Mε το νέο Hyundai i10 να πλησιάζει περισσότερο από ποτέ τα supermini, μοιάζει απολύτως δικαιολογημένο το μότο «Go Big». Οι προσδοκίες για να αποτελέσει τον ηγέτη της μικρότερης κατηγορίας Α, δεν μοιάζουν και τόσο μεγάλες…

Είναι από την άλλη και το γεγονός ότι οι συνεχώς αυστηρότερες νόρμες των ρύπων, ωθούν τους κατασκευαστές στην επένδυση πολλών εκατομμυρίων για την εξέλιξη ενός νέου μοντέλου, ούτως ώστε να είναι συμβατό με αυτές.

Έτσι, οι μικρότερες κατηγορίες (και κυρίως η A), μάλλον δείχνουν σχετικά απαγορευτικές για ορισμένους, στις οποίες τα περιθώρια κέρδους είναι μικρά. Η Hyundai, όχι μόνο επιμένει στη μικρότερη κατηγορία, αλλά θέλει με το i10, ένα ήδη πολύ επιτυχημένο μοντέλο (στην Ελλάδα κατέχει ένα μερίδιο της τάξης του 20% στην κατηγορία του), να αποτελέσει τον ηγέτη στο segment.

Ασφάλεια SmartSense S-10

To «Go Big» ισχύει σε κάθε τομέα, ακόμα και σε ένα city-car με μήκος που δεν ξεπερνάει τα 3,7 μέτρα (3,67 για την ακρίβεια).

Με τις τιμές του στη χώρα μας να ξεκινάνε από τα 11.190 ευρώ για την έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης του ενός λίτρου (67 ίπποι), και αυτές για την έκδοση 1.2 με τους 84 ίππους από 11.750 ευρώ, το νέο i10 διαθέτει τον ισχυρότερο εξοπλισμό τεχνολογιών ασφαλείας που υπήρξε ποτέ στην κατηγορία του, με το πακέτο S-10 τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Hyundai SmartSense να ανήκει στο βασικό εξοπλισμό.

Ενδεικτικά, χάρη στο S-10, το νέο Hyundai i10 μπορεί να κρατιέται εντός ορίων λωρίδας, να φρενάρει εάν ανιχνεύσει όχημα ή διερχόμενο πεζό, να προειδοποιήσει τον οδηγό αν έχει ενδείξεις κόπωσης, να βοηθά στην ομαλή εκκίνηση σε ανηφόρα, να φωτίζει πρόσθετα το εσωτερικό της στροφής σε νυχτερινή οδήγηση.

Αναλυτικά στο πακέτο S-10 συμπεριλαμβάνονται τα συστήματα: LDW (Σύστημα Προειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας), LKA (Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας), DAW (Σύστημα Προειδοποίησης Απόσπασης Προσοχής Οδηγού), HBA (Σύστημα Αυτόματης Ρύθμισης Υψηλής Σκάλας Φώτων), FCW (Σύστημα Προειδοποίησης Μετωπικής Σύγκρουσης), FCA City (Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης -χαμηλών ταχυτήτων), FCA Interurban (Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης -μεσαίων ταχυτήτων), FCA Pedestrian (Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης με αναγνώριση πεζών), SL (Σύστημα Περιοριστή Ταχύτητας), HAC (Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Ανηφόρα), VSM (Συνεργασία Ηλεκτρικής Υποβοήθησης Τιμονιού – MDPS & Ελέγχου Ευστάθειας – ESC), SCL (Στατικά Φώτα Στροφής).

E-Call

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας του που διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό το σύστημα E-Call, που προσφέρει τη δυνατότητα να κληθεί ο πανευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης 112 χωρίς οι επιβάτες να έχουν τηλέφωνο μαζί τους, όποτε βρεθούν σε μία απρόβλεπτη περίσταση. Ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού ή με την αυτόματη αναγνώριση ατυχήματος (όταν ανοίγουν οι αερόσακοι).

Μικρό αλλά άνετο

Επειδή, πρώτα απ’ όλα είναι η εμφάνιση, το νέο i10 είναι μεγαλύτερο σε μήκος (+5 mm στα 3.670) και πλάτος (+20 mm στα 1.680), έχασε 20 mm από το ύψος του προκατόχου (στα 1.480 mm) και πρόσθεσε 40 ολόκληρα χιλιοστά στο μεταξόνιο (στα 2.425 mm). Ο χώρος αποσκευών (252 λίτρα), διαθέτει 29 mm χαμηλότερο κατώφλι για ευκολότερη φόρτωση.

Εκτός από τους κορυφαίους με βάση τα δεδομένα της μικρότερης κατηγορίας χώρους, το νέο i10 διαθέτει έναν πλουσιότατο κατάλογο βασικού και προαιρετικού εξοπλισμού. Στο ευχάριστο, καλοσχεδιασμένο και ποιοτικό εσωτερικό, κυριαρχεί η νέα έγχρωμη οθόνη αφής 8’’ (η μεγαλύτερη της κατηγορίας) για το infotainment με τις εξαιρετικές δυνατότητες συνδεσιμότητας (με Apple CarPlay και Android Auto). Στα highlights και o αυτόματος κλιματισμός και η έξυπνη είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί.

Μερικά, μάλιστα, από τα στοιχεία του βασικού εξοπλισμού, τα συναντάμε περισσότερο σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων το δερμάτινο τιμόνι, το cruise control, σύστημα bluetooth και αυτόματο άναμμα φώτων. Προσθέστε σε αυτά την επιλογή ανάμεσα σε 10 διαφορετικά χρώματα αμαξώματος, με μαύρη ή κόκκινη οροφή που συνολικά δημιουργούν μία παλέτα 22 χρωματικών συνδυασμών.