Για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1 έχουμε τρεις συνεχόμενους αγώνες. Μετά το GP Αυστρίας και το GP Στυρίας που έγιναν στο Red Bul Ring, η κορωνίδα του motorsport μετακινείται στο Hungaroring για τον τρίτο αγώνα της σεζόν του 2020.

Ο περίπατος του Lewis Hamilton, το 1-2 της Mercedes με το Valtteri Bottas να βλέπει δεύτερος την καρό σημαία και η πραγματική αυτοκτονία της Ferrari, με τον Charles Leclerc να πέφτει πάνω στον Sebastian Vettel στον πρώτο μόλις γύρο, ήταν τα κυριότερα γεγονότα που στιγμάτισαν τον προηγούμενο GP στη Στυρία. Ο Μονεγάσκος, που η τύχη (και μόνο) του χαμογέλασε στο πρώτο GP της Αυστρίας και τερμάτισε στη δεύτερη θέση, ζήτησε πολλάκις συγγνώμη, αλλά αυτό δεν μοιάζει αρκετό για να σταματήσει την κατρακύλα της Ferrari που βρίσκεται πίσω και από την Racing Point στην 5η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.  

Διαβάστε επίσης: F1 GP Αυστρίας: Bottas και ανατροπές

Πίσω από τις δύο Red Bull του Max Verstappen και Alexander Albon, στην 3η και 4η θέση αντίστοιχα, η ευχάριστη έκπληξη και πάλι στο GP Στυρίας, ήταν ο Lando Norris. Ο Βρετανός, έκανε δύο πραγματικά εκπληκτικούς τελευταίους γύρους και κατάφερε να δει με τη McLaren 5ος την καρό σημαία.

Σε ένα του… τιτίβισμα, μάλιστα, ο Lando θέλησε να δώσει μια εξήγηση για τη φετινή έως τώρα πορεία της Ferrari, λέγοντας ότι η Scuderia έχει ένα από τα κορυφαία μονοθέσια στις στροφές, αλλά στην ευθεία το μονοθέσιο είναι αργό. Ναι μεν έχει ένα από τα καλύτερα «downforce», αλλά από την άλλη υπάρχει και αρκετή αεροδυναμική αντίσταση στις ευθείες γεγονός που κάνει το μονοθέσιο να μην είναι τόσο αποδοτικό.

Βεβαίως, όπως και να το κάνουμε, υπήρξαν και υπάρχουν πολλά στρατηγικά λάθη τα «πέτρινα χρόνια» στη Ferrari, πέρα από το αεροδυναμικό κομμάτι του μονοθεσίου. Δεν μπορείς, για παράδειγμα, να ξεκινάς τη χρονιά εν μέσω κορωνοϊού έχοντας ήδη  στείλει τον τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή στο σπίτι του… Το motorsport σε αυτά τα επίπεδα είναι και ψυχολογία (για να μην πω… πρωτίστως). Και η Ferrari έχει βάλει πολλά… αυτογκόλ από τα αποδυτήρια τα τελευταία χρόνια.

Διαβάστε επίσης: Η Formula 1 επιστρέφει με το Αυστριακό Grand Prix

Μιλώντας για Sebastian Vettel, να πούμε ότι οι πληροφορίες θέλουν τον Γερμανό να συνεχίζει με την Aston Martin για το 2021. Οι πληροφορίες λένε ότι ο Vettel έχει δεχτεί επίσημη πρόταση από τον Lawrence Stroll, όντας σε συζητήσεις με την Aston Martin, ώστε να χτίσει ένα δυνατό πακέτο για την είσοδο της εταιρίας στην F1 του χρόνου. Οι φήμες λένε, μάλιστα, ότι στο Silverstone θα ανακοινωθεί επίσημα η νέα συνεργασία του Vettel που θα πάρει τη θέση του Sergio Perez στη Racing Point ώστε να χτιστεί μια δυνατή είσοδος το 2021 για την Aston Martin. Με τον Lance Stroll να είναι γιος του ιδιοκτήτη της ομάδας, όπως καταλαβαίνεται είναι… δύσκολο να μετακινηθεί από τη θέση του. Από την άλλη, οι φήμες θέλουν και το Perez να είναι ήδη σε συζητήσεις με την Haas και την Alfa Romeo. Οψόμεθα.

Να υπενθυμίσουμε ότι μετά τους δύο πρώτους αγώνες στη βαθμολογία οδηγών προηγείται ο Bottas με 43 βαθμούς και ακολουθούν οι Hamilton με 37 και Norris με 26. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Mercedes έχει ξεφύγει ήδη στους 80 βαθμούς, με δεύτερη τη McLaren με 39 και τρίτη τη Red Bull με 27.

