Γεννημένος Πρωταθλητής. Αυτό αποδεικνύει σε κάθε Grand Prix ο Lewis Hamilton και μοιάζει ασταμάτητος και το 2020. Το Σάββατο, ο Βρετανός σημείωσε πανεύκολα την 93η pole της καριέρας του, έσπασε το χρονόμετρο με νέο ρεκόρ πίστας, και στον αγώνα έκανε μια πραγματικά… ανενόχλητη βόλτα για να δει πρώτος την καρό σημαία και να καταγράψει την 89η νίκη του στο GP στο Spa.

Αντίπαλο δεν είχε και η W11 του Valtteri Bottas, ο οποίος ανέβηκε στο δεύτερο σκαλοπάτι του βάθρου με την άλλη Mercedes.

Η Red Bull με βάση τις προβλέψεις για βροχή οι οποίες τελικά δεν επαληθεύτηκαν, δεν πήρε και τις πιο σωστές αποφάσεις στο αεροδυναμικό πακέτο που χρησιμοποίησε στον αγώνα. Το καλύτερο που μπόρεσε να κάνει ο Max Verstappen ήταν να τερματίσει στην 3η θέση.

Στον αντίποδα, η Renault έκανε έναν πραγματικά εξαιρετικό αγώνα με τους Daniel Ricciardo και Esteban Ocon να τερματίζουν στην 4η και 5η θέση. O Ricciardo πήρε και τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου του αγώνα, ενώ πίσω τους τερμάτισε η δεύτερη Red Bull του Alexander Albon.

Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Lando Norris (McLaren), Pierre Gasly (AlphaTauri), και οι δύο Racing Point του Lance Stroll και Sergio Perez.

Το τρομακτικό ατύχημα μετά από την έξοδο του Antonio Giovinazzi με την Alfa Romeo που πήρε στο… λαιμό του και τον George Russell με τη Williams, ήταν το αρνητικό γεγονός που σημάδεψε το GP στο Spa.

Μιλώντας για Williams, να υπενθυμίσουμε ότι η ιστορική Βρετανική ομάδα άλλαξε χέρια, με την αμερικάνικη επενδυτική με βάση τη Νέα Υόρκη Dorilton Capital να αποτελεί το νέο ιδιοκτήτη.

Η  ομάδα του Sir Frank Williams με τους εννέα τίτλους στους κατασκευαστές και τους επτά στους οδηγούς, αντιμετώπιζε σημαντικά οικονομικά προβλήματα και προχώρησε στο… πωλητήριο.

Το θετικό είναι ότι οι νέοι ιδιοκτήτες δεν έχουν καμία πρόθεση να αλλάξουν τη μορφή, ούτε το όνομα της ομάδας με βάση το Grove της Μεγάλης Βρετανίας.

Το ναυάγιο

Η Ferrari απογοήτευσε για μία ακόμα φορά τους Tifosi. Όχι μόνο γιατί  το μονοθέσιο του 2020 ήταν πιο αργό στο Spa από το περσινό. Ούτε μόνο γιατί Vettel και Leclerc δεν ήταν καν στο Q3 το Σάββατο και ξεκίνησαν τον αγώνα από την 7η σειρά της εκκίνησης.

Η Scuderia δυστυχώς μοιάζει… εκτός τόπου και χρόνου. Με τον αείμνηστο Sergio Marchionne να μην υπάρχει εκτός και εντός πίστας, η ομάδα μοιάζει πραγματικά ακέφαλη.

Λάθη σε επιλογή αεροδυναμικών πακέτων, λάθη στη στρατηγική, ασυνεννοησία, εκνευρισμοί και δύο μονοθέσια που πάλευαν μπας και μπουν στη… δεκάδα!

Η κατρακύλα μοιάζει να μην έχει φρένο. Για να πούμε την αλήθεια, πάλι καλά που τερμάτισαν κιόλας στο Spa έστω και στην 13η (Vettel) και 14η θέση (Leclerc), γιατί λίγο έλειψε μετά την επαφή που είχαν μεταξύ τους μετά το τέλος της ευθείας Kemmel να εγκαταλείψουν και οι δύο πιλότοι.

Το μονοθέσιο δεν δείχνει καθόλου ανταγωνιστικό και όσο απογοητευτικό και αν ακούγεται, ούτε του χρόνου προβλέπεται ιδιαίτερη εξέλιξή του. Το θέμα πρωτίστως, όμως, δεν είναι αυτό.

Πρέπει άμεσα να γίνουν σαρωτικές αλλαγές στην ομάδα, για να ξαναγίνει και πάλι… ομάδα. Και μία ομάδα χρειάζεται και έναν καλό… καπετάνιο.

Δεν ξέρω αν ο 70χρονος πλέον Flavio Briatore, που πρόσφατα διαγνώσθηκε θετικός στον κορωνοϊό και εισήχθη στο νοσοκομείο Σαν Ραφαέλε του Μιλάνου θα αποτελούσε το καλύτερο στοπ σε αυτήν την κατρακύλα της Scuderia, όπως ισχυρίζονται ή ευελπιστούν αρκετοί.

