Από το Σάββατο, με την επίτευξη της 91ης pole και την 100η φορά που θα βρισκόταν με Mercedes στη πρώτη σειρά της εκκίνησης, ο πρωταθλητής επιβεβαίωσε την απόλυτη κυριαρχία του. Ο Lewis Hamilton δεν έχει απλώς την απόλυτη κυριαρχία, αλλά και την απόλυτη ψυχολογία.

Ενώ η 87η νίκη του (η 7η στο Silverstone) έμοιαζε μέχρι τον τελευταίο γύρο ένα απλός περίπατος, το εμπρός αριστερό ελαστικό της Mercedes τον πρόδοσε και εξελίχθηκε στο πιο δραματικό ψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου στην καριέρα του.

Είχε και έχει, όμως, την απόλυτη ψυχολογία και έτσι παρά το… τρίτροχο της υπόθεσης, δεν έκοψε υπέρμετρα και είδε την καρό σημαία πρώτος με κλαταρισμένο ελαστικό και, μάλιστα, 6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Max Verstappen με Red Bull.

Η ατυχία χτύπησε πρώτα την πόρτα του ομόσταυλού του Valtteri Bottas ενώ βρισκόταν στη δεύτερη θέση, ο οποίος κατάφερε να φτάσει μέχρι τα pits και να αλλάξει ελαστικά, αλλά τελικά δεν κατάφερε να μπει στη βαθμολογούμενη δεκάδα. Η ατυχία του Bottas, δεν πτόησε σε καμία περίπτωση τη Mercedes, που του ανανέωσε το συμβόλαιό του για το 2021.

Το τρίτο ελαστικό της Pirelli που κλάταρε, ήταν αυτό του Carlos Sainz με τη McLaren που βρισκόταν και αυτός σε καλή θέση, αλλά τελικά τερμάτισε στη 13η. Η τύχη χαμογέλασε δεύτερη φορά στον πιλότο της Ferrari Charles Leclerc, που ανέβηκε και πάλι στο βάθρο, καθώς είδε την καρό σημαία πίσω από τον Verstappen.

Κατά μία έννοια, χαμογέλασε και στη δεύτερη Ferrari, που παρά την κακή ψυχολογία και έναν κακό αγώνα από τον Sebastian Vettel, ο Γερμανός κατάφερε να πάρει την τελευταία θέση της βαθμολογούμενης δεκάδας.

Πίσω από το Leclerc, βρέθηκε η Renault του Daniel Ricciardo, με τη McLaren του Lando Norris να τερματίζει στην 6η θέση και τη Renault του Esteban Ocon να ακολουθεί. Ο Pierre Gasly με την AlphaTauri είδε 7ος την καρό σημαία, με τη δεύτερη Red Bull του Alexander Albon να ακολουθεί και την Racing Point του Lance Stroll να τερματίζει στην 9η θέση μπροστά από τον Vettel.

Ο αγώνας από τη σκοπιά της Pirelli

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

• Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κυριάρχησε στον αγώνα εκκινώντας από την pole. Ακολούθησε στρατηγική μιας αλλαγής αντικαθιστώντας τη μέση γόμα με σκληρή στον 13ο γύρο, υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.

Το εμπρός αριστερά ελαστικό του κατέρρευσε στον τελευταίο γύρο, για λόγους που ακόμη ερευνώνται, παραταύτα κατόρθωσε να κερδίσει στον αγώνα. 

• Ο έτερος οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas και ο Carlos Sainz με τη McLaren επίσης είχαν θέμα με τα ελαστικά στον προτελευταίο και στους τελευταίους γύρους αντίστοιχα.

• Ο Max Verstappen της Red Bull τερμάτισε τελικά δεύτερος, αφού πραγματοποίησε μια δεύτερη αλλαγή, στο φινάλε. Εκεί έβαλε τη μαλακή γόμα και πήρε τον εξτρά βαθμό του ταχύτερου γύρου.

• Οι θερμοκρασίες ήταν παρόμοιες με του Σαββάτου, περίπου 40 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα μετά από μια ασυνήθιστα ζεστή Παρασκευή.

