Το Grand Prix στο Μπακού ήταν το πιο επεισοδιακό μέχρι στιγμής στο Πρωτάθλημα Formula 1, με το κλατάρισμα στο πίσω ελαστικό της Red Bull του Verstappen να τον κάνουν να χάνει μία σίγουρη νίκη στο Αζερμπαϊτζάν.

Ο Ολλανδός, μέσα στην ατυχία του, ευτύχησε τουλάχιστον να δει τον Lewis Hamilton με τη Mercedes εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας.

Μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας και τη στατική επανεκκίνηση του αγώνα, ο Hamilton προσπάθησε να περάσει τον Perez με τη δεύτερη Red Bull, αλλά έχασε το φρενάρισμα στην πρώτη στροφή, γεγονός που τον έριξε στις τελευταίες θέσεις και εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας.

Έτσι, ο Sergio Perez κατάφερε να πάρει την πρώτη του νίκη με τη Red Bull και δεύτερη στην καριέρα του, με τον εξαιρετικό Sebastian Vettel να παίρνει το πρώτο του βάθρο με την Aston Martin και τον εκπληκτικό Pierre Gasly να κρατάει πίσω του τη Ferrari του pole-man Charles Leclerc και να συμπληρώνει το βάθρο.

Με τον Verstappen να διατηρεί με αυτόν τον τρόπο το προβάδισμα των τεσσάρων βαθμών από τον Hamilton, η κόντρα Red Bull και Mercedes συνεχίζεται στον έβδομο γύρο της σεζόν στην πίστα του Paul Ricard στο Le Castellet της Γαλλίας.

Στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά (FP1) της Παρασκευής στην εντυπωσιακή από κάθε άποψη πίστα, οι δύο Mercedes του Bottas και Hamilton βρέθηκαν στην κορυφή της κατάταξης με τον Verstappen να ακολουθεί, ενώ στο FP2 τα πράγματα αντιστράφηκαν με τον Ολλανδό της Red Bull να είναι ελάχιστα ταχύτερος από τις δύο Mercedes.

Όπως όλα δείχνουν, η κόντρα αναμένεται να είναι και πάλι πολύ σκληρή μεταξύ των δύο διεκδικητών για την κορυφή της βαθμολογίας, με την Pirelli να έχει δώσει στις ομάδες τις τρεις μεσαίες γόμες ελαστικών: C2 (σκληρή), C3 (μέση) και C4 (μαλακή).

Να σημειώσουμε, ότι ο Romain Grosjean θα επιστρέψει στη Formula 1 και θα κάνει δοκιμές για λογαριασμό της Mercedes, στο Paul Ricard με ελαστικά επίδειξης Pirelli στις 29/6 (τότε ήταν αρχικά προγραμματισμένο το Γαλλικό GP που τελικά θα διεξαχθεί μια βδομάδα πιο νωρίς).

To αντίο του Grosjean στη F1 ήταν άδοξο λόγω του ατυχήματος στο Μπαχρέιν και  επιστρέφει, λοιπόν, για να αποχαιρετήσει όπως αρμόζει.

Οι επιλογές της Pirelli

Το Γαλλικό Grand Prix στο Paul Ricard επιστρέφει μετά από απουσία ενός έτους λόγω πανδημίας.

Θα χρησιμοποιηθούν οι μεσαίες γόμες της γκάμας Formula 1: C2 ως P Zero λευκή/σκληρή, C3 ως P Zero κίτρινη/μέση και C4 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Αυτή είναι ίδια επιλογή με το 2019, που έγινε τελευταία φορά ο αγώνας εκεί. 

Τα ελαστικά από το μέσο της γκάμας ταιριάζουν καλά στα ποικίλα χαρακτηριστικά της πίστας.

Όλες οι στροφές είχαν στρωθεί με νέα άσφαλτο πριν τον αγώνα του 2019 οπότε τώρα υπάρχει ομαλή επιφάνεια.

Η φθορά των ελαστικών στο Paul Ricard είναι γενικά χαμηλή. Παρόλα αυτά, ειδικά η στροφή 13 είναι ιδιαίτερα απαιτητική όσον αφορά στη μεταφορά ενεργειακών φορτίων διαμέσου των ελαστικών.

Πρόκειται για τη στροφή Signes στην οποία καταλήγει η ευθεία Mistral.

Χαρακτηριστικά Πίστας

Στο τρίτο μέρος της πίστας Paul Ricard ασκούνται περισσότερο πλευρικά φορτία και δεν έχει τόσες απαιτήσεις σε ελκτική πρόσφυση και φρενάρισμα.

Το υπόλοιπο κομμάτι του γύρου είναι ισορροπημένο γι’ αυτό και προτιμάτε για δοκιμές η συγκεκριμένη πίστα.

Προτού η πίστα επιστρέψει στο πρόγραμμα της F1 το 2018 μετά από απουσία ετών, προστέθηκε ένα σικέιν στη διάσημη ευθεία Mistral ώστε να περιοριστούν οι υψηλές τελικές ταχύτητες. Έτσι τώρα μιλάμε για δυο ξεχωριστές ευθείες με ένα σικέιν στη μέση.

Η στρατηγική του νικητή το 2019 ήταν μιας αλλαγής, από μέση σε σκληρή γόμα. Αυτή ακολούθησαν όσοι ανέβηκαν στο βάθρο.

Οι περισσότεροι οδηγοί (πλην επτά) εκκίνησαν τον αγώνα με τη μέση γόμα. Μπορεί να έχει πολύ ζέστη στο Paul Ricard αυτή την εποχή: Την τελευταία φορά οι θερμοκρασίες οδοστρώματος ξεπερνούσαν τους 50 βαθμούς Κελσίου.

Mario Isola – Επικεφαλής F1 και Αγώνων Αυτοκινήτου

«Επιστρέψαμε στο συνδυασμό ελαστικών που είχαμε χρησιμοποιήσει στους δυο πρώτους αγώνες της χρονιάς από το μέσο της γκάμας.

Είναι ο ενδεδειγμένος συνδυασμός για τις ποικίλες απαιτήσεις και ταιριάζει καλά στην πίστα του Paul Ricard που περιέχει ένα ενδιαφέρον μείγμα στροφών. Αυτό καθιστά το Paul Ricard ως ιδανικό προορισμό για δοκιμές.

Μολονότι δεν έχει γίνει αγώνας εδώ τα τελευταία δυο χρόνια κάναμε δοκιμές νωρίτερα φέτος με τα βρόχινα ελαστικά 18 ιντσών της επόμενης χρονιάς. Επίσης είχαμε αγώνα εδώ τον προηγούμενο μήνα για το GT World Challenge. Για τη Γαλλία επιλέξαμε τον ίδιο συνδυασμό γομών με το τελευταίο Γαλλικό Grand Prix.

Τότε αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι περισσότεροι οδηγοί να ακολουθήσουν στρατηγική μιας αλλαγής.

Παραταύτα υπάρχουν διάφορες παραλλαγές που υιοθετούνται οπότε αντίστοιχα προκύπτουν διαφορετικές στρατηγικές».

Το πρόγραμμα του F1 GP Γαλλίας

Σάββατο 19 Ιουνίου

Ελεύθερες δοκιμές (FP3): 13:00-14:00

Κατατακτήριες: 16:00 – 17:00

Κυριακή 20 Ιουνίου

Αγώνας: 16:10