H BMW iX5 Hydrogen δείχνει το μέλλον στις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου | P90433014 highRes bmw ix5 hydrogen 08 scaled

Η BMW εξελίσσει συστηματικά την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου ως μία πρόσθετη επιλογή για βιώσιμη ατομική κινητικότητα.

Δύο χρόνια μετά την αποκάλυψη της πρωτότυπης BMW i Hydrogen NEXT, η εταιρία παρουσίασε τη BMW iX5 Hydrogen στην έκθεση IAA Mobility 2021 στο Μόναχο.

Το Sports Activity Vehicle (SAV) με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου, βρίσκεται ήδη σε φάση εξέλιξης για παραγωγή.

Μία μικρή παρτίδα της BMW iX5 Hydrogen, που βασίζεται στην BMW X5, θα χρησιμοποιηθεί για λόγους παρουσίασης και δοκιμών από τα τέλη της επόμενης χρονιάς.

Το σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου αποτελεί μία ακόμα απόδειξη της τεχνογνωσίας του BMW Group στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

«Με κυψέλη καυσίμου υψηλής απόδοσης και μπαταρία βελτιστοποιημένης ισχύος, το σύστημα κίνησης της BMW iX 5 Hydrogen είναι μοναδικό στον κόσμο», δήλωσε ο Juergen Guldner, Επικεφαλής του τμήματος Hydrogen Fuel Cell Technology & Vehicle Projects του BMW Group. «Με αυτό, χαράσσουμε νέους δρόμους για βιώσιμη οδηγική απόλαυση».

Υπό τις κατάλληλες συνθήκες η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου μπορεί να γίνει ένας ακόμα πυλώνας στο portfolio συστημάτων κίνησης μηδενικών εκπομπών CO2 του BMW Group.

Η BMW i, που είναι προσανατολισμένη αποκλειστικά στην κινητικότητα μηδενικών ρύπων, μπορεί να προσφέρει μελλοντικά οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου, πλέον των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων όπως οι BMW i3, BMW iX3, BMW iX και BMW i4.

Με υδρογόνο παραγόμενο με χρήση ανανεώσιμης ενέργειας και διαθέσιμη την απαραίτητη υποδομή, η τεχνολογία αυτή μπορεί να συμπληρώσει τη γκάμα εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης του BMW Group – και, πιο συγκεκριμένα, να ικανοποιήσει τις ανάγκες των πελατών που δεν έχουν δική τους πρόσβαση σε ηλεκτρική υποδομή φόρτισης, διανύουν συχνά μεγάλες αποστάσεις ή επιθυμούν έναν υψηλό βαθμό ευελιξίας.

Ειδικά σχεδιαστικά εξαρτήματα παράγονται μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης για το SAV μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Η BMW iX5 Hydrogen είναι ένα σύγχρονο, πολυτελές Sports Activity Vehicle (SAV) που συνδυάζει επαναστατική τεχνολογία κίνησης με τις δυναμικές αναλογίες, την άνεση και την ευελιξία μιας BMW X.

Μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία εξωτερικού και εσωτερικού υπογραμμίζουν τους δεσμούς του αυτοκινήτου με την BMW i, και τη συγκεκριμένη τεχνολογία κίνησης.

Γεννημένη στο Μεξικό. Για την εντυπωσιακή BMW Σειράς 2 Coupe
H BMW iX5 Hydrogen δείχνει το μέλλον στις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου | BMW 2 Series M Performance 28

Η εσωτερική μπορντούρα της μάσκας νεφρών BMW, τα ένθετα στις αεροδυναμικές ζάντες 22-ιντσών και τα πρόσθετα πάνελ στα άκρα της πίσω ποδιάς είναι βαμμένα σε BMW i Blue.

Τα μαρσπιέ και η επένδυση του ταμπλό φέρουν το σήμα «hydrogen fuel cell».

Τα πλέγματα των εμπρός αεραγωγών της BMW iX5 Hydrogen, η πίσω ποδιά και ο διαχύτης υιοθετούν όλα τη δική τους μοναδική σχεδίαση.

Οι διακοσμητικές γρίλιες που καλύπτουν τη μάσκα νεφρών BMW, τον κάτω και τους δύο εξωτερικούς αεραγωγούς, αλλά και διακοσμητικά εξαρτήματα του αμαξώματος στο πίσω τμήμα προέχονται από το Additive Manufacturing Campus του BMW Group, που χρησιμοποιεί 3D εκτύπωση για την παραγωγή πρωτότυπων και στάνταρ εξαρτημάτων.

