Η Pirelli, σε συνεργασία με τη FIA, ολοκλήρωσε την ανάλυση στα πίσω αριστερά ελαστικά τα οποία αστόχησαν επηρεάζοντας τον αγώνα των Lance Stroll, Max Verstappen κατά τη διάρκεια του πρόσφατου Grand Prix στο Αζερμπαϊτζάν.

Η ίδια ανάλυση έγινε και σε ελαστικά άλλων μονοθεσίων που συμμετείχαν στον αγώνα και είχαν ίδιο ή μεγαλύτερο αριθμό γύρων απ’ αυτά που αστόχησαν.

Η διαδικασία κατέδειξε ότι δεν υπήρχε πρόβλημα παραγωγής ή ποιότητας σε κάποιο από τα ελαστικά. Δεν υπήρχαν σημάδια κόπωσης ή παραμόρφωσης λόγω θερμικής καταπόνησης.

Τα αίτια που οδήγησαν σε αστοχία τα δυο πίσω αριστερά ελαστικά των Aston Martin, Red Bull έχουν αποσαφηνιστεί πλήρως.

Σε αμφότερες τις περιπτώσεις υπήρχε επικυκλικό κόψιμο, στο εσωτερικό πλαϊνό του ελαστικού, που μπορεί να οφείλεται στις συνθήκες χρήσης του σε συνδυασμό με τις αρχικές παραμέτρους εκκίνησης (ελάχιστη πίεση, μέγιστη θερμοκρασία στις κουβέρτες) που είχαν υιοθετηθεί.

Με βάση τα αποτελέσματα αυτής της ανάλυσης η Pirelli έστειλε σχετική αναφορά στη FIA και στις ομάδες. Η FIA και η Pirelli συμφώνησαν στην υιοθέτηση νέων πρωτοκόλλων που περιλαμβάνουν μια νέα αναβαθμισμένη οδηγία – ήδη κοινοποιήθηκε – σύμφωνα με την οποία θα παρακολουθούνται οι συνθήκες λειτουργίας των ελαστικών κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, ενώ εξετάζονται και άλλες ενδεδειγμένες ενέργειες.