• Ο μόνος οδηγός που δε σταμάτησε όταν εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν ο Romain Grosjean με τη Haas. Παρέμεινε στην πίστα με το αρχικό σετ μέσης γόμας και μετά από 36 γύρους έβαλε τη σκληρή γόμα.

ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

• ΣΚΛΗΡΗ C1: Χρησιμοποιήθηκε απ’ όλους σχεδόν τους οδηγούς για το τελικό μέρος του αγώνα. Ο οδηγός της Racing Point, Nico Hulkenberg θα είχε εκκινήσει μ’ αυτή αλλά δεν μπόρεσε τελικά να φτάσει στην εκκίνηση.

• MEΣΗ C2: Οι τέσσερις πρώτοι εκκίνησαν μ’ αυτή τη γόμα και οι τρεις εξ’ αυτών ανέβηκαν στο βάθρο.

• ΜΑΛΑΚΗ C3: Χρησιμοποιήθηκε μόνο από πέντε οδηγούς στην εκκίνηση, ενώ οι Verstappen και Bottas την έβαλαν και στο τέλος του αγώνα.

Η ανάλυση για τα κλαταρισμένα ελαστικά

Η Pirelli ολοκλήρωσε την ανάλυση σε έναν αριθμό ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν στο Βρετανικό Grand Prix το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Αυτό επέτρεψε να εξακριβωθεί ο λόγος των αστοχιών στις δυο Mercedes και στη McLaren του Carlos Sainz.

Το κρίσιμο στοιχείο είναι ο μοναδικός συνδυασμός των συνθηκών του αγώνα που οδήγησε σε υπερβολικά παρατεταμένη χρήση του δεύτερου σετ ελαστικών. Το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε λίγο πριν το σημείο που όλες οι ομάδες ετοιμαζόντουσαν να κάνουν αλλαγή ελαστικών.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να το εκμεταλλευτούν, όμως μετά, απέμενε ένα μεγάλο τελευταίο μέρος: Περίπου 40 γύροι, συνολικά πάνω από τα 3/4 του αγώνα σε μια από τις απαιτητικές πίστες του πρωταθλήματος.

Σε συνδυασμό με τον σημαντικά ταχύτερο ρυθμό των φετινών μονοθεσίων (η pole position ήταν 1.2 sec ταχύτερη από πέρυσι) οι τελευταίοι γύροι του Βρετανικού ήταν ιδιαίτερα σκληροί.

Αυτό ήταν αποτέλεσμα των μεγαλύτερων καταπονήσεων που έχουμε δει ποτέ στην ιστορία της F1 να προκαλούνται σε ελαστικά, από τα ταχύτερα μονοθέσια που έχουν φτιαχτεί ποτέ, στην ιστορία της Formula 1.

Το τελικό αποτέλεσμα ήταν η σύνθεση των πιο απαιτητικών συνθηκών για τα ελαστικά. Το εμπρός αριστερά ελαστικό (αυτό που ως γνωστό, καταπονείται περισσότερο στο Silverstone) εκτέθηκε σε ακραίες φορτίσεις μετά από πολύ υψηλό αριθμό γύρων. Το αποτέλεσμα ήταν υψηλή φθορά. Έτσι το ελαστικό ήταν λιγότερο προστατευμένο από τις ακραίες δυνάμεις που του ασκούνταν.

Για το δεύτερο αγώνα στο Silverstone αυτό το Σαββατοκύριακο η Pirelli επιβεβαιώνει τις επιλεχθείσες γόμες: C2, C3, και C4 οι οποίες είναι ένα βήμα πιο μαλακές από αυτές που είδαμε στο προηγούμενο GP.

Επίσης θα αναθεωρηθούν οι οδηγίες χρήσης και θα αυξηθούν οι ελάχιστες πιέσεις των ελαστικών ώστε να μειωθεί η καταπόνηση στη δομή τους.

Αυτό το Σαββατοκύριακο διεξάγεται το δεύτερο Grand Prix στο Silverstone (ο 5ος αγώνας για το 2020), το οποίο να σημειωθεί ότι είναι επετειακό για τα 70 χρόνια Formula 1.

