Στις 7 Ιουλίου συμπληρώνεται ένας χρόνος από τις εκλογές που έφεραν στην κυβέρνηση τη ΝΔ με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Η διαδρομή των ημερών του πρώτου έτους διακυβέρνησης αξιολογήθηκε και δοκιμάστηκε από αρκετά εντός προγράμματος γεγονότα αλλά και από αναπάντεχες εξελίξεις. Ο Γενικός Διευθυντής της ΝΔ Γιάννης Μπρατάκος μίλησε αποκλειστικά στο vradini.gr για όλα όσα έχουν ήδη δει οι πολίτες να έχει υλοποιήσει η κυβέρνηση, αλλά και για τις αρχές του Κυριάκου Μητσοτάκη, τα σχέδια της επόμενης ημέρας για την οικονομία, το παραγωγικό μοντέλο, τα δάνεια των κομμάτων, αλλά και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της κοινωνίας.

Τα οικονομικά μέτρα της κυβέρνησης, σε μία εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία λόγω της πανδημίας, αποκαλύπτουν την πρόθεση στήριξης των πολιτών. Η μακροημέρευσή τους από ποιους παράγοντες εξαρτάται;

Η αντίδραση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην πανδημία με την άμεση λήψη μέτρων τόσο για τον περιορισμό των κρουσμάτων και την αντιμετώπιση του υγειονομικού σκέλους της κρίσης, όσο και για την αντιμετώπιση των σημαντικών προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί στην οικονομία της χώρας, έχει μέχρι σήμερα αποδώσει εντυπωσιακά. Ξεκινάμε με το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι τα κρούσματα είναι σαφώς περιορισμένα, ενώ ο ρυθμός εξάπλωσης του ιού είναι μέχρι στιγμής ελεγχόμενος, συγκρίνοντας με άλλες χώρες.

Έχοντας υλοποιήσει ότι ήταν δυνατόν για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, η επόμενη επιλογή της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού για την αντιμετώπιση της οικονομικής πλευράς της κρίσης κινήθηκε σε τέσσερις σημαντικούς άξονες, την άμεση ενίσχυση των πολιτών, τη λήψη μέτρων ενίσχυσης της ρευστότητας των επιχειρήσεων, τη δημιουργία εργαλειοθήκης για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης και τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων για την επιστροφή σε σχετική κανονικότητα.

Είναι σαφές ότι ο ύψιστος και τελικός στόχος όλων των παραπάνω επιλογών είναι η προστασία των πολιτών, η υγεία και η οικονομική σταθερότητά τους. Και η διασφάλιση της υγείας των πολιτών ή η σταθεροποίηση της οικονομίας της χώρας, εκτός από τα μέτρα που έχει λάβει η ελληνική Κυβέρνηση, εξαρτώνται επίσης από τρεις σημαντικές παραμέτρους, την κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας, της εξέλιξη της πανδημίας και την ατομική μας ευθύνη.

Η πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ενισχύσει τις ευρωπαϊκές οικονομίες, η ιστορικά και πρακτικά αποδεδειγμένη ικανότητα των ΗΠΑ να αντιμετωπίζει αντίστοιχες οικονομικές δυσκολίες αλλά και τα θετικά σημάδια από τους επιστήμονες ως προς την εύρεση εμβολίου για την αντιμετώπιση του COVID-19 με κάνουν να αισιοδοξώ. 

Η δυναμική που είχε αρχίσει να αναπτύσσει η Ελληνική οικονομία πριν την πανδημία πώς θα παραμείνει τέτοια και μετά την κρίση που ο covid-19 προκάλεσε ; 

Είναι αλήθεια ότι πριν αρχίσουμε να βιώνουμε την οικονομική κρίση από την πανδημία, η ελληνική οικονομία ανέπτυσσε τεράστια δυναμική. Δυναμική που όμως σταμάτησε βίαια και ανεξέλεγκτα. Είναι βέβαιο ότι η οικονομία μας θα υποστεί ύφεση και μάλιστα σημαντική. Η τουριστική δραστηριότητα, που αποτελεί σημαντικό ποσοστό του ΑΕΠ της χώρας μας, θα μειωθεί, άγνωστο βέβαια πόσο. Επομένως είναι απαραίτητο να ενισχυθούν οι υπόλοιποι κλάδοι της οικονομίας, να υπάρξουν επενδύσεις από τις επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι να μην μετριάσουν την κατανάλωση τους στηρίζοντας την ελληνική οικονομία.

