Τη δέσμευση στήριξης στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της χώρας,  περιοχών όπου εφαρμόσθηκαν αυστηρότερα μέτρα, μετέφερε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, κατά την τοποθέτησή του στο Thessaloniki Helexpo Forum, που διοργανώνει η ΔΕΘ-Helexpo στο Συνεδριακό Κέντρο «Ι.Βελλίδης».

«Το μήνυμα της επόμενης ημέρας θα είναι να επικεντρωθούμε στην ποιότητα και να χτίσουμε πάνω στο brand της χώρας που βγήκε κερδισμένο, παρά την πρωτόγνωρη κατάσταση που διαμόρφωσε η πανδημία», είπε ο κ. Θεοχάρης,

Από την πλευρά της η βουλευτής και Τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ  Κατερίνα Νοτοπούλου, αναφέρθηκε στην ανάγκη του ριζικού μετασχηματισμού του τουριστικού μοντέλου, ώστε να μεταβούμε από έναν μονοθεματικό, μαζικό τουρισμό, χωρίς οικονομική απόδοση, σε ένα νέο, διαφοροποιημένο, ποιοτικότερο τουριστικό μοντέλο, που θα διασυνδέεται και με άλλους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας, όπως ο πρωτογενής.

Συνεχίζοντας,  η βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΜέΡΑ 25  Κωνσταντίνα Αδάμου, κάλεσε την κυβέρνηση να δώσει έμφαση στον εγχώριο ελληνικό τουρισμό και να διευρύνει περαιτέρω τα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού, με δεδομένες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά νοικοκυριά.

Ο πρόεδρος του ΕΕΘ και τουριστικός πράκτορας  Μιχάλης Ζορπίδης, εξέφρασε την αγωνία των επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου,

 σημειώνοντας πως ο ελληνικός τουρισμός δεν πρόκειται να ανακάμψει, αν δεν στηριχθούν οι τουριστικές επιχειρήσεις.

Ο ίδιος αναρωτήθηκε : «Τι έγινε με τα τουριστικά γραφεία που τόσο καιρό δεν δουλεύουν;», ενώ τόνισε πως σε μια πορεία 44 ετών στον τουρισμό, δεν αισθάνθηκε ποτέ ότι έχει το κράτος στο πλευρό του.

Παίρνοντας  τον λόγο, η πρόεδρός του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης  Βούλα Πατουλίδου, μίλησε για την προετοιμασία του Οργανισμού στα θέματα της ψηφιακής προβολής πολύ καιρό πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, που τον βοήθησε να επιβιώσει τη δύσκολη αυτή περίοδο.

Για να  προσθέσει  πως στο επόμενο διάστημα τρεις λέξεις θα είναι ο οδηγός: εκπαίδευση, ευελιξία και προσαρμοστικότητα.

Με τη σειρά του, ο Τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας  Αλέξανδρος Θάνος, έδωσε έμφαση στη  διεξαγωγή ποιοτικής και ποσοτικής έρευνας, για να διαπιστώσει πού βρίσκεται ως προορισμός, προκειμένου να αλλάξει τον στρατηγικό της σχεδιασμό,  η Περιφέρεια.

Μάλιστα, σύντομα οι άνθρωποι του τουρισμού της περιοχής θα κληθούν σε διαβούλευση επί της στρατηγικής αυτής, η οποία θα επικεντρωθεί στον επαναπροσδιορισμό του branding και θα δώσει έμφαση στο digital marketing.

Η αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης,  Μαρία Καραγιάννη, τόνισε πως η επόμενη μέρα βρίσκει σε εγρήγορση τον δήμο, που πιστεύει όμως στην εφαρμογή εθνικής πολιτικής, προκειμένου να αποφευχθεί η διάσπαση δυνάμεων.

Ανέφερε πως θα επιδιωχθεί ο συντονισμός με όμορους δήμους και όμορους νομούς για τη διοργάνωση κοινών τουριστικών δράσεων.

Κατόπιν, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων,  Γρηγόρης Τάσιος, σημείωσε πως  «Η φετινή χρονιά μπαίνει στο καλεντάρι ως μια μεγάλη μετεκπαίδευση των ανθρώπων του τουρισμού».

Για να  συμπληρώσει : «Πρέπει να δούμε το 2021 ως έτος επιβίωσης για το τουριστικό επιχειρείν.

Πρέπει να επιβιώσουμε, ταυτόχρονα όμως να κάνουμε και το επόμενο βήμα».

 Επισήμανε δε πως ο τουρισμός άνοιξε, μπήκε στον ανταγωνισμό και παρά τις δυσκολίες, η Ελλάδα αποδείχθηκε ένας από τους καλύτερους προορισμούς της Μεσογείου, δημιουργώντας μια καλή εικόνα, ενώ κέρδισε και τουρίστες από άλλες ανταγωνίστριες χώρες.

Αυτή η εικόνα, είπε, είναι και το καλύτερο διαβατήριο για το 2021 για τη χώρα μας. «Ο τουρισμός είναι εδώ και παραμένει δυνατός» τόνισε.

Ολοκληρώνοντας ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης,  Ανδρέας Μανδρίνος, μίλησε για τη επιβίωση, ότι  είναι η μαγική λέξη για τα ξενοδοχεία της  πόλης, λέγοντας  πως οι πληρότητες στο οκτάμηνο ήταν 32% και συγκεκριμένα τον Αύγουστο 20%, ενώ ο μέσος ετήσιος τζίρος των ξενοδοχείων της πόλης δεν θα ξεπερνά το κόστος μισθοδοσίας του 2019.

Αναφέρθηκε επίσης στα εμπόδια που δημιουργούν στα ξενοδοχεία οι περιορισμοί στην εστίαση και τη διασκέδαση, με τους πελάτες που έρχονται με βραδινές πτήσεις να μένουν νηστικοί.

Τέλος, ο γενικός διευθυντής εμπορικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης  της Fraport Γιώργος Βήλος, στάθηκη ιδιαιτέρως στη πτώση κατά 75%, που  κατέγραψε η επιβατική κίνηση στα 14 αεροδρόμια της εταιρίας  στο οκτάμηνο, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε.

Παρά ταύτα, όπως είπε, η Fraport δεν σκέφτηκε ούτε στιγμή να αναβάλλει ή να αναστείλει τις επενδύσεις που είχε σε εξέλιξη στα αεροδρόμια. Έτσι πλέον έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στα 11 από τα 14 (απομένουν Κως, Θεσσαλονίκη και Σαντορίνη).  Το πάνελ συντόνισε ο δημοσιογράφος  Γιώργος Μπούζος.