H FIA, μάλιστα, λίγο πριν την έναρξή του εξέδωσε και την απόφαση για το «Copygate» μεταξύ Renault και Racing Point. Ορίζει πρόστιμο 400.000 ευρώ στην τελευταία (200.000 ευρώ για κάθε μονοθέσιο) και αφαίρεση 15 βαθμών (7,5 για κάθε μονοθέσιο), καθώς έκρινε ότι το σύστημα εξαερισμού των φρένων είναι πιστό αντίγραφο των μονοθεσίων της Mercedes του 2019. Φυσικά, η Racing Point έχει υποβάλει έφεση και η υπόθεση δεν έχει τελειώσει.

Δείτε αναλυτικά τις επιλογές των ελαστικών και το πρόγραμμά του.

Η επιλογή των ελαστικών της Pirelli

– Έγιναν δυο διαφορετικές επιλογές ελαστικών για τους δυο συνεχόμενους αγώνες στο Silverstone. Για το Βρετανικό Grand Prix που έχει ως χορηγό ονόματος την Pirelli αυτό το Σαββατοκύριακο, επιλέχθηκαν οι γόμες: C1 ως P Zero άσπρη/σκληρή, C2 ως P Zero κίτρινη/μέση, και C3 ως P Zero κόκκινη/μαλακή.

Μια βδομάδα αργότερα στο επετειακό Grand Prix για τα 70 χρόνια, η επιλογή είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή: γόμα C2 ως σκληρή, γόμα C3 ως μέση και γόμα C4 ως μαλακή. Αυτό προσθέτει στην ιστορία της Formula 1: Για πρώτη φορά γίνονται δυο διαφορετικές επιλογές γομών για δυο συνεχόμενους αγώνες στην ίδια τοποθεσία.

– Η επιλογή αυτή έγινε για να προστεθεί ένας απρόβλεπτος παράγοντας από τον έναν αγώνα στον άλλο. Έτσι οι ομάδες θα χρειαστεί να σκεφτούν ξανά τη στρατηγική τους για το δεύτερο Σαββατοκύριακο, στο Silverstone.

– Κατά το πρώτο ημίωρο του FP2 στο 70στο Επετειακό Grand Prix, όλες οι ομάδες θα δοκιμάσουν πρωτότυπα ελαστικά 13 ιντσών για τη νέα χρονιά. Η Pirelli ετοιμάζει το σχέδιο ώστε να αξιολογήσει την εξέλιξη των ελαστικών για το 2021: Θα είναι η τελευταία χρονιά με ελαστικά 13 ιντσών για τη F1.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

– Το Silverstone είναι ο πρώτος φετινός αγώνας όπου τα ελαστικά θα δοκιμαστούν πραγματικά σκληρά. Γι’ αυτό και είναι η πρώτη φορά φέτος που παρουσιάζεται η πιο σκληρή γόμα της γκάμας, η C1.

Αυτό οφείλεται στα μεγάλα ενεργειακά φορτία που μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών στις παρατεταμένες και πολύ γρήγορες στροφές, όπως το σύμπλεγμα Maggots και Becketts που φορτίζει τα ελαστικά με συνδυασμό δυνάμεων G.

– H πίστα του Silverstone έχει στρωθεί με νέο ασφαλτοτάπητα δυο φορές τα τελευταία δυο χρόνια. Σε σχέση με την περσινή χρονιά η επιφάνεια είναι λίγο πιο «ώριμη» με λιγότερη ολισθηρότητα καθώς η πίσσα κατακάθεται. Η τραχύτητα του οδοστρώματος βρίσκεται στο μέσο όρων των πιστών που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα.

F1 Grand Prix Βρετανίας – Το πρόγραμμα

Παρασκευή 7 Αυγούστου

Ελεύθερες δοκιμές (FP1): 13.00-14.30

Ελεύθερες δοκιμές (FP2): 17.00-18.30

Σάββατο 8 Αυγούστου

Ελεύθερες δοκιμές (FP3): 12.00-13.00

Κατατακτήριες: 16.00-17.00

Κυριακή 9 Αυγούστου

Αγώνας: 16.10