Έχει καταγράψει περισσότερες από 3 εκατομμύρια πωλήσεις στις πρώτες δύο γενιές του και αποτελεί το μεγάλο «success story» στη σύγχρονη ιστορία της Nissan.

Ακόμα και στην Ελλάδα μοστράρει όλα αυτά τα χρόνια στις κορυφαίες θέσεις του «top ten» των πωλήσεων ανεξαρτήτως κατηγορίας, έχοντας ήδη βρει θέση στο γκαράζ σχεδόν 38 χιλιάδων ιδιοκτητών.

Η επιτυχία του από το 2007 μέχρι σήμερα, δεν ήρθε μόνο διότι αποτέλεσε τον πρωτοπόρο στην κατηγορία των compact crossover όπως τα γνωρίζουμε σήμερα.

Κατάφερε εκείνη την εποχή να φέρει μία εντελώς φρέσκια ιδέα στα μικρομεσαία, συνδυάζοντας τον κόσμο των κλασικών hatch με αυτόν των crossover και των SUV, και πρόσθεσε σε όλα αυτά και χαρακτηριστικά από MPV (στην πρώτη γενιά υπήρχε και 7θέσιο Qashqai+2).

Το γεγονός αυτό του προσέδωσε ένα χαρακτήρα «τα πάντα όλα» στην κατηγορία.  

Μεγαλύτερο και πιο premium

Σχεδόν 14 χρόνια μετά από εκείνο το πρώτο «αντί-Golf» του 2007, η ολοκαίνουρια τρίτη γενιά του Nissan Qashqai δεν ήρθε να ανατρέψει τις βασικές αρχές και αξίες του πρωτότυπου.

Τις ενισχύσει και τις εμπλουτίζει με όλα εκείνα τα στοιχεία και την τεχνολογία που απαιτεί το σήμερα, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη θέση του σε μία εκ των δημοφιλέστερων κατηγοριών στην Ευρώπη.

Νέα αισθητική, υβριδική γκάμα κινητήρων και πιο ευρύχωρο, ποιοτικό και hi-tech εσωτερικό.

Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMF-C της Renault-Nissan-Mitsubishi, το αμάξωμα του νέου Qashqai είναι κατά 60 κιλά ελαφρύτερο σε σχέση με το προηγούμενο παρά την αύξηση των διαστάσεων.

Πιο συγκεκριμένα, το μήκος έχει φτάσει τα 4.425 mm (+35), το πλάτος τα 1.838 mm (+32), το ύψος τα 1.635 mm (+10), ενώ το μεταξόνιο αγγίζει πλέον τα 2.666 mm (+20), εξασφαλίζοντας ακόμα καλύτερους χώρους σε σχέση με το παρελθόν, με αυτόν των αποσκευών να είναι στα 504 λίτρα (+74).

Αποκάλυψη για το 8θέσιο Nissan Pathfider (vid)

Η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και ατσαλιού «Ultra High Strength» (50% περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν), εκτός από τη «δίαιτα» που έχει επιφέρει, κάνει το αμάξωμα του νέου Qashqai 41% πιο άκαμπτο σε σχέση με το παρελθόν.

Στη σχεδίαση έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στη μέγιστη ασφάλεια με αποδοτικές ζώνες απορρόφησης ενέργειας σε πιθανή σύγκρουση.

Η ρύθμιση της ανάρτησης έχει γίνει με γνώμονα την οδηγική εμπειρία που προσφέρουν τα κλασικά hatchback στην κατηγορία αλλά και τα καλύτερα C-SUV του ανταγωνισμού.

Στις εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς και ζάντες έως 19’’, η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω, ενώ στις τετρακίνητες και στις εκδόσεις με ζάντες 20’’, πίσω έχουμε πολλαπλούς συνδέσμους.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Nissan και το νέο σύστημα διεύθυνσης είναι ρυθμισμένο για καλύτερη αίσθηση και αμεσότητα.

Υβριδικό και e-POWER

Το νέο Qashqai θα διατίθεται με ήπια υβριδικές και πλήρως υβριδικές εκδόσεις.

Στην πρώτη περίπτωση, μια μπαταρία 12V ALiS (Advanced Lithium-ion battery System) που φορτίζει από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, τροφοδοτεί έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα που ενισχύει το υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.3 DiG-T (+6 Nm για έως και 20″).

Βελτιώνει τη λειτουργία του συστήματος start/stop, ενώ στην περίπτωση συνδυασμού με αυτόματο κιβώτιο CVT, επιτρέπει την λειτουργία coasting με σβηστό μοτέρ.

Η βασική έκδοση του 1.3 DiG-T αποδίδει 140 ίππους και 240 Nm ροπής, ενώ θα συνδυάζεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Η ισχυρότερη έκδοση αποδίδει 160 ίππους και 260 Nm μέγιστης ροπής, ενώ ο συνδυασμός της γίνεται με μηχανικό κιβώτιο και κίνηση εμπρός ή με αυτόματο Xtronic CVT (σε αυτήν την περίπτωση η ροπή φτάνει τα 270 Nm).  

Με δύο ηλεκτρικά μοτέρ το Nissan Note e-POWER AWD

Η κορυφαία αυτόματη έκδοση, είναι και η μοναδική που θα διατίθεται και ως τετρακίνητη, με το βελτιωμένο σύστημα να έχει πιο γρήγορη απόκριση σε σχέση με το παρελθόν, ενώ διαθέτει περισσότερα προγράμματα οδήγησης (Standard, ECO, Sport, Snow και Off-Road).

Στο πλήρως υβριδικό σύστημα e-POWER που θα αρχίσει να διατίθεται στο μέλλον, ένας κινητήρας βενζίνης 1.5 (157 ίππων) συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα (140 kW), μετατροπέα και μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία, με τη συνδυαστική ισχύ να αγγίζει τους 190 ίππους και τη μέγιστη ροπή να αγγίζει τα 330 Nm.

Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, αποκλειστικά μέσω του ηλεκτρικού μοτέρ, με τον βενζινοκινητήρα να χρησιμοποιείται μόνο για παραγωγή ενέργειας, ενώ ο οδηγός έχει στην διάθεσή του 3 προγράμματα οδήγησης (Standard, Sport και Eco).

Σύμφωνα με τη Nissan, το Qashqai e-POWER προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης χωρίς την ανάγκη φόρτισης σε πρίζα, ενώ εξοπλίζεται και με e-Pedal επιτρέποντας οδήγηση με ένα πεντάλ στο 90% των περιπτώσεων.

Πλούσια εξοπλισμένο και με ProPILOT

Στο ποιοτικά, χωροταξικά και λειτουργικά αναβαθμισμένο εσωτερικό, ξεχωρίζει ο παραμετροποιήσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3″, η οθόνη αφής 9″ για το infotainmennt  με τις εξαιρετικές δυνατότητες διασύνδεσης, αλλά και το μεγάλο Head-Up Display 10,8″.

Από τον εξοπλισμό, δεν λείπουν τα καθίσματα με επένδυση δέρματος Nappa και λειτουργία μασάζ, ο κρυφός φωτισμός, αλλά και η νέα γενιά του πακέτου συστημάτων υποβοήθησης ProPILOT με Navi-link που θα είναι διαθέσιμη από τις μεσαίες εκδόσεις του μοντέλου και το καθιστά ημιαυτόνομο οδηγικά.

Η εμπορική πορεία του νέου Nissan Qashqai θα ξεκινήσει στους επόμενους μήνες.