Η επιλογή των ελαστικών

• H σεζόν 2020 της Formula 1 που ξεκίνησε με καθυστέρηση, συνεχίζεται στο Hungaroring με τον 3ο συνεχόμενο αγώνα: Αυτό δεν έχει προηγούμενο στη F1, εκτός από μια φορά το 2018.

• Η επιλογή ελαστικών είναι ίδια με τους δυο προηγούμενους αγώνες στην Αυστρία: Η C2 γόμα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 γόμα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 γόμα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή. Αυτό δεν είναι το μόνο που παραμένει ίδιο. Φέτος όλοι οι οδηγοί θα έχουν τα ίδια σετ ελαστικών: δυο σετ σκληρής γόμας, τρία σετ μέσης γόμας και οχτώ σετ μαλακής γόμας.

• Οι γόμες C2, C3, C4 είχαν επιλεγεί και πέρυσι για την Ουγγαρία. Ταιριάζουν γάντι στη διάσημη στενή και γεμάτη στροφές, πίστα. Επίσης ταιριάζουν στις υψηλές θερμοκρασίες που αναμένονται για το Σαββατοκύριακο.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

• Όπως το Red Bull Ring, έτσι και το Hungaroring είναι μια μικρή σε μήκος, πίστα τεσσάρων χιλιομέτρων με αρκετές υψομετρικές διακυμάνσεις. Παραταύτα είναι πολύ πιο αργή και με συνεχείς αλλαγές πορείας. Δίδεται έμφαση στην μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση και όχι στην αεροδυναμική παραγόμενη πρόσφυση.

• Κανονικά η φθορά των ελαστικών, είναι αρκετά χαμηλή, οπότε συνήθως γίνεται μια αλλαγή ελαστικών. Παραταύτα ο περσινός νικητής, Lewis Hamilton έκανε μια δεύτερη αλλαγή, λίγο πριν το τέλος του αγώνα. Είδαμε πέντε διαφορετικές στρατηγικές στις πέντε πρώτες θέσεις της τελικής κατάταξης. Κλειδί στον αγώνα είναι η διαχείριση της πτώσης απόδοσης των ελαστικών λόγω τοπικής υπερθέρμανσης.

• Ένας από τους λόγους που οδήγησαν σε απρόβλεπτο αγώνα πέρυσι, ήταν οι μεικτές συνθήκες στις ελεύθερες δοκιμές. Φυσιολογικά η Ουγγαρία είναι ένας από τους πιο θερμούς αγώνες της χρονιάς. Η απουσία ροής αέρα λόγω της φύσης της διαδρομής, την καθιστά ιδιαίτερα σκληρή για οδηγούς και μονοθέσια.

• Τα ελαστικά επίσης αντιμετωπίζουν μια πρόκληση στο Hungaroring, λόγω της αλληλουχίας των κυρίως, αργών στροφών (14). Υπάρχει μόνο μια σύντομη ευθεία στην εκκίνηση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα ελαστικά να δουλεύουν συνέχεια: Κάποιοι οδηγοί το παραλληλίζουν με τις εμπειρίες που έχουν από τους αγώνες καρτ. 

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 ΚΑΙ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

«Για πρώτη φορά το Hungaroring είναι ο 3ος αγώνας της χρονιάς. Έχουμε κάνει την ίδια επιλογή ελαστικών με τους δυο πρώτους αγώνες. Πρόκειται για έναν καθιερωμένο προορισμό στο ημερολόγιο της F1, οι οδηγοί ξέρουν καλά τι να περιμένουν. Στον περσινό αγώνα έσπασε το ρεκόρ γύρου που κρατούσε από το 2004. Θα έχει ενδιαφέρον λοιπόν να δούμε αν οι χρόνοι θα βελτιωθούν περισσότερο με τα μονοθέσια του 2020, τα οποία θα χρησιμοποιούν τα ίδια ελαστικά με το 2019. Το Hungaroring είναι μια πολύ απαιτητική πίστα τόσο για τα μονοθέσια όσο και για τους οδηγούς. Το να διαχειριστείς την υπερθέρμανση είναι πάντα καθοριστικό, αυτό προκάλεσε κάποιες ανατροπές στο παρελθόν. Έχει ενδιαφέρον να δούμε αν η διαφορετική αρχή της σεζόν επηρέασε τον ανταγωνισμό σ’ αυτό τον αγώνα, καθώς κάποιες ομάδες θα παρουσιάσουν βελτιώσεις στα μονοθέσιά τους».