H Mercedes EQE είναι η E-Class της ηλεκτρικής εποχής (vid) | 2022 Mercedes Benz EQE 3 scaled

Η Mercedes EQE παρουσιάστηκε πριν από την Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου. Θυμίζει σε μεγάλο βαθμό μία EQS σε μικρογραφία και είναι το δεύτερο μοντέλο της εταιρίας που βασίζεται στη μεγάλη πλατφόρμα για ηλεκτρικά EVA2.

Με στυλ που παραπέμπει σε 4θυρο coupe και πιο κοντούς προβόλους σε σχέση με την EQS, το αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές sedan θα βρίσκεται απέναντι στο επερχόμενο Audi A6 E-Tron και το Tesla Model S.

Πίσω από την κλειστή μάσκα με το μεγάλο αστέρι και το μοτίβο με τα διαμάντια, κρύβονται πολλοί αισθητήρες και κάμερες, ενώ και τα πίσω φώτα LED ενώνονται μεταξύ τους.

Μεγάλη έμφαση έχουν δώσει και στην αεροδυναμική του αμαξώματος, ενώ ακόμα και οι ζάντες 19 και 20 ιντσών είναι ειδικά εξελιγμένες σε αεροδυναμική σήραγγα. Η Mercedes λέει ότι ο συντελεστής οπισθέλκουσας κινείται στα επίπεδα της EQS, που υπενθυμίσουμε ότι κατέχει το ρεκόρ στα αυτοκίνητα παραγωγής στο συγκεκριμένο τομέα με Cd 0,20.

Με μήκος 4.946 mm, η Mercedes EQE είναι μικρότερη από την EQS (5.265 mm), αλλά το μεταξόνιο ξεπερνάει τα 3 μέτρα (3,12 m), γεγονός που συμβάλει στη διαμόρφωση ενός πολύ άνετου εσωτερικού.

Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρία, μάλιστα, σε πολλά σημεία η EQE είναι πιο άνετη από την E-Class (στο συνολικό εσωτερικό μήκος και στους ώμους των πίσω επιβατών).

Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 430 λίτρα, καθώς μεγάλο μέρος του «κλέβεται» από την μπαταρία και το ηλεκτρικό μοτέρ που είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα.

Αρχικά, θα διατίθεται στην έκδοση EQE 350, ενώ προαιρετικά είναι διαθέσιμο και το πακέτο AMG Line που προσθέτει διαφορετικούς προφυλακτήρες, μεγαλύτερους τροχούς, καθώς και σπορ καθίσματα bucket.

Η ηλεκτρική limo Mercedes EQS ήρθε Ελλάδα
H Mercedes EQE είναι η E-Class της ηλεκτρικής εποχής (vid) | Mercedes Benz EQS 1

Εκτός από την εκτεταμένη χρήση δέρματος (απομίμηση) και μία σειρά από επιλογές επενδύσεων, υπάρχει και η «σουίτα χαλάρωσης» (Energizing Comfort), η οποία προσθέτει μεταξύ άλλων και καθίσματα με λειτουργία μασάζ για τους επιβάτες, ενώ το Energizing Air Control Plus δημιουργεί την κατάλληλη ατμόσφαιρα καθαρίζοντας τον αέρα μέσω των ειδικών φίλτρων.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η εντυπωσιακή (προαιρετική) MBUX Hyperscreen που έκανε το ντεμπούτο της στην EQS. Όλο το ταμπλό μία οθόνη ή για την ακρίβεια τρεις ξεχωριστές οθόνες σε μία απρόσκοπτη μονάδα.

Στα highlights του τεχνολογικού οπλοστασίου, η βιομετρική πιστοποίηση και η πλοήγηση επαυξημένης πραγματικότητας, ενώ και τα «software updates» θα γίνονται από απόσταση (over-the-air).

Το σύστημα πλοήγησης είναι εξελιγμένο και δεν επιλέγει μόνο την ταχύτερη διαδρομή, αλλά επιλέγει και την καταλληλότερη με βάση το επίπεδο φόρτισης της EQE συνυπολογίζοντας τους σταθμούς φόρτισης κ.α.

Η Mercedes EQE διατίθεται προαιρετικά με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση αλλά και τετραδιεύθυνση, με την ανάρτησή της να προέρχεται από την EQS με αρχιτεκτονική 4 συνδέσμων εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Κάτω από το μέταλλο, κρύβεται μία μπαταρία 90,6 kWh, ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 292 ίππων και 530 Nm τοποθετημένο πίσω, όπου μεταδίδεται και η κίνηση. Η τετρακίνητη έκδοση 4Matic, θα είναι διαθέσιμη αργότερα.

Η αυτονομία της αγγίζει τα 660 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP, με χρόνους φόρτισης 10-80 % σε 31 λεπτά σε έναν γρήγορο φορτιστή DC.

Σημαντικό είναι ότι εκτός από το στάνταρ εσωτερικό ηλεκτρικό κύκλωμα 11 kWh, θα μπορεί να παραγγελθεί και με σύστημα 22 kWh, που μειώνει αρκετά το χρόνο φόρτισης από ένα αντίστοιχης ισχύος Wallbox.

Εξελιγμένο είναι και το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, με τον οδηγό να μπορεί να ρυθμίσει το βαθμό εμπλοκής από τα paddles στο τιμόνι με 3+1 επιλογές (D+, D, D- και Dauto).

Σε επίπεδο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, η ημιαυτόνομη EQE διαθέτει ό,τι πιο σύγχρονο και εξελιγμένο. Ξεχωρίζει το σύστημα προειδοποίησης κόπωσης του οδηγού που μέσω μία νέας κάμερας αναλύει τις κινήσεις του ματιού του οδηγού, ενώ δεν λείπει και το εντελώς αυτόματο παρκάρισμα με τον οδηγό εκτός οχήματος και έλεγχό του μέσω του smartphone.

Η παραγωγή θα ξεκινήσει στα μέσα του 2022 στο εργοστάσιο της Mercedes στη Βρέμη (όπου κατασκευάζεται και η EQC) για την Ευρώπη και στις ΗΠΑ, ενώ τα μοντέλα της κινεζικής αγοράς θα παράγονται τοπικά.