F1 GP Ρωσίας: Με ποινή Verstappen συνεχίζεται η μάχη | F1 Pirelli GP Russia 2021 preview 4 scaled

Με τον Verstappen να έχει δεχθεί ποινή 3 θέσεων στο grid για το ατύχημα με τον Hamilton στη Monza και να είναι πιθανό το ενδεχόμενο και αλλαγής κινητήρα, η μάχη για το πρωτάθλημα της Formula 1 συνεχίζεται με το F1 GP Ρωσίας.

Με τις δύο Mercedes να είναι ταχύτερες στα δοκιμαστικά της Παρασκευής, οι καιρικές συνθήκες στο παραθαλάσσιο θέρετρο στο Σότσι αναμένονται άστατες για το Σάββατο, και μπορεί να επηρεάσουν τη διαδικασία των κατατακτηρίων.

Η πίστα στο Ολυμπιακό Χωρίο στο Σότσι είναι στο καλεντάρι της Formula 1 από το 2014 και είναι σχετικά μεγάλη σε μήκος (5,848 km), ενώ παίζει ρόλο η πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα με αρκετές στροφές να είναι και 90 μοιρών.

Τα προσπεράσματα δεν είναι πολύ εύκολη υπόθεση και οι οδηγοί θα κληθούν να καλύψουν 53 γύρους και μία συνολική απόσταση 309,745 km.

F1 GP Ρωσίας: Με ποινή Verstappen συνεχίζεται η μάχη | F1 Pirelli GP Russia 2021 preview 3
Η επιλογή των ελαστικών

Για πρώτη φορά μετά την Αυστρία επελέγησαν οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας για αυτό το Σαββατοκύριακο και το Ρωσικό Grand Prix: η γόμα C3 είναι η P Zero λευκή, σκληρή, η γόμα C4 είναι η P Zero κίτρινη μέση και η γόμα C5 είναι η P Zero κόκκινη μαλακή.

Πρόκειται για την ίδια επιλογή που έγινε και πέρυσι στη Ρωσία, όταν ο αγώνας ήταν σε αντίστοιχη χρονική περίοδο.

Ο σοκαρισμένος Hamilton λέει ότι το halo τον έσωσε στο τρομακτικό ατύχημα στη Monza με τον Verstappen
F1 GP Ρωσίας: Με ποινή Verstappen συνεχίζεται η μάχη | 47848253 9990375 Lewis Hamilton and Max Verstappen collided in an incident at Mon a 91 1631713172944

Το Σότσι είναι μια πίστα με επιφάνεια λεία. Η άσφαλτος έχει ωριμάσει από την εποχή που στρώθηκε περίπου μια δεκαετία πριν. Ως αποτέλεσμα η πιο μαλακή γόμα στην γκάμα P Zero είναι η ιδανική επιλογή για τη Ρώσικη πίστα.

Ο καιρός είναι ήπιος αυτή την εποχή του χρόνου, οπότε αυτό θα βοηθήσει στη μείωση της πτώσης απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης, μολονότι αυτή περισσότερο σχετίζεται με τη χάραξη της πίστας και την τραχύτητα του οδοστρώματος.

F1 GP Ρωσίας: Με ποινή Verstappen συνεχίζεται η μάχη | F1 Pirelli GP Russia 2021 preview 4
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ

Οι στροφές γύρω από το Ολυμπιακό Πάρκο στο Σότσι έχουν γενικώς χαμηλή ή μέση ταχύτητα, αρκετές είναι 90 μοιρών.

Γενικά σ’ αυτή την πίστα παίζει ρόλο η πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα οπότε φθείρονται περισσότερο τα πίσω ελαστικά.

Η πιο απαιτητική στροφή (και η μόνη που φθείρει περισσότερο τα εμπρός ελαστικά) είναι η στροφή 3: Μια παρατεταμένη αριστερή με αρκετές κορυφές και ομοιότητα με τη στροφή 8 στην Κωνσταντινούπολη της Τουρκίας. Ο αγώνας αυτός ακολουθεί στο πρόγραμμα.

Οι ομάδες συνήθως επιλέγουν μέση ή χαμηλή κλίση στις αεροτομές ώστε να έχουν μεγαλύτερη τελική ταχύτητα στις μεγάλες ευθείες του Σότσι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δίνεται έμφαση στη μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση των ελαστικών.

Η πίστα δε χρησιμοποιείται και πολύ κατά τη διάρκεια της χρονιάς, οπότε δεν είναι στρωμένη με γόμα και γλιστράει στην αρχή του τριημέρου.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάποιες φορές τα ελαστικά να γλιστρούν αντί να κρατάνε, ειδικά στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Μετέπειτα όμως όπως είδαμε πέρυσι η μετατόπιση της γόμας υποχωρεί καθώς αρχίζει να βελτιώνεται το κράτημα της πίστας.

Η Ρωσία είναι παραδοσιακά αγώνας μιας αλλαγής, αυτό είδαμε και πέρυσι. Οι δυο πρώτοι στον τερματισμό έβαλαν τη μέση γόμα και μετά την σκληρή. Υπήρχαν πολλές εναλλακτικές στρατηγικές πιο πίσω στην κατάταξη, κάποιοι οδηγοί εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα και τρεις από τους οδηγούς έκαναν δυο αλλαγές χρησιμοποιώντας και τις τρεις γόμες.

F1 GP Ρωσίας: Με ποινή Verstappen συνεχίζεται η μάχη | F1 Pirelli GP Russia 2021 preview 7
MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 KAI ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

«Έχουμε δει στο παρελθόν πολλές διαφορετικές στρατηγικές. Χρησιμοποιούνται και οι τρεις διαθέσιμες γόμες στην εκκίνηση και οι τακτικές διαφοροποιούνται κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Πέρυσι η μαλακή γόμα C5 συμπεριφέρθηκε καλύτερα απ’ ότι περιμέναμε. Η φθορά μειώνονταν μεταξύ των ελεύθερων δοκιμών και του αγώνα καθώς το κράτημα στην πίστα βελτιώνονταν. Στο παρελθόν κάποιοι οδηγοί επιχείρησαν να βάλουν αμέσως μετά την εκκίνηση τη σκληρή γόμα και να πάμε ως το τέλος.

Πέρυσι αυτό δεν ήταν εφικτό καθώς η άσφαλτος έχει ωριμάσει και δεν είναι τόσο λεία όσο ήταν. Καθώς η πίστα θα στρωθεί αρκετά με γόμα, λόγω των πολλών αγώνων υποστήριξης, θα ενισχυθεί το κράτημα και η πρόσφυση.»

Το πρόγραμμα του F1 GP Ρωσίας:

Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου

FP3: 12:00-13:00

Κατατακτήριες: 15:00-16:00

Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου

Αγώνας: 15:00