Η επανάκαμψη, εξαρτάται και από τις ελληνικές Τράπεζες που θα πρέπει να στηρίξουν την επιχειρηματικότητα, δίδοντας δάνεια στις εταιρίες, στηρίζοντας επενδυτικά σχέδια και βοηθώντας επιχειρηματίες σε πρόσκαιρες δυσκολίες, προσπαθώντας βέβαια να μην δημιουργηθεί ένα νέο κύμα «κόκκινων» δανείων. Ανάπτυξη, πόσο μάλλον επανάκαμψη, της οικονομίας δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς ενίσχυση από το τραπεζικό σύστημα, πουθενά στον κόσμο.

Είμαι βέβαιος ότι η εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων και των εργαζόμενων στον Πρωθυπουργό και στις επιλογές του θα ενισχύσουν την επανεκκίνηση της οικονομίας, θα μειώσουν το χρόνο που θα απαιτηθεί για την επιστροφή της Ελλάδας σε αναπτυξιακή κανονικότητα και θα δώσουν τη δυνατότητα στο σοβαρό επιτελείο της σημερινής Κυβέρνησης να επανεξετάσει το αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας, να βάλει νέες βάσεις στην οικονομία και να συνεχίσει να δημιουργεί τις προϋποθέσεις που θα κάνουν τη χώρα μας ανταγωνιστική και θα την οδηγήσουν στην πρόοδο και την ευημερία των πολιτών. 

Το παραγωγικό μοντέλο που έχει υιοθετηθεί βρίσκει ανταπόκριση στους «καλομαθημένους» πολίτες των επιδομάτων και ποιες είναι οι βασικές του αρχές;

Είναι αλήθεια ότι στη χώρα μας η λογική των «επιδομάτων» ήταν συνηθισμένη και οι πολιτικοί χρησιμοποιούσαν τα επιδόματα για να αντλήσουν πολιτική δύναμη και στήριξη των πολιτών. Όμως τα επιδόματα έχουν πρόσκαιρα αποτελέσματα, δεν δημιουργούν βάσεις ανάπτυξης των πολιτών και της οικονομίας και πολλές φορές δημιουργούν απαθείς, νωχελικές κοινωνίες περιορίζοντας ή ακόμα και εξαφανίζοντας μέχρι και ολόκληρους τομείς της οικονομίας μιας χώρας. Σκεφτείτε μόνο πόσο έχει περιοριστεί ο πρωτογενής τομέας της ελληνικής οικονομίας.     

Αν δημιουργήθηκε μια ευκαιρία από την κρίση που βιώνει σήμερα η χώρα μας είναι ότι έγινε σαφές σε όλους ότι πρέπει να αποκτήσουμε ένα βιώσιμο παραγωγικό και αναπτυξιακό μοντέλο πάνω στο οποίο θα βασιστεί και θα εξελιχθεί η ελληνική οικονομία. Η μεγάλη μονοδιάστατη εξάρτηση της οικονομίας μας από τον τουρισμό απέδειξε ότι πρέπει να οδηγηθούμε στο να αναπτύξουμε και άλλους τομείς δημιουργώντας παραγωγική ισορροπία. 

Απαιτείται να διαμορφώσουμε, να χρηματοδοτήσουμε και να αναπτύξουμε νέου τύπου παραγωγική δυναμική στη χώρα μας, που να βασίζεται στο διαδίκτυο και τις προοπτικές που δίνει αλλά και στις νέες τεχνολογίες και τις δυνατότητες που δημιουργεί στην έρευνα και στην παραγωγή.

