Η νέα Mustang Mach 1, είναι η πιο οδηγοκεντρική που κατασκευάστηκε ποτέ, με έναν V8 που αποδίδει 460 ίππους και ένα «μπουκέτο» επεμβάσεων που αναβαθμίζουν τις ικανότητες της τόσο στην πίστα, όσο και στο δρόμο.

Στα highlights του muscle car, περιλαμβάνονται το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο TREMEC, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το βελτιωμένο σε απόκριση σύστημα διεύθυνσης, η ανάρτηση MagneRide και η βελτιωμένη κατά 22% κάθετα παραγόμενη δύναμη.

Η Ford ανακοίνωσε ότι η περιορισμένης παραγωγής Mustang Mach 1 θα είναι διαθέσιμη για πρώτη φορά στην Ευρώπη.

Πραγματοποιώντας το ντεμπούτο της στο Goodwood SpeedWeek που έλαβε χώρα στο West Sussex της Μ. Βρετανίας μπροστά σε ένα παγκόσμιο εικονικό κοινό, η Mustang Mach 1 είναι η πιο οδηγοκεντρική έκδοση παραγωγής του μοντέλου που διατίθεται στο Ευρωπαϊκό κοινό.

Σκληροπυρηνική

Κάτω από το καπό της Mustang Mach 1, οι αλλαγές στoν αλουμινένιο 5λιτρο V8 της Ford έχουν φτάσει την ισχύ στους 460 ίππους.

Με φιλτροχωάνη ανοιχτού τύπου (Open Air Induction System), πολλαπλή εξαγωγής και πεταλούδα 87 mm από την Mustang Shelby GT350 που διατίθεται από την Ford στη Β. Αμερική, αυξάνεται η ελεύθερη ροή αέρα στον κινητήρα.

Η βελτιωμένη αναπνοή του V8 λειτουργεί σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο λογισμικό διαχείρισης του κινητήρα και έναν συνδυασμό έμμεσου και άμεσου ψεκασμού χαμηλής και υψηλής πίεσης του καυσίμου αντίστοιχα για καλύτερη ευστροφία – η κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου ξεκινά στις 7.500 σ.α.λ.

Η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 7.500 rpm και η μέγιστη ροπή των 529 Nm στις 4.600 rpm.

Ένα βοηθητικό ψυγείο λαδιού, το οποίο προέρχεται επίσης από τη Shelby GT350, συνεργάζεται με ένα νέο φίλτρο εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη ροή του λαδιού – και κατ’ επέκταση κορυφαία απόδοση σε υψηλά φορτία.

Η έντονη παρουσία της Ford στο Goodwood SpeedWeek

Το σύστημα εξαγωγής Active Valve Performance της νέας Mach 1 διαθέτει τετραπλές απολήξεις με διάμετρο 4,5 ιντσών ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τον μοναδικό ήχο του V8 κινητήρα της Ford.

Στο σύστημα μετάδοσης η Mustang Mach 1 προσφέρει δύο επιλογές που στόχο έχουν τη μεγιστοποίηση της απόδοσης αλλά και των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου στην πίστα.

Το μηχανικό 6άρι κιβώτιο TREMEC 3160, χρησιμοποιεί έναν συμπλέκτη με δύο δίσκους που ανταπεξέρχεται στο αυξημένο φορτίο τόσο στις γρήγορες αλλαγές όσο και σε εκείνες που πραγματοποιούνται σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής του V8 κινητήρα κατά την οδήγηση στην πίστα.

Το κιβώτιο συνδυάζεται με σύστημα rev-matching, γεγονός που μεγιστοποιεί την απόδοση και τον «fun-to-drive» χαρακτήρα του μοντέλου στη σπορ οδήγηση.

Το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων της Ford, αποτελεί τη δεύτερη επιλογή.

Διαθέτει έναν αναβαθμισμένο μετατροπέα ροπής και μοναδικές για την περίσταση ρυθμίσεις που βελτιστοποιούν την καμπύλη ροπής, τον χαρακτήρα των αλλαγών ταχυτήτων αλλά και συνολικά την απόδοση.

Ένα δεύτερο ψυγείο αέρα-λαδιού αυξάνει την ικανότητα ψύξης κατά 75% σε συνθήκες οδήγησης με αυξημένο φορτίο.

