του Κωνσταντίνου Μακρή

Εάν μπορεί κάποιος να κρίνει επιεικώς το ξεκίνημα της Ferrari στο φετινό ιδιαίτερο πρωτάθλημα της Formula 1, τότε αυτό θα ήταν με μία λέξη: μουδιασμένο.

Η ομάδα μετράει μόλις 19 βαθμούς στους δύο πρώτους αγώνες που πραγματοποιήθηκαν στην Αυστρία και στη Στυρία, έχοντας τους 18 βαθμούς από τη 2η θέση του Σαρλ Λεκλέρ και τον, μόλις, 1 βαθμό από τη 10η του Σεμπάστιαν Φέτελ στο πρώτο Γκραν Πρι. Στο δεύτερο δεν τερμάτισε κανένα μονοθέσιο, αφού τράκαραν μεταξύ τους στη δεύτερη στροφή μετά την εκκίνηση.

Φανερά απογοητευμένος ο Σαρλ Λεκλέρ ζήτησε συγγνώμη από τον Φέτελ και από την ομάδα. Από την άλλη, ο Σεμπάστιαν Φέτελ δήλωσε ότι «δεν περίμενε να κάνει κίνηση» ο Λεκλέρ σε εκείνη τη στροφή.

Η σύγκρουση κατά τη διάρκεια του γκραν πρι της Στυρίας, όμως, ήταν απλά το κερασάκι στην τούρτα σε μια ήδη κακή εκκίνηση της Ferrari στο φετινό πρωτάθλημα ή και όχι, γιατί έπεται ακόμα μια ολόκληρη σεζόν.

Τα μέχρι στιγμής δεδομένα του 2020

Η σεζόν ξεκίνησε το Σαββατοκύριακο 3-5 Ιουλίου με το γκραν πρι της Αυστρίας. Στις ελεύθερες δοκιμές, τα μονοθέσια δεν μπήκαν καν στις πρώτες 5 θέσεις. Θα έλεγε κανείς ότι κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών, οι πιλότοι μπορεί να μην πιέσουν πολύ το μονοθέσιό τους γιατί απλά τσεκάρουν καταστάσεις και σενάρια αγώνων. Πολύ πιθανό.

Αντίστοιχα, όμως, η Mercedes έκανε το 1-2 και στις ελεύθερες δοκιμές και στις κατατακτήριες. Στις κατατακτήριες, ο Λεκλέρ έφτασε μέχρι την 7η θέση και ο Φέτελ δεν προκρίθηκε καν στο Q3, στην τρίτη φάση των δοκιμών. Αποκλείστηκε από το Q2 και ξεκίνησε το γκραν πρι από την 11η θέση!

Στο τέλος του αγώνα, ο Βάλτερι Μπότας της Μερσεντές κατέκτησε την 1η θέση, ο Σαρλ Λεκλέρ τη 2η και ο Λάντο Νόρις της Μακλάρεν την 3η θέση, κάνοντας την έκπληξη!

Ο Λεκλέρ το πάλεψε, εκμεταλλευόμενος και τα τρία αυτοκίνητα ασφαλείας που μπήκαν στον αγώνα και κατετάγη 2ος ακόμα και μετά από 3 επισκέψεις στα πιτ.

Μάλλον χρύσωσε το χάπι για την ομάδα, καθώς στο γκραν πρι της Στυρίας, στις 10-12 Ιουλίου, ξεκίνησε από τη 14η θέση, δεχόμενος και ποινή τριών θέσεων λόγω του ότι καθυστέρησε τον Κβίατ στις κατατακτήριες δοκιμές, όσο ο Ρώσος ήταν σε γρήγορο γύρο.

Ο Φέτελ, ενώ προκρίθηκε στο Q3 δεν προσπάθησε καν να κερδίσει θέσεις στη γραμμή εκκίνησης και ξεκίνησε από τη θέση που τερμάτισε στο πρώτο γκραν πρι.

Η κατάταξη των πιλότων στα δύο πρώτα γκραν πρι του 2020

Τι λέει ο Μπινόττο

Ο διευθυντής της Ferrari, Ματία Μπινόττο, είχε ήδη δηλώσει μετά το πέρας του αυστριακού γκραν πρι ότι η ομάδα χρειάζεται μια «σημαντική» αλλαγή κατεύθυνσης για την εξέλιξη του μονοθεσίου για να επιστρέψουν στο προσκήνιο του πρωταθλήματος.

