H νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης
Η δοκιμαστική λειτουργία του ηλεκτροκίνητου λεωφορείου μήκους 12 μέτρων θα πραγματοποιηθεί στις πραγματικές οδικές συνθήκες της ελληνικής πρωτεύουσας στο δρομολόγιο της Γραμμής 2
Στην Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. παρέδωσε για δοκιμαστική λειτουργία το αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο Irizar ie tram ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, αποκλειστικός εισαγωγέας και αντιπρόσωπος της εταιρίας στην Ελλάδα. Πρόκειται για μία κίνηση του ομίλου, ανταποκρινόμενη στην ανοιχτή πρόσκληση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για την πλήρη ανανέωση του στόλου των οχημάτων με λεωφορεία νέας τεχνολογίας φιλικά προς το Περιβάλλον και το επιβατικό κοινό.
Η δοκιμαστική λειτουργία του ηλεκτροκίνητου λεωφορείου μήκους 12 μέτρων θα πραγματοποιηθεί στις πραγματικές οδικές συνθήκες της ελληνικής πρωτεύουσας στο δρομολόγιο της Γραμμής 2 των Τρόλεϊ «Άνω Κυψέλη – Παγκράτι – Καισαριανή».
Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη και η Ο.ΣΥ. Α.Ε. θεώρησαν τους καλοκαιρινούς μήνες ιδανική περίοδο, καθώς το λεωφορείο θα δοκιμαστεί υπό συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας, ώστε να υπάρξουν σαφή συμπεράσματα αναφορικά με την αποδοτικότητα και τη δυνατότητα αυτονομίας του.
Η επίσημη παράδοση πραγματοποιήθηκε στο Αμαξοστάσιο της Ο.ΣΥ. Α.Ε. παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, του υφυπουργού Γιάννη Κεφαλογιάννη, του γενικού γραμματέα Γιάννη Ξιφαρά, του προέδρου της Ο.ΣΥ. Α.Ε., Βασίλη Ξυπολυτά, των διευθυνόντων συμβούλων της Ο.ΣΥ. Α.Ε., Στέφανου Αγιάσογλου, του ΟΑΣΑ, Νίκου Αθανασόπουλου, καθώς και του προέδρου του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, Ιωάννη Δ. Σαρακάκη, οι οποίοι επιβιβάστηκαν στο ηλεκτρικό λεωφορείο και απόλαυσαν μία σύντομη διαδρομή.
Παίρνοντας το λόγο, ο κ. Καραμανλής δήλωσε σχετικά: «Πάμε στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης», σημειώνοντας πως ο διαγωνισμός για την προμήθεια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων αναμένεται να προκηρυχθεί τον Αύγουστο-Σεπτέμβριο 2021 και εκτίμησε ότι μέσα στο 2022 θα κυκλοφορούν στην Αθήνα τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία.
Υπογράμμισε, δε, ότι η Αθήνα θα είναι η ευρωπαϊκή πόλη με τη μεγαλύτερη αναλογία ηλεκτρικών λεωφορείων, καθώς ο αρχικός διαγωνισμός θα αφορά στην προμήθεια σε πρώτη φάση 200-220 οχημάτων. Ανέφερε, επίσης, ότι παράλληλα, στο πλαίσιο του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση, δημιουργούνται οι κατάλληλες υποδομές για τη φόρτιση των ηλεκτρικών λεωφορείων όχι μόνο στα αμαξοστάσια, αλλά και σε συγκεκριμένα σημεία μέσα στην πόλη.
Από την πλευρά του, ο κ. Κεφαλογιάννης επισήμανε: «Ακολουθούμε μία σταθερή πορεία ενίσχυσης των δημόσιων συγκοινωνιών με οχήματα φιλικότερα προς το Περιβάλλον. Η ηλεκτροκίνηση διεισδύει όλο και πιο δυναμικά στην καθημερινότητα των μετακινήσεων και η Πολιτεία δίνει το παράδειγμα, ανανεώνοντας τον στόλο με νέα λεωφορεία αντιρυπαντικής τεχνολογίας. Δημιουργούμε καλύτερες και ποιοτικότερες συνθήκες μετακινήσεων για τους πολίτες, με υποδομές που θα παραμείνουν στην υπηρεσία των αστικών συγκοινωνιών και μετά την πανδημία».
Διακρίνονται οι κ.κ. Κώστας Καραμανλής, Γιάννης Κεφαλογιάννης, Γιάννης Ξιφαράς, Βασίλης Ξυπολυτάς, Στέφανος Αγιάσογλου, και Ιωάννης Δ. Σαρακάκης.
Από την έντυπη έκδοση της «Βραδυνής της Κυριακής»