Γ. Γεωργαντάς στη Βραδυνή της Κυριακής: «Δεν πρόκειται να εφαρμοστεί άλλο lockdown»

Αναδημοσίευση από τη Βραδυνή της Κυριακής

Της Ειρήνης Μπέλλα

Τον δρόμο που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση απέναντι στην αλματώδη αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού εξηγεί στη συνέντευξή του στη «Βραδυνή της Κυριακής» ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς. Τονίζει κατηγορηματικά ότι δεν πρόκειται να εφαρμοστεί άλλο lockdown και όσοι είναι ανεμβολίαστοι θα συνεχίσουν να ελέγχονται και να υποβάλλονται σε τεστ.

O Αλέξης Τσίπρας κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι δεν μπορεί να διαχειριστεί την πανδημία και να φύγει. Τι απαντάτε;

«Ο κ. Τσίπρας κάνει αυτό που έχει μάθει να κάνει καλά: καταστροφολογεί, επενδύει στο φόβο και εργαλειοποιεί την πανδημία, προκειμένου να κάνει μικροπολιτική αντιπολίτευση και να αποκομίσει κομματικά οφέλη. Από την αρχή της υγειονομικής κρίσης, τήρησε μία στάση ανεύθυνη και διχαστική. Κάνει το ίδιο και τώρα, αλλά πλέον δεν του βγαίνει ούτε στο ελάχιστο. Γιατί ο ελληνικός λαός ξέρει καλά ότι αυτοί που εργάζονται διαρκώς για να θωρακίζουν την υγεία και την ελευθερία του είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του. Όσο ο κ. Τσίπρας παραληρεί, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα εργάζεται για την αύξηση των ποσοστών εμβολιασμού και την ενίσχυση του ΕΣΥ. Ό,τι άλλο, περιττεύει».

Τα νοσοκομεία έχουν χτυπήσει «κόκκινο». Ακόμη και αν η Επιτροπή Λοιμωξιολόγων ζητήσει lockdown, η κυβέρνηση θα το απορρίψει;

«Σας απαντώ κατηγορηματικά: δεν πρόκειται να εφαρμοστεί άλλο lockdown. Η οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα δεν πρόκειται να σταματήσει και οι εμβολιασμένοι συμπολίτες μας δεν πρόκειται να υποστούν άλλους περιορισμούς. Όσοι είναι ανεμβολίαστοι θα συνεχίσουν να ελέγχονται και να υποβάλλονται σε τεστ. Η κυβέρνηση συνεχίζει απρόσκοπτα την προσπάθεια ενίσχυσης των εμβολιασμών και φυσικά προβαίνει σε διαρκείς ενισχύσεις στο ΕΣΥ, ιδίως στις περιοχές που επιβαρύνονται περισσότερο».

Στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (ΕΠΑΔ) στο Δημόσιο και στο υπουργείο Εσωτερικών, τι ψηφιοποιείται και τι απλοποιείται;

«Η συνεργασία μας με το υπουργείο Εσωτερικών είναι σταθερή και διαρκής. Έχουμε ήδη υλοποιήσει από κοινού σημαντικά έργα όπως, για παράδειγμα, η απλούστευση ενός κεντρικού γεγονότος ζωής, δηλαδή η ψηφιακή δήλωση της γέννησης. Την περασμένη εβδομάδα υπογράψαμε με τον Μάκη Βορίδη προγραμματική συμφωνία, η οποία περιλαμβάνει μία σειρά από δράσεις που θα εκσυγχρονίσουν περαιτέρω τη Δημόσια Διοίκηση και θα διευκολύνουν τους πολίτες στη διεκπεραίωση μίας σειράς υποθέσεών τους με το κράτος. Επιπλέον, οι δράσεις που προβλέπονται στη συμφωνία αυτή, τις οποίες συντονίζει ο γ.γ. Λεωνίδας Χριστόπουλος, θα έχουν ως αποτέλεσμα την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης, τη μείωση των διοικητικών βαρών για το Δημόσιο και, φυσικά, την καταπολέμηση της διαφθοράς».

Τη λειτουργία ποιων άλλων εφαρμογών εξετάζετε γύρω από την ψηφιακή οργάνωση του εμβολιασμού;

