F1 GP Ιταλίας: Με Sprint Qualifying | F1 Pirelli GP France 2021 review 3 scaled

Με τον Max Verstappen να έχει ανακτήσει και πάλι το προβάδισμα στο πρωτάθλημα και να βρίσκεται 3 βαθμούς μπροστά από τον Hamilton, το πρωτάθλημα της Formula 1 συνεχίζεται στη Monza.

Είναι η δεύτερη φορά μέσα στο 2021 που θα δούμε Sprint Qualifying το Σάββατο, αντί των κλασικών κατατακτηρίων.

Στις κατατακτήριες της Παρασκευής, είχαμε ένα τρομερό φινάλε, με τη Mercedes του Valtteri Bottas να καταγράφει τελικά τον ταχύτερο χρόνο και να αφήνει πίσω του τον teammate του.

Ο Hamilton θα ξεκινήσει το Sprint Qualifying το απόγευμα του Σαββάτου από τη δεύτερη θέση, ενώ ο πρωτοπόρος στη βαθμολογία Max Verstappen με τη Red Bull από την 3η.

Για τη Monza με τις μεγάλες ευθείες και τα σημεία βίαιου φρεναρίσματος, η Pirelli έχει επιλέξει τις τρεις μεσαίες γόμες (C2, C3, C4).

Οι οδηγοί θα κληθούν να καλύψουν 53 γύρους και μία απόσταση 306,720 km στην πίστα μήκους 5,793 km.

F1 GP Ιταλίας: Με Sprint Qualifying | F1 Pirelli GP Italy 2021 preview 3
Οι επιλογές της Pirelli

Για τον εντός έδρας αγώνα της Pirelli – σε μια από τις ταχύτερες πίστες της σεζόν – επελέγησαν οι τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας: η πιο δημοφιλής επιλογή της σεζόν. H P Zero λευκή σκληρή είναι η C2, η Ρ Zero κίτρινη μέση είναι η C3, και η P Zero κόκκινη μαλακή είναι η C4.

Ίδια επιλογή γομών έχει γίνει στη Μόντσα τα προηγούμενα δυο χρόνια καθώς προσφέρει καλή ισορροπία στις αντικρουόμενες απαιτήσεις του Ιταλικού Grand Prix.

Η Μόντσα είναι ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς που θα εφαρμοστεί η νέα διαμόρφωση κατατακτήριων δοκιμών που είδαμε για πρώτη φορά στο Βρετανικό Grand Prix τον Ιούλιο.

Ως αποτέλεσμα έχει αλλάξει η σύνθεση των διαθέσιμων σετ ελαστικών. Αντί να έχουμε 13 σετ ελαστικών για το Σαββατοκύριακο θα έχουμε 12 σετ. Θα υπάρχουν δυο σετ P Zero λευκής σκληρής γόμας, τέσσερα σετ P Zero κίτρινης μέσης γόμας και έξι σετ P Zero κόκκινης μαλακής γόμας.

Επιπρόσθετα οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους, έξι σετ Cinturato πράσινα ενδιάμεσα ελαστικά και τρία σετ Cinturato μπλε βρόχινα ελαστικά σε περίπτωση που είναι βρόχινες οι συνθήκες.

Κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών της Παρασκευής μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο η μαλακή γόμα. Στη διάρκεια του κατατακτήριου αγώνα οι οδηγοί θα έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών και δεν θα είναι υποχρεωμένοι να κάνουν πιτ στοπ.

Στο τέλος του αγώνα θα επιστρέψουν ένα σετ ελαστικών αυτό που έχει συμπληρώσει τους περισσότερους γύρους.

Οι κανονισμοί ελαστικών για την Κυριακή δεν αλλάζουν εκτός από το γεγονός ότι κάθε οδηγός μπορεί να διαλέξει τον τύπο ελαστικού με τον οποίο θα εκκινήσει στον αγώνα.

F1 GP Ιταλίας: Με Sprint Qualifying | F1 Pirelli GP Italy 2021 preview 1
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ

Η Μόντσα είναι γνωστή για τις μεγάλες ευθείες της που οδηγούν σε σημεία βίαιου φρεναρίσματος. Υπάρχουν όμως και μερικά πιο αργά, τεχνικά κομμάτια.

Στις μεγάλες ευθείες πέφτει η θερμοκρασία των ελαστικών αυτό μπορεί να επηρεάσει την ακρίβεια στην αλλαγή κατεύθυνσης στην είσοδο της στροφής που ακολουθεί. Αυτό βέβαια εξαρτάται και από τον καιρό που μπορεί να είναι πολύ διαφορετικός αυτή την εποχή.

Οι ομάδες χρησιμοποιούν μικρές κλίσεις στις αεροτομές στη Μόντσα, για να ελαχιστοποιήσουν τις αντιστάσεις και να μεγιστοποιήσουν την τελική ταχύτητα στην ευθεία. Έτσι αποκτά μεγαλύτερη σημασία η μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση από την αντίστοιχη αεροδυναμικά παραγόμενη.

Στις μεγάλες ευθείες δίνει σημαντικό πλεονέκτημα να βρεθείς πίσω από προπορευόμενο μονοθέσιο, είναι κάτι που αρκετοί οδηγοί, το επιχείρησαν πέρυσι στις κατατακτήριες δοκιμές.

Πέρυσι το Ιταλικό Grand Prix διακόπηκε με κόκκινη σημαία αυτό επηρέασε τη στρατηγική ελαστικών και οδήγησε σ’ ένα σπριντ 26 γύρων με φρέσκα ελαστικά στο φινάλε (οι πρώτοι έξι επέλεξαν τη μέση γόμα).

Το 2019 στη Μόντσα που είχαμε ίδια επιλογή γομών, η στρατηγική του νικητή ήταν από μαλακή σε σκληρή γόμα. Βέβαια οι άλλοι δυο οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο πήγαν από μαλακή σε μέση γόμα.

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 KAI ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

«Έχουμε δει και στο παρελθόν ότι στη Μόντσα είναι πιθανές αρκετές διαφορετικές στρατηγικές.

Η υιοθέτηση του κατατακτήριου αγώνα προσθέτει μια ακόμη παράμετρο στο μείγμα, οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να δουν από την αρχή τη στρατηγική ελαστικών που θα υιοθετήσουν για το τριήμερο του αγώνα.

Στη συγκεκριμένη πίστα φθείρονται πρώτα τα πίσω ελαστικά και παίζει σημαντικό ρόλο η ελκτική πρόσφυση. Η μεγάλη πρόκληση είναι να αποτραπεί το γλίστρημα των πίσω ελαστικών και η υπερθέρμανσή τους.

Καθώς υιοθετείται διαμόρφωση χαμηλής αεροδυναμικής πίεσης, τα ελαστικά δεν πιέζονται με μεγάλη δύναμη προς το έδαφος. Ο καιρός θα παίξει επίσης το ρόλο του, καθώς οι ψηλές θερμοκρασίες επιτείνουν το πρόβλημα της υπερθέρμανσης.»

F1 GP Ιταλίας: Με Sprint Qualifying | F1 Pirelli GP Italy 2021 preview 2
Το πρόγραμμα του F1 GP Ιταλίας

Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου

Ελεύθερες δοκιμές (FP2): 13:00

Sprint Qualifying: 17:30

Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου

Αγώνας: 16:00