Με τη νίκη του Max Verstappen στο δεύτερο αγώνα του πρωταθλήματος Formula 1 στην Imola να επιβεβαιώνει την κυριαρχία Mercedes και Red Bull για το 2021 και την αναμενόμενη κόντρα μεταξύ του Ολλανδού της Red Bull με τον πρωταθλητή Lewis Hamilton, η κορωνίδα του motorsport βρίσκεται στην Πορτογαλία για τον 3ο αγώνα του πρωταθλήματος την Κυριακή του Πάσχα.

Το Portimao ή αν θέλετε το Autodromo International do Algarve, μοιάζει με πίστα «παλιάς σχολής» παρότι φτιάχτηκε το 2008.

Με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ανηφορικές στροφές, αρκετές εκ των οποίων «τυφλές», δεν επιτρέπει λάθη.

Η Pirelli, έδωσε στις ομάδες γι’ αυτό το Grand Prix τις πιο σκληρές γόμες (C1 [σκληρή], C2 [μέση] και C3 [μαλακή]), ούτως ώστε να αντιμετωπίσουν τα απαιτητικά χαρακτηριστικά της πίστας.

Στα ελεύθερα δοκιμαστικά κυριάρχησαν οι Mercedes του Bottas στο FP1 και του Hamilton στο FP2, με τον Max Verstappen να είναι δεύτερος και στις δύο περιπτώσεις.

Οι Mercedes και Red Bull αναμένεται και πάλι να πρωταγωνιστήσουν σε κατατακτήριες και αγώνα.

Μέσα στην εβδομάδα, ανακοινώθηκε οριστικά ότι το Grand Prix του Καναδά είναι εκτός προγράμματος 2021 λόγω των διεθνών ταξιδιωτικών περιορισμών και της υποχρεωτικής καραντίνας 14 ημερών που ισχύει εκεί.

Το εναλλακτικό πλάνο τέθηκε σε εφαρμογή και έτσι το GP του Μόντρεαλ θα γίνει τελικά στην Κωνσταντινούπολη το τριήμερο 11-13 Ιουνίου.

Η επιλογή των ελαστικών από την Pirelli 

Μετά από δυο αγώνες με ίδια επιλογή ελαστικών, από το μέσο της γκάμας (C2, C3 και C4) στον τρίτο γύρο στην Πορτογαλία, θα χρησιμοποιηθεί η πιο σκληρή γόμα της γκάμας, η P Zero λευκή/σκληρή C1.

Η C2 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η C3 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα. Η ίδια επιλογή γομών είχε γίνει και το 2020.

Αυτά τα ελαστικά επιλέχθηκαν για να αντιμετωπίσουν τα απαιτητικά χαρακτηριστικά της πίστας του Portimao. Ο αγώνας έκανε ντεμπούτο πέρυσι τον Οκτώβρη και βρέθηκε ξανά στο πρόγραμμα πολύ σύντομα.

Πέρυσι τόσο στην Τουρκία όσο και στο Portimao είχε γίνει μια ειδική κατανομή γομών: Υπήρχε ένα έξτρα σετ σκληρής γόμας και ένα λιγότερο σετ μαλακής γόμας. Φέτος στο Portimao η κατανομή είναι κανονική όπως όλη τη χρονιά: 8 σετ μαλακής, τρία σετ μέσης και δυο σετ σκληρής γόμας.

Οι καιρικές συνθήκες είναι ζεστές αυτή την εποχή στο Algarve με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος να ξεπερνά συνήθως τους 20 βαθμούς, ειδικά στην ενδοχώρα όπου βρίσκεται η πίστα.

Πέρυσι ο αγώνας διεξήχθη με χαμηλή θερμοκρασία ενώ περιοδικά έπεφτε και ελαφριά βροχή.

Τα χαρακτηριστικά της πίστας του Portimao

Μολονότι η πίστα του Portimao φτιάχτηκε μόλις το 2008 αισθάνεσαι ότι πρόκειται για πίστα «παλιάς σχολής» με πολλές υψομετρικές διακυμάνσεις και μια χάραξη που δεν συγχωρεί λάθη.