«Η ερώτησή σας είναι ευκαιρία να θυμίσουμε ότι η εκστρατεία του εμβολιασμού είναι η πρώτη τέτοιας κλίμακας εθνική καμπάνια που διενεργείται, σε όλα της τα στάδια, ψηφιακά. Αυτό είναι κάτι που έχει την ιδιαίτερη σημασία του. Το κράτος απέδειξε στους πολίτες ότι μπορεί να είναι εδώ για να τους προστατεύσει και να τους διευκολύνει, χωρίς να τους αναγκάσει στην παραμικρή ταλαιπωρία και ολιγωρία, όπως είχαν τα πράγματα πριν μπει στη ζωή μας ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Έχω ξαναπεί στο παρελθόν, ότι η καμπάνια του εμβολιασμού είναι ο καθρέφτης της Ελλάδας του μέλλοντος. Και αυτό, γιατί έθεσε τα θεμέλια για να παγιωθεί ένα νέο συνολικό παράδειγμα, το οποίο θέτει τον πολίτη στο επίκεντρο της διαδικασίας χάραξης πολιτικής, ευθυγραμμίζει την Ελλάδα με τις απαιτήσεις και τις πρακτικές του αιώνα μας και, παράλληλα, αποκαθιστά τη χαμένη εμπιστοσύνη στη σχέση πολίτη – κράτους. Όσον αφορά νέες εφαρμογές, είμαι σίγουρος ότι έχετε ήδη χρησιμοποιήσει το Covid Free GrWallet, το οποίο διευκολύνει την αποθήκευση όλων των πιστοποιητικών COVID-19 στα κινητά μας, προσφέροντας ακόμη ένα πρακτικό και αποτελεσματικό εργαλείο που κάνει την καθημερινότητα των πολιτών πιο εύκολη».

Έχετε στην αρμοδιότητά σας τα ΚΕΠ. Προγραμματίζετε κάποια σχετική δράση; Ποιο το όραμά σας για το θεσμό;

«Ο στόχος μας είναι να επιτύχουμε τη μετάβαση των ΚΕΠ σε μία νέα εποχή. Τα ΚΕΠ, όταν ιδρύθηκαν, αποτέλεσαν μία επανάσταση. Τόσο για τη Δημόσια Διοίκηση όσο και για τον τρόπο με τον οποίο το κράτος εξυπηρετούσε τον Πολίτη. Ωστόσο, μία μεταρρύθμιση, μία επαναστατική πολιτική, εφόσον χάσει τη δυναμικότητά της, χάνει σε βάθος χρόνου και τη σημασία της. Κάθε μεταρρύθμιση οφείλει να επικαιροποιείται προκειμένου να ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Για αυτό και έχουμε ήδη δρομολογήσει ένα συνολικό έργο αισθητικής, λειτουργικής, οργανωτικής και τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου. Προχωράμε, με λίγα λόγια, σε ένα ολιστικό rebranding, εισάγοντας νέο λογότυπο, αναμορφώνοντας την ιστοσελίδα και δημιουργώντας συνολικά μία σύγχρονη, ενιαία και φιλική στον πολίτη ταυτότητα. Αντικαθιστούμε το παλαιό πληροφοριακό σύστημα με σύγχρονο, το οποίο θα διαλειτουργεί με άλλα συστήματα του Δημοσίου και, παράλληλα, υιοθετούμε τη βιομετρική ηλεκτρονική υπογραφή στις αιτήσεις που καλούνται να υπογράψουν οι πολίτες. Πρόκειται για μία αναβάθμιση που θα δημιουργήσει μία νέα εμπειρία εξυπηρέτησης για τους πολίτες, ενώ θα ωφεληθούν σημαντικά και τα ΚΕΠ. Και αυτό, γιατί μειώνεται το λειτουργικό τους κόστος και αυξάνεται η παραγωγικότητα των υπαλλήλων».

Πείτε μας λίγα περισσότερα πράγματα και για τον Ψηφιακό Συμπαραστάτη, που ανακοινώσατε.

«Ο Ψηφιακός Συμπαραστάτης φιλοδοξούμε να αποτελέσει μία υπηρεσία που θα αλλάξει σημαντικά το παράδειγμα εξυπηρέτησης των πολιτών στα ΚΕΠ. Θα δίνεται σε κάθε πολίτη η δυνατότητα, μέσα από τα ΚΕΠ, να ενημερώνεται για τις δυνατότητες που του παρέχει το εμβληματικό, πλέον, gov.gr και, παράλληλα, να καθοδηγείται στις υπηρεσίες που προσφέρει. Θα εγκατασταθεί εξειδικευμένο προσωπικό σε ΚΕΠ όλης της χώρας, ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, το οποίο θα “ξεναγεί” τον πολίτη στις υπηρεσίες του GOV.gr και θα του δείχνει πώς μπορεί να διεκπεραιώσει τη συναλλαγή που τον ενδιαφέρει. Όσοι πολίτες επιθυμούν, θα μπορούν μάλιστα να ολοκληρώνουν τη διαδικασία για την οποία μετέβησαν στα ΚΕΠ, ψηφιακά, με τη βοήθεια του Συμπαραστάτη. Στόχος είναι η, όσο το δυνατόν ευρύτερη, ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τα οφέλη της ψηφιακής εξυπηρέτησης και η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες, στην ψηφιακή εποχή».