Όταν σε μία αρκετά ανταγωνιστική και όχι και τόσο… προσιτή κατηγορία όπως αυτή των premium D, έχεις φτάσει, από το 1982 μέχρι σήμερα, να μετράς περισσότερες από 10,5 εκατομμύρια πωλήσεις, τότε είναι σίγουρο ότι κάνεις κάτι πολύ καλά.

Αν, μάλιστα, αναλογιστεί κανείς ότι τα τελευταία χρόνια αρκετές μορφές αμαξωμάτων, όπως τα Saloon και Estate που θα παράγεται και η νέα γενιά της C-Class (W206), βάλλονται πανταχόθεν από την πληθώρα SUV και crossover, τότε τα 2,5 εκατομμύρια αντίτυπα της απερχόμενης C-Class (W205, από το 2014) αποτελούν σίγουρα ένα εμφατικό «success story». 

Και μία τέτοια επιτυχία, τη διαφυλάττεις σαν κόρη οφθαλμού. Αυτός είναι και ο λόγος που οι ιθύνοντες της Στουτγάρδης, μοιάζει να «κόντυναν» την S-Class όταν δημιουργούσαν τη νέα C-Cass.

Δυναμισμός και πολυτέλεια

Αισθητικά, ισορροπεί με κομψό τρόπο ανάμεσα στο δυναμικό και την πολυτέλεια. Μακρύ καπό, κοφτό ρύγχος και ρέουσες γραμμές που σβήνουν σταδιακά στο πίσω μέρος.

Οι αναλογίες και οι λεπτομέρειες, μοιάζει να συνδυάζουν στοιχεία από S-Class, E-Class και CLS, με τις διαστάσεις του μεγαλύτερου αμαξώματος να βοηθούν στο οπτικό αποτέλεσμα.

Το μήκος, αγγίζει πλέον τα 4751 mm (+65 mm) και το πλάτος τα 1860 mm (+10 mm). Το ύψος είναι η μόνη διάσταση που έχει χάσει 10 mm (1747 mm) και στο μεταξόνιο έχουν προστεθεί 25 mm (2.865 mm).

Οι αυξημένοι χώροι στο εσωτερικό, συνοδεύονται από 455 λίτρα για τις αποσκευές στην 4θυρη και 490 στην Estate. 

Η ηλεκρική Mercedes EQA στην Ελλάδα

Όπως και στο παρελθόν, υπάρχουν δύο επιλογές για το εμπρός μέρος, με διαφορετικούς προφυλακτήρες και μάσκα. Η πιο luxury Avantgarde Line και η σπορτίβ AMG Line.

Η σχεδίαση είναι προσεγμένη και αεροδυναμικά, με το συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι στο 0.24 Cd για τη Saloon και στο 0.27 Cd για την Estate.

Τα εμπρός φώτα LED, προαιρετικά μπορούν να εξοπλίζονται με την καινοτόμα τεχνολογία Digital Light, που με τη βοήθεια 1,3 εκατομμυρίων μικρο-κατόπτρων, το φως διαθλάται και η ανάλυση υπερβαίνει τα 2,6 εκατομμύρια pixel.

Το σύστημα διαθέτει «λειτουργίας προβολής» που κάνει ασφαλέστερη την οδήγηση, προβάλλοντας βοηθητικές γραμμές, σύμβολα και κινούμενες εικόνες στο οδόστρωμα.

Μικρογραφία S-Class

Το εσωτερικό, δείχνει στην κυριολεξία μία μικρογραφία της S-Class, με τη νέα διάταξη για τις οθόνες του MBUX δεύτερης γενιάς.

Ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3″ (ή 10,25″), μεγάλη οθόνη αφής 11,9″ (ή 9,5″) και προαιρετικά έγχρωμο head-up display 9″.

Στο νέο MBUX ξεχωρίζουν οι προηγμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και υποστήριξης φωνητικών εντολών, η αναγνώριση δαχτυλικού αποτυπώματος, η πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα, αλλά και η δυνατότητα αναβάθμισης μέσω διαδικτύου.

Υπάρχει ακόμα και λειτουργία «Smart Home», που επιτρέπει τη δικτύωση με το όχημα και τον εξ αποστάσεως έλεγχο οικιακών συσκευών.

Εξηλεκτρισμένη και εξοπλισμένη σαν… αστακός

Φυσικά, η ασφάλεια είναι και εδώ σε πρώτο πλάνο, με το πακέτο Driving Assistance να διαθέτει προηγμένα συστήματα υποβοήθησης όπως τα Active DIstance Assist Distronic, Active Steering Assist και Traffic Sign Assist.

Δηλαδή, κάτι παραπάνω από υπερπλήρης σε δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης. Προαιρετικά διατίθεται ακόμα και με τετραδιεύθυνση, όπως ακριβώς συμβαίνει και στη νέα S-Class.

Η πλήρως εξηλεκτρισμένη νέα C-Class, θα διατίθεται αρχικά σε mild hybrid 48V εκδόσεις, με το ήπια υβριδικό σύστημα να προσφέρει επιπλέον 20 PS και 200 Nm σε λειτουργία «boost».

Mercedes Hyperscreen: Η πιο εντυπωσιακή οθόνη (vid)

Η C 180 διαθέτει βενζινοκινητήρα 1.5 με 170 ίππους και 250 Nm ροπής, ενώ ο ίδιος κινητήρας στις C 200 και C 200 4MATIC, αποδίδει 204 ίππους και 300 Nm μέγιστης ροπής.

Κάτω από το καπό των C 300 και C 300 4MATIC, υπάρχει ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας με τους 258 ίππους και μέγιστη ροπή 400 Nm.

Στις mild hybrid εκδόσεις πετρελαίου, ο δίλιτρος κινητήρας αποδίδει 200 PS και 440 Nm στη C 220 d και 265 PS και 550 Nm στη C 300 d.

Αργότερα θα δούμε και εκδόσεις plug-in hybrid σε βενζίνη και πετρέλαιο, με μπαταρία 25,4 kWh και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 100 km (WLTP).