Είναι το beast-seller των Κορεατών και αυτό λέει πολλά από μόνο του. Η Hyundai, τα τελευταία χρόνια, θέλει να κινείται σε υψηλά επίπεδα και μπορεί να κοιτάει τον όποιο ανταγωνισμό στα μάτια.

Ακόμα και σε κατηγορίες που στο πρόσφατο παρελθόν δεν θα φανταζόμαστε, όπως αυτή των hot hatch με την εξαιρετική σειρά «N».

Επιμένει ακόμα και σε κατηγορίες που λόγω υψηλού κόστους εξέλιξης και χαμηλού κέρδους τείνουν να εκλείψουν, όπως αυτή των mini (κατηγορία Α) με το ολοκαίνουριο i10.

Είναι ένας από τους μπροστάρηδες στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με το Kona Electric που προσφάτως ήρθε και στη χώρα μας.

Δεν αφήνει τίποτα να… πέσει κάτω, και αυτό όχι μόνο γιατί θέλει, αλλά, κυρίως, γιατί μπορεί.    

Στα πλαίσια αυτά έρχεται και το νέο Hyundai i20.

Το supermini της Hyundai είναι το δημοφιλέστερο μοντέλο της και είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα με τιμές από 12.990 ευρώ.

Οι εννιά πρωτιές

Υπάρχουν 9 σημεία που θα πρέπει να κρατήσουμε ως highlights για το νέο i20.

Είναι το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο της εταιρίας με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «Sensuous Sportiness», κάτι που το κάνει εξαιρετικά πιο δυναμικό σε σχέση με το παρελθόν.

Διαθέτει κορυφαίους χώρους για την κατηγορία B, χάρη και στο χαμηλό πίσω τούνελ μετάδοσης, οι οποίοι σε αρκετά σημεία θα μπορούσαν να συγκριθούν ακόμα και με αυτούς ενός μικρομεσαίου (χώρος αποσκευών 352 λίτρα).

Οι νέες τεχνολογίες SmartStream στα μηχανικά σύνολα, μειώνουν την κατανάλωση έως και 16%.

Στα διαθέσιμα κιβώτια ταχυτήτων υπάρχει και το καινοτόμο μηχανικό κιβώτιο iMT (Intelligent Manual Transmission) με ηλεκτρονικό πεντάλ συμπλέκτη (e-clutch) που αποφεύγει το κατά λάθος σβήσιμο κατά την εκκίνηση και διαθέτει και λειτουργία ρολαρίσματος (coasting).

Οι πρώτες εικόνες του hot Hyundai i20 N των 201 ίππων

Η γκάμα περιλαμβάνει και υβριδικά τεχνολογίας 48V Hybrid Turbo, με επιλογές κιβωτίων 6-iMT και 7-DCT (διπλού συμπλέκτη), ενώ μέσα στο 2021 θα δούμε και κορυφαία έκδοση «N».

Στο εσωτερικό, εκτός από την μεγάλη οθόνη αφής 8’’ για το infotainment, διατίθεται και ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25’’ (Digital Cluster).

Η συνδεσιμότητα έχει φτάσει σε κορυφαίο επίπεδο με ασύρματη σύνδεση Android Auto και Apple CarPlay.

Μέχρι και ατμοσφαιρικός φωτισμός LED και ηχοσύστημα Bose διαθέτει ο κατάλογος του εξοπλισμού.

Και σε όλα αυτά προσθέστε τον πληρέστερο βασικό εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας στην κατηγορία, με εξελιγμένη εκδοχή του πακέτου ενεργητικής ασφάλειας S-10 και σύστημα E-Call.

Υψηλά επίπεδα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού

Ακόμα και στο βασικό εξοπλισμό του, το νέο Hyundai i20 διαθέτει ένα εξαιρετικό πακέτο ασφαλείας, το S-10 Hyundai SmartSense, κάτι που είδαμε για πρώτη στο νέο i10.

Στην αναβαθμισμένη εκδοχή του, περιλαμβάνει επιπρόσθετα δύο νέες τεχνολογίες:

• Το σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (Forward Collision-Avoidance Assist) που επιπλέον ανιχνεύει και πεζούς,

• Tο σύστημα Προειδοποίησης Αναχώρησης Προπορευόμενου Οχήματος (Leading Vehicle Departure Alert) που βοηθά στην έγκαιρη εκκίνηση από φανάρι.

