Στην «έδρα» της Ferrari, της Pirelli, αλλά και της Alpha Tauri, στο Autodromo Enzo e Dino Ferrari ή αν θέλετε στην ιστορική πίστα της Ίμολα επιστρέφει η Formula 1 μέσα σε διάστημα 6 μηνών, για τη διεξαγωγή του δεύτερου F1 GP του 2021.

Η απαιτητική πίστα «παλαιάς σχολής», μας έχει χαρίσει στο παρελθόν εκπληκτικές μάχες, όπως αυτές μεταξύ Fernando Alonso και Michael Schumacher πίσω στο 2005 και 2006.

Αλλά και την πιο «μαύρη» Πρωτομαγιά στην ιστορία του motorsport, αυτή του 1994, με την απώλεια του θρυλικού Ayrton Senna στη στροφή Tamburello, η οποία δεν υπάρχει πια στην χάραξη της πίστας.

Ο πλήρης τίτλος του δεύτερου Grand Prix της χρονιάς είναι «Formula 1 Pirelli Gran Premio Del Made In Italy E Dell’emilia Romagna 2021», με αυτό το «Made in Italy» να κάνει τους Ιταλούς της Ferrari και της Alpha Tauri να θέλουν μια καλή εμφάνιση εντός έδρας.

Ο πρώτος αγώνας, πάντως, στην έρημο του Σακχίρ στο Μπαχρέιν, μας έδειξε ότι η Mercedes και η Red Bull θα έχουν για το 2021 τον πρώτο λόγο, με τις Ferrari, McLaren, Alpha Tauri, Alpine και Aston Martin να δίνουν τη μάχη για την 3η θέση.

F1 GP Μπαχρέιν: Τα ρεκόρ του Hamilton και η ανάλυση της Pirelli

Στις δύο ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, πάντως, οι δύο Mercedes επικράτησαν των Red Bull, με τον Bottas να βρίσκεται ελάχιστα μπροστά από τον Hamilton και στα δύο FP.

Με την πίστα να είναι αρκετά στενή και τεχνική και να μην επιτρέπει πολλά προσπεράσματα, σημαντικότατο ρόλο στην έκβαση του αγώνα θα παίξουν και οι κατατακτήριες του Σαββάτου (στις 15:00 τελικά για να μην συμπέσουν με την κηδεία του πρίγκιπα Φιλίππου), αφού στατιστικά οι νικητές στην Ίμολα προέρχονται από την πρώτη σειρά της εκκίνησης.

Όπως είδαμε όμως και στο GP του 2020, μεγάλο ρόλο παίζει και η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, που μπορεί πολύ εύκολα να αλλάξει τις ισορροπίες.

Οι επιλογές της Pirelli

Ακόμη μια φορά επελέγησαν οι τρεις μεσαίες γόμες στην γκάμα της Pirelli για τη Formula 1: η C2 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή στο δεύτερο γύρο στην Ίμολα της Ιταλίας.

Είναι η ίδια επιλογή με την πρεμιέρα στο Μπαχρέιν όπου είδαμε ένα αριθμό διαφορετικών στρατηγικών.

Η ίδια επιλογή γομών είχε γίνει και στον προηγούμενο αγώνα στην Ίμολα που διεξήχθη πριν έξι μήνες. Όμως ο σκελετός των ελαστικών έχει αλλάξει φέτος, προσφέρει μεγαλύτερη αντοχή και επιτρέπει την υιοθέτηση χαμηλότερων πιέσεων, έτσι γίνεται καλύτερη διαχείριση της υπερθέρμανσης.

Πέρυσι στην Ίμολα υπήρχε μόνο μια περίοδος ελεύθερων δοκιμών διάρκειας 90 λεπτών. Φέτος θα δούμε τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, ωριαίας διάρκειας.

Οι γόμες C2, C3 και C4 επελέγησαν γιατί έχουν εύρος δυνατοτήτων: Αυτό απαντά με τον καλύτερο τρόπο στα ποικίλα χαρακτηριστικά της πίστας στην Ίμολα και την πιθανή διακύμανση των καιρικών συνθηκών την άνοιξη καθώς το Ευρωπαϊκό μέρος της σεζόν ξεκινά, νωρίτερα απ’ ότι τα προηγούμενα χρόνια.   