Επομένως, η σημερινή αναγκαιότητα για έκτακτα επιδόματα στους πολίτες για την αντιμετώπιση της πανδημίας θα δώσει τη σκυτάλη σε δράσεις και μέτρα που θα σχεδιαστούν για να ενισχύσουν το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός σε όλα τα επίπεδα πότε προβλέπεται να έχει απτά αποτελέσματα, ώστε να αλλάξει θεαματικά το πρόσωπο του κράτους;

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της κοινωνίας είναι μια πραγματικότητα και όποιος την αγνοεί απλά θα είναι αναλώσιμος και αδιάφορος για την υπόλοιπη κοινωνία. 

Το πόσο πίσω είναι η χώρα μας ως προς τον ψηφιακή της ικανότητα δεν είναι κάτι που μάθαμε πρόσφατα. Σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτή αποτυπώνεται στον δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας DESI (DigitalEconomy Society Index), η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις σχετικά με την τεχνολογική επάρκειά της και παρουσιάζει θεαματική υστέρηση στην ψηφιακή σύγκλιση σχετικά με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Σταθερά τα τρία τελευταία χρόνια, η χώρα μας βρίσκεται στις τρεις τελευταίες θέσεις ως προς την ψηφιακή σύγκλιση μαζί με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.

Η πραγματικότητα είναι ότι για την Ελλάδα στο παρελθόν η Ψηφιακή Σύγκλιση δεν αποτέλεσε ποτέ σημαντική προτεραιότητα. Ειδικά τα προηγούμενα χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ από ανθρώπους παντελώς άσχετους με την τεχνολογία και την ψηφιακή αναγκαιότητα, η χώρα μας βίωσε σημαντική ψηφιακή ανυπαρξία και όποιες σχετικές δράσεις ανακοινώνονταν είχαν χαρακτήρα αμιγώς εντυπωσιασμού και όχι ουσίας.

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχώρησε, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε, σε σημαντικές δράσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας. Θέσαμε άμεσα σε λειτουργία τον αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης, ενώ θεσμοθετήθηκε το Εθνικό Πλαίσιο Απλούστευσης Διαδικασιών που ορίζει το γενικό σχεδιασμό.

Από πλευράς υποδομής, η επέκταση του G-Cloud για τη συνολική μετεγκατάσταση των δεδομένων 30 φορέων του ελληνικού δημοσίου αλλά και η δημιουργία κεντρικής διαδικτυακής πύλης του ελληνικού δημοσίου εντάσσοντας μέχρι σήμερα 549 υπηρεσίες από 11 διαφορετικές κατηγορίες, θα έλεγα ότι σε σχέση με το παρελθόν, αποτελούν ψηφιακό άλμα !

Η ψηφιοποίηση εγγράφων του ελληνικού δημοσίου όπως η υπεύθυνη δήλωση, η εξουσιοδότηση, η δήλωση γέννησης και η άυλη συνταγογράφηση είναι βέβαιο ότι απλοποιούν και διευκολύνουν τη ζωή των πολιτών και φυσικά υπάρχουν πολλά ακόμα που ακολουθούν.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της χώρας είναι για τον Πρωθυπουργό μια από τις βασικές του προτεραιότητες στην πολιτική ατζέντα.

Η ΝΔ προεκλογικά επένδυσε στην ηλεκτρονική πληροφορία και ενημέρωση, μέσω των Social Media. Ζούμε στην εποχή που οι κυβερνήσεις εξαρτώνται πιο πολύ από αυτά ; Και αν ναι, πώς εξασφαλίζεται η επαφή των πολιτικών με τον άνθρωπο ; 

Τα social media είναι απλά ένα μέσο επικοινωνίας, δεν δημιουργούν καμία εξάρτηση στην Κυβέρνηση, είναι θέμα επιλογής. Μέσω των social media δίνεται η δυνατότητα στους πολιτικούς και στις Κυβερνήσεις να επικοινωνήσουν το πρόγραμμά τους, τις θέσεις και τις ιδέες τους. Επίσης δίνει τη δυνατότητα άμεσης και μαζικής επικοινωνίας.