Το θέμα είναι ότι χρειάζονται σαρωτικές αλλαγές και οι πληροφορίες λένε ότι σύντομα θα έρθουν. Οψόμεθα…

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

• Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε το Βελγικό Grand Prix εκκινώντας από την pole. Σταμάτησε μόνο μια φορά για ν’ αλλάξει από μέση σε σκληρή γόμα στον 11ο γύρο υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, το οποίο κράτησε αρκετά. Οι τρεις οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο ακολούθησαν παρόμοια στρατηγική.

• Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας επηρέασε πολύ τη στρατηγική, καθώς όλοι οι οδηγοί, εκτός από δυο, σταμάτησαν για αλλαγή ελαστικών. Από τους οδηγούς που σταμάτησαν μόνο ο Alex Albon δεν έβαλε τη σκληρή γόμα για το δεύτερο μέρος. Προτίμησε να βάλει τη μέση γόμα.

• Οι οδηγοί που δεν σταμάτησαν ήταν ο Pierre Gasly με την AlphaTauri και ο Sergio Perez με τη Racing Point. Ο Gasly ήταν ο μόνος οδηγός που εκκίνησε στον αγώνα με τη σκληρή γόμα, άλλαξε σε μέση στον 26ο γύρο και τερμάτισε 8ος κερδίζοντας 4 θέσεις.

Ο Perez άλλαξε από μαλακή σε σκληρή μετά από 18 γύρους και κατάφερε να βαθμολογηθεί.

• Οι τέσσερις πρώτοι τερμάτισαν με τη σειρά που εκκίνησαν. Οι επτά πρώτοι έκαναν τη μοναδική αλλαγή ελαστικών υπό το καθεστώς του αυτοκινήτου ασφαλείας.

• Μόνο τρεις οδηγοί σταμάτησαν δυο φορές: Ο Charles Leclerc με Ferrari, ο Nicholas Latifi με Williams, και ο  Kevin Magnussen με Haas.

• Παρότι οι προβλέψεις έκαναν λόγο για βροχή, ο αγώνας ήταν στεγνός από την αρχή ως το τέλος.

ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

• ΣΚΛΗΡΗ C2: Χρησιμοποιήθηκε για το τελευταίο μέρος του αγώνα, απ’ όλους τους οδηγούς εκτός από τους Albon, Gasly, Leclerc, Latifi and Magnussen. Οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν μ’ αυτή τη γόμα 33 γύρους, μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο οδηγός της Renault, Daniel Ricciardo πέτυχε μ’ αυτή τη γόμα τον ταχύτερο γύρο αγώνα στον τελευταίο γύρο.

• MEΣΗ C3: Μια δημοφιλής επιλογή για την εκκίνηση του αγώνα. Επελέγη από τους τρεις πρώτους στην εκκίνηση και τελικά στο βάθρο, καθώς μ’ αυτή κατετάγησαν στο Q2. Ο Albon συμπλήρωσε 33 γύρους μ’ αυτή τη γόμα.

• ΜΑΛΑΚΗ C4: Ο Sergio Perez δεν σταμάτησε υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας και έκανε ένα μεγάλο πρώτο μέρος μ’ αυτή τη γόμα καθώς. Παρότι η μαλακή γόμα δεν ήταν διαθέσιμη εδώ πέρυσι, επέδειξε μεγάλη σταθερότητα κατά την χρήση της.

MARIO ISOLA, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου

«Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, καθόρισε τη στρατηγική των περισσότερων οδηγών σήμερα. Τους υποχρέωσε να διανύσουν περισσότερους γύρους απ’ ότι υπολόγιζαν, με τη σκληρή γόμα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υποχρεωθούν σε προσεκτική διαχείριση των ελαστικών, ειδικά προς το τέλος του αγώνα, σε μια ιδιαίτερα απαιτητική πίστα. Παραταύτα όλοι τα διαχειρίστηκαν τέλεια.

Επίσης κάποιοι οδηγοί επέλεξαν διαφορετική στρατηγική. Ο Pierre Gasly ήταν πολύ γρήγορος με τη μοναδική του στρατηγική, σκληρής/μέσης γόμας. Είδαμε επίσης τον Sergio Perez να επιλέγει να μην σταματήσει υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας και να επιχειρεί κάτι διαφορετικό. Οι τρεις επιλεγμένες γόμες έπαιξαν σημαντικό ρόλο καθώς ταίριαζαν καλά με τις συνθήκες στο Σπα. Ήταν ένα από τα μεγαλύτερο τεστ για τα ελαστικά, μέσα στη χρονιά».

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
ΣΚΛΗΡΗMEΣΗΜΑΛΑΚΗ
Ricciardo 1m47.483sGasly 1m47.839sMagnussen 1m48.083s
Hamilton 1m47.758sLeclerc 1m47.840sRicciardo 1m50.796s
Bottas 1m47.983sLatifi 1m48.048sOcon 1m50.827s