Η προσθετική κατασκευή επιτρέπει ταχεία και εξαιρετικά ευέλικτη παραγωγή εξαρτημάτων – μερικά από τα οποία έχουν γεωμετρικά σχήματα που δεν μπορούν να υλοποιηθούν με συμβατικές μεθόδους παραγωγής.

Αεροδυναμικές ζάντες και ελαστικά από φυσικό καουτσούκ

Οι αεροδυναμικές ζάντες της BMW iX5 Hydrogen συνδυάζονται με βιώσιμα ελαστικά από φυσικό καουτσούκ και ραιγιόν.

Η εξόρυξη πρώτων υλών πληροί τα πρότυπα του ανεξάρτητου οργανισμού Forest Stewardship Council (FSC).

Το BMW Group είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο που χρησιμοποιεί στα μοντέλα παραγωγής του ελαστικά Pirelli τα οποία κατασκευάζονται αποκλειστικά από πιστοποιημένο φυσικό καουτσούκ και ραιγιόν, ένα υλικό βασισμένο στο ξύλο.

Δυναμική συμπεριφορά και δυνατότητες σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων

Η BMW iX5 Hydrogen συνδυάζει τεχνολογία κυψελών καυσίμου με BMW eDrive 5ης γενιάς.

Το σύστημα κίνησης χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο μετατρέποντάς το σε ηλεκτρισμό σε μία κυψέλη καυσίμου – αποδίδοντας ηλεκτρική ισχύ έως 170 ίππους, με μοναδική εκπομπή τους υδρατμούς.

Αυτή η κινητήρια ισχύς επιτρέπει επίσης τη διατήρηση σταθερά υψηλών ταχυτήτων σε μεγαλύτερες αποστάσεις.

Ο ηλεκτροκινητήρας αναπτύχθηκε με βάση την 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive που επίσης χρησιμοποιείται στην BMW iX. Στις φάσεις ρολαρίσματος και φρεναρίσματος, λειτουργεί ως γεννήτρια, τροφοδοτώντας με ενέργεια μία μπαταρία.

Η συνολική ισχύ του συστήματος αγγίζει τους 374 ίππους και οι επιδόσεις της BMW iX5 είναι εφάμιλλες του ονόματος BMW.

Το υδρογόνο που είναι απαραίτητο για την τροφοδοσία της κυψέλης καυσίμου αποθηκεύεται σε δύο ρεζερβουάρ (υπό πίεση 700 bar) από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), συνολικής χωρητικότητας σχεδόν έξι κιλών υδρογόνου.

«Η πλήρωση των ρεζερβουάρ υδρογόνου διαρκεί μόνο τρία έως τέσσερα λεπτά – ώστε να μην υπάρχουν περιορισμοί στη χρήση της BMW iX5 Hydrogen σε μεγάλες αποστάσεις, με μερικές μόνο σύντομες στάσεις ενδιάμεσα», εξηγεί ο Guldner.

Το υδρογόνο ως μελλοντική πηγή ενέργειας

Σύμφωνα με έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας – International Energy Agency (IEA), το υδρογόνο προσφέρει σημαντικές δυνατότητες ως μελλοντική πηγή ενέργειας στα πλαίσια των παγκόσμιων δραστηριοτήτων ενεργειακής μετάβασης.

Χάρη στις δυνατότητες αποθήκευσης και μεταφοράς του, το υδρογόνο χρησιμοποιείται σε μία ευρεία ποικιλία εφαρμογών. Ως εκ τούτου, οι πιο βιομηχανοποιημένες χώρες υιοθετούν στρατηγικές υδρογόνου και τις υποστηρίζουν με οδικούς χάρτες (roadmaps) και μελετημένα projects.

Στον τομέα των μεταφορών, το υδρογόνο μπορεί να γίνει μία ακόμα τεχνολογική επιλογή δίπλα στις αμιγώς ηλεκτρικές λύσεις, για τη μακροπρόθεσμη διαμόρφωση της βιώσιμης ατομικής κινητικότητας.

Ωστόσο, αυτό θα εξαρτηθεί από την ανταγωνιστική παραγωγή επαρκών ποσοτήτων υδρογόνου από πράσινη ενέργεια, καθώς την επέκταση της αντίστοιχης υποδομής ανεφοδιασμού που ήδη επιδιώκεται εντατικά σε πολλές χώρες.