4uC3n (12)C2n (28)
7RAIC3nC2n (13)C3n (29)
99GIOC3nC2n (12)C3n (30)
31OCOC4nC3n (13)C2n (31)
63RUSC4nC3n (13)C3n (36)
5VETC3nC2n (24)
47MSCC3nC3n (14)C2n (33)
10GASC3uC2n (4)C3u (19)C2n (39)
6LATC4nC3n (14)C3n (32)
14ALOC4uC3n (11)C2n (29)
9MAZC3n

C2 = Σκληρή C2  |  C3 = Mέση C3  |  C4 = Μαλακή C4 | n = νέα |  u = πατημένη