Τόσο η χειροκίνητη όσο και η αυτόματη έκδοση διαθέτουν ένα πρόσθετο σύστημα ψύξης του πίσω άξονα που υποστηρίζει τον οδηγό στη σπορ οδήγηση στην πίστα.

Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που βελτιώνει την πρόσφυση τόσο στην ευθεία όσο και στις εξόδους των στροφών.

Έτοιμη για πίστα

Η Mustang Mach 1 διαθέτει μια σειρά αεροδυναμικών αλλαγών που εξασφαλίζουν σημαντικά οφέλη σε απόδοση.

Το ειδικά διαμορφωμένο εμπρός μέρος περιλαμβάνει μια νέα άνω γρίλια δύο τμημάτων, νέο splitter και κάτω γρίλια, καθώς και διαφορετικές πλευρικές, που σε συνδυασμό συμβάλλουν στη βελτίωση της ψύξη και της αεροδυναμικής.

Η Mustang Mach 1 παράγει περισσότερη κάθετη δύναμη κατά 22% από την Mustang GT, αφενός χάρη στο νέο σχεδιασμό του διαχύτη αέρα στο πίσω μέρος που προέρχεται από την Mustang Shelby GT500, αφετέρου χάρη στη μακρύτερη ποδιά κάτω από τον κινητήρα, η οποία διαθέτει ειδικά πτερύγια που κατευθύνουν τη ροή του αέρα στα φρένα του αυτοκινήτου.

Το εμπρός splitter, έχει σχεδιαστεί ώστε να παράγεται αυξημένη κάθετη δύναμη για ακόμη καλύτερη πρόσφυση στην πίστα, ενώ την ίδια στιγμή η μονή πίσω αεροτομή έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις αεροδυναμικές απαιτήσεις του εμπρός μέρους για τέλεια ισορροπία ανάμεσα στους δύο άξονες.

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι μοναδική έχοντας ως γνώμονα τις υψηλές απαιτήσεις κατά την οδήγηση στην πίστα.

Η ρυθμιζόμενη ανάρτηση MagneRide 2 ελέγχει ηλεκτρονικά το μαγνητο-ροϊκό υγρό που βρίσκεται στα αμορτισέρ ώστε να ανταποκρίνεται σε πραγματικό χρόνο στις μεταβαλλόμενες οδικές συνθήκες.

Αυτό είναι το καυτό Ford Puma ST

Η ανάρτηση έχει διαφορετικό καλιμπράρισμα για βέλτιστη απόδοση με πιο σκληρά εμπρός ελατήρια και αντιστρεπτικές δοκούς.

Επιπρόσθετα, η νέα ρύθμιση του τιμονιού EPAS, σε συνδυασμό με τα υποπλαίσια και τους βραχίονες της ανάρτησης που προέρχονται από τις Mustang Shelby GT350 και GT500, συμβάλουν ώστε η Mach 1 να διαθέτει ένα σύστημα διεύθυνσης με την καλύτερη απόκριση σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη Mustang έχει διατεθεί στην Ευρώπη.

Η νέα Mustang Mach 1 εξοπλίζεται με αλουμινένιες ζάντες 19” και μεγαλύτερο κατά 0,5 ίντσα πλάτος εμπρός και πίσω, οι οποίες συνδυάζονται με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πίστα.

Η κληρονομία της Mustang Mach 1

Η Mustang Mach 1 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1969 αναβαθμίζοντας την απόδοση της Mustang GT με μία σειρά βελτιώσεων που περιλάμβαναν πιο ισχυρούς V8 κινητήρες, ειδικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση και μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία.

Η πρώτη γενιά της Mach 1 πέτυχε 295 ρεκόρ ταχύτητας και αντοχής στο Bonneville Salt Flats, με πολλές αγωνιστικές ομάδες να κερδίζουν διαδοχικά μαζί της το πρωτάθλημα στο θεσμό SCCA Manufacturer’s Rally Championships το 1969 και το 1970.

Νέες ή ανανεωμένες εκδόσεις του μοντέλου παρουσιάστηκαν το 1971, το 1974 και το 2003.

Από το 1969 μέχρι σήμερα έχουν παραχθεί περισσότερα από 300.000 αντίτυπα της Mustang Mach 1.