Αναλυτικά, ο αναβαθμισμένος βασικός εξοπλισμός ασφαλείας του νέου Hyundai i20 περιλαμβάνει:

1. VSM – Συνεργασία Ηλεκτρικής Υποβοήθησης Τιμονιού (MDPS) και Ελέγχου Ευστάθειας (ESC)

2. TPMS – Σύστημα Ελέγχου Πίεσης Ελαστικών

3. HAC – Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Ανηφόρα

4. SL – Αυτόματο Σύστημα Περιοριστή Ταχύτητας

5. LDW – Σύστημα Προειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας

6. LVDA (νέο) – Σύστημα Προειδοποίησης Αναχώρησης Προπορευόμενου Οχήματος

7. LKA – Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας

8. FCW – Σύστημα Προειδοποίησης Μετωπικής Σύγκρουσης

9. FCA City – Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (χαμηλών ταχυτήτων)

10. FCA Interurban – Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (μεσαίων ταχυτήτων)

11. FCA Pedestrian (νέο) – Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (ανίχνευση πεζών)

12. HBA – Σύστημα Αυτόματης Ρύθμισης Υψηλής Σκάλας Φώτων

13. DAW – Σύστημα Προειδοποίησης Απόσπασης Προσοχής Οδηγού

Και το σύστημα E-Call ανήκει στο βασικό εξοπλισμό, ενώ υπάρχουν διαθέσιμα είναι και τα συστήματα Lane Following Assist (LFA – που διατηρεί το αυτοκίνητο μόνιμα στο κέντρο της λωρίδας), Blind-spot Collision-avoidance Assist (BCA), Rear Cross-traffic Collision Assist (RCCA) και Parking Collision-Avoidance Assist – Reverse (PCA-R).

Πιο μεγάλο, πιο συνδεδεμένο

Η 3η γενιά του i20 που παρουσιάστηκε πρώτη φορά πίσω στο 2008, είναι μεγαλύτερη σε πλάτος (+30 mm), μήκος (+5 mm) και μεταξόνιο (+10 mm), ενώ το χαμηλότερο ύψος οροφής (-24 mm), δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στις δυναμικές γραμμές του.

Το όλο ύψος, ενισχύεται από τους Full LED προβολείς και τις νέες ζάντες αλουμινίου 16’’ και 17”.  

Οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων απολαμβάνουν ακόμη πιο άνετους χώρους, χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο (+10mm), το αυξημένο πλάτος και το χαμηλό τούνελ μετάδοσης.

Χάρη στη χαμηλότερη γραμμή βάσης των παραθύρων και το μικρό παράθυρο μετά τις πίσω πόρτες, βελτιωμένη είναι και η ορατότητα περιμετρικά.

Ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε κατά 26 λίτρα και είναι κορυφαίος για τα δεδομένα της κατηγορίας με 352 λίτρα (κορυφαίος για τα δεδομένα της κατηγορίας).

Υπάρχει νέος έξυπνος τρόπος επιτόπιας αποθήκευσης της εταζέρας για περίπτωση μεταφοράς ογκωδών αντικειμένων, ενώ το χαμηλότερο κατά 24 mm ύψος φόρτωσης, στοιχεία που προσθέτουν στην ευχρηστία.

Στα highlights ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10.25’’, με απεικόνιση των Driving Modes, όπως και η κεντρική οθόνη αφής 8” με λειτουργία split-screen για ταυτόχρονες απεικονίσεις.

Από κάμερα οπισθοπορείας, ειδική θύρα ταχυφόρτισης USB, Apple CarPlay και Android Auto που λειτουργούν ασύρματα, μέχρι ατμοσφαιρικό φωτισμό LED περιλαμβάνει το μενού.

Στη hi-tech εικόνα του εσωτερικού, συμβάλλει και το premium σύστημα ήχου Bose με οκτώ ηχεία, συμπεριλαμβανομένου ενός subwoofer.

Με τεχνολογίες SmartStraem

Κάτω από το καπό υπάρχουν δύο κινητήρες με τρεις επιλογές κιβωτίων, που έχουν να αντιμετωπίσουν 4% ελαφρύτερο αμάξωμα παρά την αύξηση των διαστάσεων.

Ο βασικός 4κύλινδρος MPi 1,2 με απόδοση 84 ίππους (από 12.990 ευρώ), είναι 10% αποδοτικότερος, ενώ στην κορυφή της γκάμας υπάρχει ο Turbo-GDi 1.0 σε δύο εκδόσεις με 100 ή 120 ίππους (από 13.990 και 16.490 ευρώ αντίστοιχα).

Για πρώτη φορά στην κατηγορία, συνδυάζεται Τurbo βενζινοκινητήρας με 48V Hybrid σύστημα –προαιρετικά στην έκδοση 100 ίππων (από 15.790 ευρώ), στάνταρ σε αυτή των 120.

Το 48V Hybrid σύστημα συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7DCT) ή με το νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων iMT.

Οι τιμές του νέου Hyundai i20