F1 GP Ρωσίας: Το δραματικό τέλος και η 100αρα του Hamilton | F1 Pirelli GP Russia Review 4 scaled

O Lewis Hamilton πήρε την 100η νίκη του στο Grand Prix της Ρωσίας και έγινε ο πρώτος πιλότος στην ιστορία της Formula 1 με τριψήφιο αριθμό νικών.

Σε έναν αγώνα που ξεκίνησε στεγνός και στους τελευταίους γύρους η βροχή τον άλλαξε δραματικά, ο Lewis Hamilton με τη Mercedes άργησε να κάνει την αλλαγή σε ενδιάμεσα ελαστικά, αλλά ο poleman Lando Norris με τη McLaren που οδηγούσε τον αγώνα στο μεγαλύτερο μέρος του, έκανε λάθος επιλογή και παρέμεινε με τα σλικ της Pirelli για να χάσει την πρωτοπορία από το Βρετανό πρωταθλητή δύο γύρους πριν το τέλος.

Παρά την 100άρα του Hamilton, ο μεγάλος κερδισμένος ήταν ο Max Verstappen που μετά την ποινή 3 θέσεων και την αλλαγή κινητήρα, ξεκίνησε από την 20η θέση και είδε δεύτερος την καρό σημαία.

Έτσι, ο Ολλανδός, παρότι έχασε και πάλι την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα, βρίσκεται μόλις δύο βαθμούς πίσω από τον Hamilton για το κυνήγι του τίτλου.

Το podium συμπλήρωσε ο Sainz με τη Ferrari, σε ένα GP Ρωσίας που αποδείχτηκε πιο δραματικό από ποτέ.

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton πήρε την 100στη του νίκη στη Formula 1 εκκινώντας 4ος.

F1 GP Ρωσίας: Το δραματικό τέλος και η 100αρα του Hamilton | F1 Pirelli GP Russia Review 1 1

Ταυτόχρονα ανέκτησε το προβάδισμα στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Όπως όλοι σχεδόν οι οδηγοί έκανε δυο αλλαγές.

Εκκίνησε με τη C4 P Zero κίτρινη μέση γόμα, άλλαξε σε C3 P Zero λευκή σκληρή στον 27ο γύρο και σε Cinturato πράσινα ενδιάμεσα ελαστικά για τους τελευταίους γύρους του αγώνα καθώς άρχισε να βρέχει.

Κυνηγούσε τον Lando Norris της McLaren που εκκίνησε από την pole και ήταν επικεφαλής στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.

Άργησε όμως να βάλει τα ενδιάμεσα ελαστικά, τα οποία τελικά χρησιμοποίησε στον τελευταίο γύρο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χάσει αρκετές θέσεις και να τερματίσει 7ος.

Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen κατάφερε παρότι εκκινούσε 20ος, να τερματίσει 2ος. Εκκίνησε με τη σκληρή γόμα, προτού βάλει τη μέση και εν τέλει άλλαξε σε ενδιάμεσα ελαστικά τρεις γύρους πριν το τέλος.

Η πλειοψηφία των οδηγών εκκίνησε με τη μέση γόμα, επτά εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα. Πριν την βροχή όλοι οι οδηγοί ακολουθούσαν τις δυο θεωρητικά ταχύτερες στρατηγικές: Από μέση σε σκληρή γόμα ή από σκληρή σε μέση γόμα.

F1 GP Ρωσίας: Το δραματικό τέλος και η 100αρα του Hamilton | F1 Pirelli GP Russia Review 2
ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

ΣΚΛΗΡΗ C3: Οι περισσότεροι οδηγοί που εκκινούσαν από τις πιο πίσω θέσεις χρησιμοποίησαν αυτή τη γόμα στο ξεκίνημα.

Επίσης την χρησιμοποίησε στην αρχή, ο οδηγός της Alpine, Fernando Alonso που εκκίνησε και τερμάτισε 6ος. Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen ανέβηκε από την τελευταία στη 2η θέση χρησιμοποιώντας αυτή τη γόμα αρχικά.

Ο ίδιος τύπος ελαστικού επέτρεψε στους Perez, Giovinazzi και Alonso να συμπληρώσουν 36 γύρους από την αρχή του αγώνα χωρίς αλλαγή. Αποδείχτηκε εύκολο ελαστικό στη διαχείριση της θερμοκρασίας και σταθερό καθόλη τη διάρκεια του αγώνα.

MEΣΗ C4: Ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή στην αρχή, οι πρώτοι πέντε εκκίνησαν μ’ αυτή τη γόμα.

Επέδειξε καλή αντοχή, μολονότι είδαμε μετατόπιση γόμας λόγω θερμικής καταπόνησης, στο εμπρός αριστερά ελαστικό κάποιων μονοθεσίων.

Παραταύτα ο Norris συμπλήρωσε από την αρχή, 28 γύρους με τη μέση γόμα προτού βάλει τη σκληρή για το τελευταίο μέρος του αγώνα.

ΜΑΛΑΚΗ C5: Δεν ταίριαζε πολύ με τις συνθήκες του αγώνα και παρουσίαζε μετατόπιση γόμας λόγω υπερθέρμανσης καθώς η αγωνιστική γραμμή όντας ξεπλυμένη, δεν είχε καλό κράτημα.

Ο μόνος οδηγός που την χρησιμοποίησε σήμερα ήταν ο Yuki Tsunoda της AlphaTauri, ο οποίος έκανε δυο γύρους στο τέλος προτού αλλάξει σε ενδιάμεσα.

ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ: Σημείο κλειδί για το αποτέλεσμα του αγώνα καθώς οι οδηγοί που άλλαξαν σ’ αυτό το λάστιχο τη στιγμή που ξεκίνησε να βρέχει, όπως ο Hamilton, απέκτησαν καθοριστικό πλεονέκτημα στους τελευταίους γύρους.