Μέλος της οικογένειας SH που απαριθμεί εκατομμύρια πωλήσεις με πρόγονο το SH50 του 1984, το τετράχρονο SH150 εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Ευρωπαϊκή αγορά το 2001. Οικονομικό, με «ζωντανό» κινητήρα και ευέλικτη όσο και ασφαλή συμπεριφορά, χάρη στη σταθερότητα που εξασφαλίζουν οι τροχοί των 16 ιντσών. Διαθέτοντας σύστημα ψεκασμού PGM-FI από το 2005, τα τελευταία 14 χρόνια το SH150i, έφτασε να θεωρείται ένα από τα κορυφαίο στις αστικές μετακινήσεις.

To 2013, το SH φόρεσε τον κινητήρα χαμηλών τριβών eSP (enhanced Smart Power) με τεχνολογία Idling Stop, αυξάνοντας την ισχύ και βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου. Το 2017 ανανεώθηκε αισθητικά με πιο σμιλεμένες γραμμές, τεχνολογία φώτων LED μπροστά/πίσω και την προσθήκη του Honda Smart Key.

Τώρα, για το 2020 το SH150i (που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στην πόλη Atessa της Ιταλίας – και θεωρείται ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ιταλική αγορά λόγω νομοθεσίας που απαγορεύει την κυκλοφορία μοτοσυκλετών 125cc στους αυτοκινητόδρομους) είναι ένα εντελώς ριζικά ανανεωμένο σκούτερ. Συνεχίζοντας την ένδοξη ιστορία των προκατόχων του, το νέο  SH150i είναι ταχύτερο, κομψότερο, πιο άνετο, πιο εύχρηστο και εξίσου οικονομικό από απόψεως τιμής αγοράς και λειτουργικού κόστους. Άλλωστε δεν θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε λιγότερο από ένα SH.

Η βελτίωση του SH150i δεν είναι εύκολος στόχος. Αλλά αυτή ήταν η αποστολή των μηχανικών εξέλιξης της Honda, επομένως ένα καλό σημείο εκκίνησης θα ήταν να αυξήσουν την ισχύ, τη ροπή και την απόδοση του νέου 4βάλβιδου κινητήρα eSP+ προδιαγραφών EURO5. Ο νέος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος κινητήρας 157cc eSP+ (‘enhanced Smart Power’) του SH150i προσφέρει βελτιωμένη επιτάχυνση, υψηλότερη τελική ταχύτητα και πιο οικονομική λειτουργία σε σχέση με το διβάλβιδο που αντικαθιστά. Η μέγιστη ισχύς των 12.4 kW αποδίδεται σε 250 rpm υψηλότερες στροφές, στις 8.500 rpm (από 10,9 kW @ 8,250 rpm), ενώ η μέγιστη ροπή των 14,9 Nm αποδίδεται στις 6.500 rpm (από 13.9 Nm @ 7.000rpm).

Η κατανάλωση καυσίμου (χωρίς ενεργοποιημένο Idling Stop) κυμαίνεται από 42,0 km/l – 44.7km/l (WMTC mode). Μία πρόσθετη τεχνολογία που αυξάνει την ασφάλεια στο βρεγμένο, είναι το Honda Selectable Torque Control (HSTC) η οποία λειτουργεί στο παρασκήνιο για έξυπνη διαχείριση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Μία ενδεικτική λυχνία αναβοσβήνει στον πίνακα οργάνων όταν το HSTC μειώνει ενεργά την ολίσθηση του πίσω τροχού, ενώ το σύστημα μπορεί να απενεργοποιείται πλήρως.

Αυξημένη είναι και η συμπίεση, με λόγο 12:1 από 10,6:1, ενώ οι μικρές διαστάσεις και η χωροταξία του κινητήρα, συγκεντρώνουν τις μάζες χαμηλά. Το ψυγείο, αντί να τοποθετείται στο εμπρός τμήμα του σκούτερ ενσωματώνεται στον ίδιο τον κινητήρα, για μία απλή, ελαφριά διάταξη, ενώ ο αποδοτικός πυρήνας επιτρέπει τη χρήση ενός πολύ συμπαγούς, ελαφρού ανεμιστήρα ψύξης. Οι τεχνολογίες χαμηλών τριβών περιλαμβάνουν το χιτώνιο του κυλίνδρου που διαθέτει μικροσκοπικές εγκοπές στην εξωτερική του επιφάνεια για τον περιορισμό της κατανάλωσης λαδιού και τη βελτίωση της ψύξης ενώ ο κύλινδρος είναι σε απόκλιση (σε σχέση με το κέντρο του στροφάλου). Μειωμένες είναι και οι τριβές της μετάδοσης χάρη στη χρήση τριών κύριων ρουλεμάν, τα οποία είναι σχεδιασμένο με γνώμονα τα ακριβή φορτία που μπορεί να δεχτεί έκαστο.