«Αυτό που είδαμε στην Αυστρία είναι παρόμοιο με αυτό στη Βαρκελώνη (σ.σ. στα ελεύθερα δοκιμαστικά πριν την έναρξη της σεζόν)», δήλωσε ο Μπινόττο. «Πρέπει να βελτιώσουμε το μονοθέσιό μας. Υπάρχουν κάποια σφάλματα με το σχεδιασμό, ειδικά στο αεροδυναμικό κομμάτι. Πάνω σε αυτό έχουμε ξεκινήσει να δουλεύουμε ξανά, μετά το lockdown, και ελπίζουμε ότι θα είμαστε πολύ σύντομα βελτιωμένοι στις πίστες».

Ναι αλλά ο Φέτελ φεύγει…

Πολύ πριν ξεκινήσει η φετινή σεζόν που καθυστέρησε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού στον πλανήτη, έγινε γνωστό ότι ο Σεμπάστιαν Φέτελ δεν ανανέωσε με τη Ferrari και τη θέση του θα πάρει στο grid του 2021 ο Κάρλος Σάινθ, ο οποίος τρέχει με τη Μακλάρεν.

Ο ίδιος ο Φέτελ είπε ότι εξεπλάγην από την απόφαση και ότι δεν του έγινε καμία πρόταση για ανανέωση του συμβολαίου του. Ο Γερμανός ψάχνει τον επόμενο σταθμό της καριέρας του, αν συνεχίσει κιόλας στο μεγαλύτερο πρωτάθλημα μηχανοκίνητου αθλητισμού του πλανήτη.

Ο θρυλικός οδηγός Μαρκ Γουέμπερ, σχετικά με τη φυγή του Φέτελ από τη Φεράρι, είπε χαρακτηριστικά ότι πιστεύει ότι ο Γερμανός θα «κάτσει ένα χρόνο εκτός αγωνιστικής δράσης και ελπίζουμε ότι θα ξανανιώσει».

Σημειωτέον, ο Σεμπάστιαν Φέτελ έχει κατακτήσει τέσσερα συνεχόμενα πρωταθλήματα, όσο ήταν οδηγός της Red Bull.

Και το συμπέρασμα ποιο είναι;

Από ότι φαίνεται, η Φεράρι πρέπει να διανύσει μια σεζόν που θα της πάνε όλα στραβά. Ξεκινώντας με την τραγική κατάσταση που προκάλεσε ο κορωνοϊός στην Ιταλία, ακόμα και το εργοστάσιο στο Μαρανέλλο δεν λειτούργησε όπως θα έπρεπε.

Προσθέτοντας και την πιθανή έλλειψη πειθαρχίας του Φέτελ αλλά και το ότι ο Λεκλέρ ακόμα αναπτύσσεται ως πιλότος, με αποκορύφωμα τον κακό σχεδιασμό του φετινού μονοθεσίου, η ομάδα θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ για να κρατήσει τη θέση της στο Top-3 του πρωταθλήματος.

Ίσως, τελικά, το 2020 να αποβεί το μεταβατικό στάδιο που τόσο χρειάζεται η Ferrari, έχοντας κατακτήσει το τελευταίο της πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2007, τότε που ο Κίμι Ράικονεν κατέκτησε και των οδηγών.

Άλλωστε, δεν είχε ποτέ τη φήμη της αναπτυξιακής ομάδας και οι πιλότοι που την πλαισίωναν ήταν πάντα έμπειροι. Η πρώτη κίνηση ανάπτυξης έγινε με τον 22χρονο – τώρα – Λεκλέρ. Η δεύτερη γίνεται με τον 25χρονο Σάινθ.

Έτσι και αλλιώς και την περσινή σεζόν, το πρωτάθλημα χάθηκε εξ’ αρχής. Οι απανωτές νίκες του Λεκλέρ σε Βέλγιο και Ιταλία (η πρώτη νίκη της Φεράρι «στο σπίτι της» μετά από το 2010) και το 1-2 Φέτελ και Λεκλέρ στη Σιγκαπούρη, δεν συμμάζεψαν τη διαφορά από την πρώτη Μερσεντές.

Μοναδική ευκαιρία για τους υπόλοιπους (;)

Εδώ και πολλά χρόνια, το Top-3 της Formula 1 πλαισιωνόταν από τις Ferrari, Mercedes και Red Bull Racing. Από εκεί και έπειτα, το χάος, με την 4η θέση του πρωταθλήματος να αποδίδεται στην «best of the rest» ομάδα.

Πλέον, μετά τα εκπληκτικά της αποτελέσματα σε Αυστρία και Στυρία, η Μακλάρεν είναι – μέχρι στιγμής – δεύτερη, όμως ακόμα είναι πολύ νωρίς στη σεζόν για να βγουν ασφαλή συμπεράσματα. Με τους νέους κανονισμούς που θα λάβουν χώρα από το 2021, όπου η FIA (Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου) έβαλε «ταβάνι» στα έξοδα των ομάδων, η φετινή σεζόν αποτελεί πρόβα για το «καυτό» πρωτάθλημα που έπεται το 2021.