Χαρακτηριστικά πίστας

Η Ίμολα είναι μια πίστα παλιάς σχολής που θέτει μια μεγάλη τεχνική πρόκληση με μείγμα διαφορετικών στροφών και ταχυτήτων που δοκιμάζουν όλες τις παραμέτρους της απόδοσης ενός μονοθέσιου.

Από το 2006 έχει γίνει στην Ίμολα μόνο ένας αγώνας F1, πέρυσι στα τέλη φθινοπώρου, με διαφορετικές θερμοκρασίες. Οπότε οι ομάδες δεν έχουν και πολλά δεδομένα να στηριχτούν.

Η πίστα είναι αρκετά στενή σε κάποια σημεία, αυτό καθιστά πιο δύσκολα τα προσπεράσματα έτσι δίνεται αρκετή έμφαση στη στρατηγική.

Η στρατηγική πέρυσι, επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, προς το τέλος του αγώνα (είχαμε επίσης εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας νωρίτερα).

F1 GP Μπαχρέιν: Το πρωτάθλημα αρχίζει

Ο Lewis Hamilton εκκίνησε με τη μέση γόμα και κέρδισε χρησιμοποιώντας και τις τρεις. Χωρίς την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, οι περισσότεροι οδηγοί θα είχαν πιθανόν ακολουθήσει στρατηγική μίας αλλαγής: Αυτό επιτείνεται από το χάσιμο χρόνου στα pit, που είναι μεγάλο στην Ίμολα, κοντά στα 25sec. 

Μολονότι στρώθηκε με νέα άσφαλτο πριν τον περσινό αγώνα η Ίμολα – που είναι μια αριστερόστροφη πίστα – έχει ακόμη αναπηδήσεις ενώ υπάρχουν και μεγάλα κέρμπ, που έχουν αξιοσημείωτες απαιτήσεις τόσο από τα μονοθέσια όσο και από τους οδηγούς.

Δεν θα υπάρχουν αγώνες υποστήριξης στην Ίμολα, εκτός από την νεοσύστατη τοπική κατηγορία, Formula Alpine. Πρόκειται για το πρώτο βήμα για διεθνείς αγώνες μονοθέσιων, ακριβώς κάτω από τη Formula 3.

Αυτό θα επηρεάσει το κράτημα της πίστας για τη F1 καθώς δεν θα υπάρχει πολύ γόμα στρωμένη στην επιφάνεια. Η Formula Alpine χρησιμοποιεί αποκλειστικά, Pirelli ελαστικά.

Η νεοσύστατη κατηγορία Formula Alpine ξεκινά από την Ίμολα και θα είναι διαθέσιμα για κάθε οδηγό δυο σετ slick ελαστικών και δυο σετ βρόχινων για τους δυο αγώνες του Σαββατοκύριακου.

Mario Isola – Επικεφαλής F1 και Αγώνων Αυτοκινήτου

«Μετά το συναρπαστικό ξεκίνημα της F1 στο Μπαχρέιν, κάναμε ακριβώς την ίδια επιλογή ελαστικών για την Ίμολα: Μια πίστα με τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά στην οποία είμαστε περήφανοι και ως χορηγοί ονόματος.

Συμβάλλουμε έτσι στην προώθηση της αξίας του ‘Made in Italy’ σε όλο τον κόσμο. Μολονότι ο τελευταίος αγώνας στην Ίμολα έγινε έξι μήνες πριν, οι συνθήκες τώρα τον Απρίλιο θα είναι πιθανόν διαφορετικές σε σχέση με τον Νοέμβριο.

Επίσης έχει αλλάξει ο σκελετός των ελαστικών. Όπως πέρυσι έτσι και φέτος περιμένουμε από τις ομάδες να υιοθετήσουν στρατηγική μιας αλλαγής καθώς χάνεις πολύ χρόνο στα pit και τα προσπεράσματα είναι σχετικά δύσκολα.

Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, έκανε τη διαφορά πέρυσι, οπότε υπάρχουν πολλά ερωτήματα καθώς οδεύουμε στο Σαββατοκύριακο, που μας ξαναφέρνει στην Ευρώπη».

F1 GP Ίμολα – Το πρόγραμμα

Σάββατο 17 Απριλίου

Ελεύθερες δοκιμές (FP3): 12:00-13:00

Κατατακτήριες: 15:00-16:00

Κυριακή 18 Απριλίου

Αγώνας: 16:00