Το Idling Stop λειτουργεί μέσω ενός διακόπτη στο δεξί γκριπ και, όταν είναι ενεργοποιημένη, διακόπτει αυτόματα τη λειτουργία του κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα στο ρελαντί και τον επανεκκινεί αμέσως μόλις ο αναβάτης ανοίξει το γκάζι. Η λειτουργία του Idling Stop είναι πολύ διακριτική χάρη σε ένα σύστημα που επαναφέρει αυτόματα το στροφαλοφόρο σε γωνία πριν το χρόνο της εισαγωγής ενώ ένας μηχανισμός αποσυμπίεσης περιορίζει την αντίσταση του στροφάλου κατά την επανεκκίνηση. Η ηλεκτρική μίζα ACG λειτουργεί χωρίς τη χρήση συμβατικού μοτέρ και γραναζιών.

Το ανασχεδιασμένο πλαίσιο απελευθερώνει πρόσθετο και ακόμα πιο ωφέλιμο αποθηκευτικό χώρο (με ενσωμάτωση θύρας USB) και η βελτιστοποίηση της πίσω ανάρτησης αυξάνει την άνεση. Το πολυτελές νέο σώμα και το στιλάτο, χαρακτηριστικό εμπρός τμήμα αναδεικνύουν το SH150i. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED, ενώ νέα είναι και η LCD οθόνη του πίνακα οργάνων.

Θα διατίθενται τρεις εκδόσεις:

Στάνταρ SH150i χωρίς αξεσουάρ – 3.950 ευρώ

SH150i με μπαγκαζιέρα Smart top box – 4.250 ευρώ

SH150i με μπαγκαζιέρα Smart top box, χούφτες και ζελατίνα – 4.590 ευρώ

Το 2020 SH150i θα διατίθεται στους εξής χρωματισμούς: Pearl Nightstar Black, Pearl Cool White, Timeless Gray Metallic, Pearl Splendor Red.

Αξεσουάρ

Εκτός από την απλή μπαγκαζιέρα (top box), διατίθεται  Smart top box – που λειτουργεί με το Smart Key – και το κιτ ανοίγματος που μπορούν να τοποθετηθούν εκ των υστέρων. Διατίθεται επίσης ανασχεδιασμένη ζελατίνα και χούφτες για βελτιωμένη προστασία από τις καιρικές συνθήκες.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΥδρόψυκτος, 4-χρονος 1ΕΕΚ (SOHC)
Κυβισμός (cm³)156,9
Αρ. βαλβίδων ανά κύλινδρο4
Διάμετρος ´ Διαδρομή (mm)60 x 55.5
Σχέση Συμπίεσης12.0:1
Μέγιστη Ισχύς12.4kW/8.500rpm
Μέγιστη Ροπή14.9Nm/6.500rpm
Χωρητικότητα κάρτερ λαδιού1L
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ
ΤροφοδοσίαΗλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου7L
Κατανάλωση καυσίμου44.7km/litre
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΜίζαΗλεκτρική
Χωρητικότητα μπαταρίας12V7Ah
Ισχύς ACG670w/5,000rpm
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος ΣυμπλέκτηΑυτόματος, φυγοκεντρικός
Τύπος κιβωτίουCVT
Τελική ΜετάδοσηΙμάντας V
ΣΚΕΛΕΤΟΣ
ΤύποςΑτσάλινος Σωληνωτός Τύπου Ραχοκοκαλιάς
ΠΛΑΙΣΙΟ
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ)2.090mm x 730mm x 1.130mm
Μεταξόνιο1.350mm
Γωνία κάστερ26°
Ίχνος τροχού85,2mm
Ύψος σέλας799mm
Απόσταση από το έδαφος145mm
Απόβαρο134.1kg
Ακτίνα στροφής2.05m
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Τύπος εμπρόςΤηλεσκοπικό πιρούνι 33mm
Τύπος πίσωΔιπλά αμορτισέρ με προ-φόρτιση ελατηρίου
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντα εμπρός16M/C x MT2.50
Ζάντα πίσω16M/C x MT2.75
Ελαστικό εμπρός100/80-16 inch
Ελαστικό πίσω120/80-16 inch
ΦΡΕΝΑ
Σύστημα ABS2-κάναλο
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
ΌργαναHonda Smart Key, θύρα USB
Προβολέας εμπρόςLED
Πίσω φωςLED