Η πίστα έχει αρκετό πλάτος οπότε είναι εφικτό να ακολουθήσει κανείς διαφορετικές γραμμές, αυτό διευκολύνει τα προσπεράσματα.

Είναι μια πίστα με μεγάλη ποικιλία, έχει πολλούς διαφορετικούς τύπους στροφών και μια μεγάλη ευθεία. Όλα αυτά συνθέτουν ένα πολύ καλό τεστ για τις ικανότητες του μονοθεσίου.

Όσον αφορά στα ελαστικά υπάρχουν σημαντικές απαιτήσεις σε πλευρικά φορτία αλλά και σε διαμήκη φορτία κατά τη διάρκεια των δυνατών φρεναρισμάτων.

Μολονότι ο αγώνας διεξήχθη για πρώτη φορά πέρυσι, η πίστα έχει χρησιμοποιηθεί για δοκιμές F1, στο παρελθόν.

Από τις πιο απαιτητικές στροφές στο Portimao είναι μια δεξιά με δυο κορυφές που μοιάζει αρκετά με την Acque Minerali στο προηγούμενο Grand Prix της Ίμολα. Η πλειοψηφία των στροφών στο Portimao είναι τυφλές, αυτό προσθέτει σε πρόκληση.

Η επιφάνεια του οδοστρώματος ήταν καινούργια πέρυσι και προσέφερε πολύ λίγη πρόσφυση. Φέτος η άσφαλτος πιθανώς θα έχει ωριμάσει και θα προσφέρει περισσότερη πρόσφυση.

Στον περσινό αγώνα o Lewis Hamilton κέρδισε με στρατηγική μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα. Ήταν η 92η νίκη της καριέρας του, αριθμός ρεκόρ.

Η φθορά των ελαστικών και η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης, ήταν χαμηλή, ο Esteban Ocon μπόρεσε να συμπληρώσει 53 γύρους με τη μέση γόμα.

Mario Isola – Επικεφαλής F1 και Αγώνων Αυτοκινήτου

«Η διαχείριση των ελαστικών – αλλά και το να φέρεις τις πιο σκληρές γόμες εντός παραθύρου θερμοκρασιακής λειτουργίας – ήταν μια σημαντική υπόθεση στον περσινό αγώνα του Portimao, για αρκετούς λόγους.

Φέτος είναι πιθανόν να έχουμε διαφορετικές καιρικές συνθήκες ενώ και η επιφάνεια του οδοστρώματος μπορεί να έχει εξελιχθεί, οπότε ίσως είναι τελείως διαφορετική η πρόκληση.

Ο νέος σκελετός ελαστικών έχει αποδώσει καλά κατά τη διάρκεια των δυο πρώτων αγώνων του 2021. Τώρα θα κάνει ντεμπούτο και η πιο σκληρή γόμα της γκάμας.

Αυτή η επιλογή έγινε για να αντιμετωπιστούν οι μοναδικές προκλήσεις που θέτει αυτή η πίστα στα ελαστικά ειδικά αν ο καιρός είναι ζεστός.

Πέρυσι και οι τρεις γόμες χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του αγώνα, όπου είδαμε ποικιλία στρατηγικών και χρήσεων.

Έκανε κρύο και φυσούσε, με βροχή κατά διαστήματα, ενώ οι συνθήκες άλλαζαν κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Το νέο οδόστρωμα λόγω χαμηλής πρόσφυσης έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απόδοση των ελαστικών.

Η δυσκολία προθέρμανσης και η τοπική παραμόρφωση που προκαλούνταν ήταν άλλοι δυο παράγοντες που επηρέασαν.»

Το πρόγραμμα για το F1 GP Πορτογαλίας (Portimao)

Μεγάλο Σάββατο 1 Μαΐου

Ελεύθερες δοκιμές (FP3): 14:00 – 15:00

Κατατακτήριες: 17:00

Κυριακή του Πάσχα 2 Μαΐου

Αγώνας: 17:00