Καθημερινά αναζητούμε τρόπους για να αποσπάσουμε τον εαυτό μας και να μειώσουμε το άγχος της καθημερινότητας. Η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην εκπλήρωση και των δύο προαναφερόμενων αναγκών.

Από τις καλύτερες και τις αποδοτικότερες επιλογές είναι οι ακόλουθες τρεις:

Τρέξιμο

Υπάρχει ένας λόγος που ακούτε συνέχεια ότι το τρέξιμο είναι μια από τις καλύτερες ασκήσεις για την υγεία σας: Μπορεί να κάψει πολλές θερμίδες, να μειώσει την επιθυμία για φαγητό και να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Το τρέξιμο για μόλις πέντε λεπτά την ημέρα μπορεί ακόμη και να σας βοηθήσει να ζήσετε περισσότερο, σύμφωνα με έρευνα του 2014.

Τα ψυχικά οφέλη από το τρέξιμο μπορεί να είναι ιδιαίτερα ισχυρά για άτομα που πάσχουν από κατάθλιψη. Σε μια ανασκόπηση του 2006 που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Psychiatry & Neuroscience , οι ερευνητές βρήκαν στοιχεία ότι η άσκηση μπορεί να λειτουργήσει με παρόμοιο τρόπο με τα αντικαταθλιπτικά, ανακουφίζοντας την καταθλιπτική διαταραχή, προωθώντας την ανάπτυξη νέων νευρώνων στον εγκέφαλο.

Πεζοπορία

Η φύση έχει ηρεμιστική επίδραση στο μυαλό. Υπάρχουν ενδείξεις ότι όταν βρισκόμαστε γύρω από φυτά και δέντρα μπορεί να συμβάλει στη μείωση του άγχους. Σε μια μελέτη του 2009 που δημοσιεύθηκε στην Περιβαλλοντική Υγεία και την Προληπτική Ιατρική, οι Ιάπωνες ερευνητές έστειλαν τους μισούς συμμετέχοντες σε μια δασική περιοχή και τους άλλους μισούς σε αστική περιοχή. Διαπίστωσαν ότι εκείνοι που βρέθηκαν, έστω και για 20 λεπτά, στο δάσος, είχαν χαμηλότερα επίπεδα άγχους, σε σχέση με τους συμμετέχοντες που βρέθηκαν στην πόλη.

Νεότερες έρευνες φαίνεται να ενισχύουν την ιδέα, ότι το να είμαστε κοντά στη φύση είναι καλό για την ψυχική μας υγεία. Μια μελέτη του 2015 που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Landscape and Urban Planning, ανακάλυψε ότι όταν οι νεαροί ενήλικες που πήγαιναν στη φύση με τα πόδια, ένιωθαν λιγότερο ανήσυχοι και είχαν βελτιωμένη λειτουργία μνήμης.

Γιόγκα

Σε μια μελέτη του 2007 που δημοσιεύθηκε στο Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine, οι συμμετέχοντες που είχαν λάβει μαθήματα γιόγκα παρουσίασαν σημαντικές μειώσεις στην κατάθλιψη, τον θυμό, το άγχος και τα νευρωτικά συμπτώματα. Τα ευρήματα οδήγησαν τους ερευνητές να προτείνουν τη γιόγκα ως συμπληρωματική θεραπεία για την κατάθλιψη.

Το 2012, μια άλλη ομάδα ερευνητών διεξήγαγε μια μελέτη ανασκόπησης, που δημοσιεύθηκε στην Alternative Medicine Review, εξέτασε τις επιπτώσεις της γιόγκα στο άγχος. Σε 25 από τις 35 μελέτες, τα άτομα παρουσίασαν σημαντική μείωση στα συμπτώματα άγχους μετά την έναρξη της γιόγκα. Το σημαντικό με τη γιόγκα είναι ότι εκτός από το τέντωμα και την ενίσχυση του πυρήνα, υπάρχει τεράστια εστίαση στην αναπνοή, η οποία βοηθά στη χαλάρωση και την ηρεμία του μυαλού.