Οι πολίτες αντίστοιχα έχουν τη δυνατότητα να ακουστούν από τους πολιτικούς και την κοινωνία. Εκφράζουν τη συμφωνία τους, τη διαφωνία τους ή ακόμα και την έντονη δυσαρέσκειά τους και έχουν τη δυνατότητα η κριτική τους να ακουστεί μαζικά.

Εμείς στη Νέα Δημοκρατία χρησιμοποιούμε τα social media όσο θεωρούμε ότι απαιτείται από την κοινωνία. Δεν ζούμε για τα social media ή μέσα από τα social media αλλά τα χρησιμοποιούμε ως μέσο αμφίδρομης επικοινωνίας με τους πολίτες. Γενικά πιστεύουμε πολύ στην ψηφιακή επικοινωνία και ο Πρόεδρος του κόμματός μας και Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πιστεύει στην ψηφιακή κοινωνία. Όμως, όπως πρόσφατα και πολύ εμφατικά δήλωσε σε εκδήλωση του κόμματός μας, η ψηφιακή επικοινωνία δεν μπορεί με τίποτα να αντικαταστήσει την απευθείας επικοινωνία των ανθρώπων, των πολιτών με τους πολιτικούς.

Για το λόγο αυτό, ο Πρωθυπουργός μας δεν ζει σε ένα προστατευμένο κόσμο ή αποξενωμένος από την πραγματική ζωή, αλλά επικοινωνεί συνεχώς με την κοινωνία, επισκέπτεται μέρη της Ελλάδας και συνομιλεί με τους πολίτες, ενημερώνει και ενημερώνεται. 

Ακόμα και σήμερα υπάρχουν ειδήσεις που σοκάρουν, όπως η ιστορία με τα δάνεια Παπαδημούλη; Τα κόμματα τι κάνουν με τα δάνεια; Τι πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες; 

Η περίπτωση Παπαδημούλη είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Τα χρήματα με τα οποία αγόρασε τα ακίνητα δεν έχουν παράνομη προέλευση, είναι χρήματα για τα οποία προφανώς και έχει δουλέψει όντας Ευρωβουλευτής. Η εκμετάλλευση όμως της προσφυγικής και μεταναστευτικής κρίσης με ενδιάμεσους φορείς τις πολυσυζητημένες ΜΚΟ είναι αν όχι οριακά νόμιμη τουλάχιστον ανήθικη, ειδικά από ένα άνθρωπο της «αριστεράς» που τάχα έχει «ηθικό πλεονέκτημα».

Η περίπτωση των δανείων των κομμάτων είναι ένα διαφορετικό θέμα. Η Νέα Δημοκρατία, που εμφανίζεται ως το περισσότερο δανεισμένο ελληνικό κόμμα, οφείλει στην πραγματικότητα κεφάλαιο περίπου 125 εκατομμυρίων Ευρώ. Επίσης, τα υφιστάμενα επιτόκια για τη ΝΔ είναι υπερβολικά υψηλά και δεν έχουν καμία σχέση με τα χαμηλά επιτόκια που απολαμβάνουν υπερχρεωμένα νομικά ή φυσικά πρόσωπα. Υπάρχει λοιπόν μια αναντιστοιχία που στο σύντομα θα πρέπει να λυθεί.

Αυτό όμως που πραγματικά πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες είναι ότι με απόφαση του Προέδρου μας Κυριάκου Μητσοτάκη, η Νέα Δημοκρατία δε μπορεί να δανείζεται από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, με συγκεκριμένη διάταξη στο Καταστατικό του κόμματος. Επίσης, έχουμε νοικοκυρέψει τα οικονομικά μας από το 2016, έχουμε ρυθμίσει οφειλές του παρελθόντος σε προμηθευτές και τρίτους, δεν έχουμε καμία ληξιπρόθεσμη οφειλή στο δημόσιο και αποδίδουμε το 50% της κρατικής χρηματοδότησης έναντι των δανείων στις Τράπεζες. Με όρους αγοράς, θα λέγαμε ότι η Νέα Δημοκρατία έχει λειτουργικό κέρδος, είναι δηλαδή βιώσιμη.

Οι αποκαλύψεις της εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ δείχνουν τη λειτουργία παρακράτους! Πώς επιθυμεί η ΝΔ που μετράει ένα χρόνο στην κυβέρνηση να αντιμετωπίσει αυτή την… ασθένεια; Είναι αντιμετωπίσιμη;

Η λειτουργία παρακράτους από την κοινοπραξία ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ οφείλω να σας πω ότι δεν αποτελεί έκπληξη. Οι καθεστωτικές πρακτικές ήταν συνηθισμένες κατά τη διάρκεια που ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ ήταν στην εξουσία. Μπορεί να σας ακούγεται κάπως αλλά ο φόβος, ο τρόμος θα έλεγα, κυριαρχούσε σε πολλούς τομείς της ζωής, στη δικαιοσύνη, στην οικονομία, στην επιχειρηματικότητα και γι’ αυτό, δυστυχώς, υπήρχαν πολλά κλειστά στόματα. «Μαγαζιά» υπήρχαν παντού !

Η Νέα Δημοκρατία δεν έχει να κάνει πολλά, απλά να κάνει ότι υποσχέθηκε. Ότι αποτελεί υποψία παρανομίας, έλεγχος ! Όλα στο φως ! Στους θεσμούς σεβασμός ! Καμία παρέμβαση ! Δικαιοσύνη για όλους και σε όλα ! Οι πρόσφατες τοποθετήσεις στα ανώτατα αξιώματα του Αρείου Πάγου και του Συμβουλίου της Επικρατείας το επιβεβαιώνουν περίτρανα.

Οι αρχές που πρεσβεύει η ΝΔ και επικαλέστηκε προεκλογικά παραμένουν αδιαπραγμάτευτες και πόσο εύκολο είναι αυτό ; Τι ανταπόκριση υπάρχει από τους πολίτες ; 

Η Νέα Δημοκρατία αποτελεί το πιο σύγχρονο κόμμα στην Ελλάδα και οι αρχές και αξίες που αντιπροσωπεύει αποτελούν το συγκριτικό μας πλεονέκτημα έναντι των άλλων κομμάτων, η ορθολογική ιδεολογία και η διαρκής αναζήτηση της ανανέωσης και του εκσυγχρονισμού μέσα στις διαρκώς εξελισσόμενες συνθήκες.

Με τις πολιτικές και τις δράσεις μας απαξιώνουμε στα μάτια της κοινωνίας τις ιδέες και τις πρακτικές που μας οδήγησαν στην κρίση, βοηθώντας τους πολίτες να  αντιλαμβάνονται τις διαφορές ανάμεσα στην πραγματικότητα και τους μύθους. 

Στη Νέα Δημοκρατία ιδεολογικοποιούμε την κοινή λογική και το δίκαιο. Προσαρμοζόμαστε στο περιβάλλον για να το αλλάξουμε, αναγνωρίζοντας με θάρρος και τις όποιες δικές μας αδυναμίες και ευθύνες. Βελτιωνόμαστε και αλλάζουμε γιατί όταν ζητάμε να αλλάξουμε την Ελλάδα, πρέπει να είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε και εμείς οι ίδιοι.

Η ανταπόκριση από τους πολίτες υπήρξε πάντα θετική. Σας θυμίζω ότι η Νέα Δημοκρατία μετρά 10 νίκες σε σύνολο 18 Βουλευτικών εκλογών από το 1974. Και μόνο το 2019, το κόμμα μας κέρδισε όλες τις εκλογικές μάχες, με αποκορύφωμα τις εθνικές εκλογές της 7ηςΙουλίου όταν ο ελληνικός λαός εμπιστεύτηκε τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τη Νέα Δημοκρατία να αναλάβουν τη διακυβέρνηση της χώρας σε μια από τις πιο δύσκολες περιόδους της ιστορίας της.

Στη Νέα Δημοκρατία είμαστε περήφανοι για τις αρχές και τις αξίες της Παράταξής μας. Οι πολίτες και η κοινωνία στέκονται δίπλα μας και με το όνομα και το σύμβολό μας μεταλαμπαδεύουμε αυτές τις αρχές και τις αξίες από γενιά σε γενιά.