Η iX3 διατίθεται ήδη στην Ελλάδα και αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SAV της BMW. Ολοκληρώνει έτσι τη γκάμα της X3 που πλέον προσφέρει μια ολιστική προσέγγιση στη δυνατότητα επιλογών.

Αυτό είναι, λοιπόν, το πρώτο premium αμιγώς ηλεκτρικό SAV της BMW, που πρόσθεσε το γράμμα «i» στη γκάμα της X3. Θα πρέπει, μάλιστα, να τονίσω το «αμιγώς», καθώς η X3 διαθέτει και ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό στη γκάμα της, την plug-in hybrid X3 xDrive30e (από 59.530 ευρώ).

Προσθέστε την πλειάδα βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων εκδόσεων με κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς και το αποτέλεσμα είναι η στρατηγική φιλοσοφία της βαυαρικής φίρμας με την ονομασία «Δύναμη της Επιλογής».

Εξωτερικά, το «καλούπι» της Χ3 έχει… επιφορτιστεί με λεπτομέρειες που τονίζουν ότι κάτω από τη λαμαρίνα υπάρχει… ενεργειακό φορτίο και είναι σχεδόν αυτούσιες σε σχέση με αυτές που είχαμε δει στο πρωτότυπο του 2018. Αεροδυναμικές ζάντες 19’’, (προαιρετικά υπάρχουν και 20″), καλυμμένη μάσκα, ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, πλευρικά μαρσπιέ με μπλε λεπτομέρειες, πίσω ποδιά με μπλε διαχύτη και μερικές ακόμα λεπτομέρειες σε μπλε (στη μάσκα, στα φωτιστικά σώματα), που υπονοούν την ύπαρξη ρεύματος στο σύστημα κίνησης.

Όλες αυτές οι λεπτομέρειες, βεβαίως, παίζουν έναν σημαντικότατο ρόλο και στη διαμόρφωση ενός πιο αεροδυναμικού αμαξώματος (για λιγότερη κατανάλωση ενέργειας), με τον συντελεστή οπισθέλκουσα να διαμορφώνεται πλέον στο 0,29 (Cd).

Αντίστοιχα, και στην ποιοτική και premium καμπίνα που μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 5 επιβάτες με τις αποσκευές τους (από 510 έως 1.560 λίτρα), οι λεπτομέρειες είναι αυτές που κάνουν τη συγκεκριμένη έκδοση να ξεχωρίζει (κυρίως αυτές σε μπλε χρώμα). Ο ιδιαίτερα πλούσιος και hi-tech εξοπλισμός της iX3 σε βάζει αμέσως στο νόημα του τεχνολογικού υπόβαθρου.

Τα πάντα όλα…

Από ψηφιακό BMW Live Cockpit Professional, BMW Intelligent Personal Assistant, Driving Assistant Professional με Active Cruise Control και λειτουργία Stop&Go, Steering και Lane Control Assistant, μέχρι LED φώτα, κλιματισμό τριών ζωνών με λειτουργία προετοιμασίας του αυτοκινήτου πριν την είσοδο, ambient εσωτερικό φωτισμό, ηλεκτρική πίσω θύρα, πανοραμική ηλιοροφή, αλλά και ενεργή ανάρτηση.

Φυσικά, δεν είναι μικρός και ο κατάλογος των προαιρετικών με σπορ καθίσματα, δερμάτινες επενδύσεις Vernasca, Head-Up Display, Parking Assistant Plus και premium ηχοσύστημα Harman Kardon.

Και επειδή αρκετοί παραπονιούνται για τη μη ύπαρξη… έντασης στα ηλεκτρικά οχήματα, οι ήχοι BMW IconicSounds Electric που εξελίχθηκαν για τις ηλεκτρικές BMW ενισχύουν την οδηγική εμπειρία. Και επειδή κάθε λεπτομέρεια παίζει το ρόλο της, ακόμα και ο ήχος εκκίνησης και απενεργοποίησης είναι εξελιγμένος σε συνεργασία με το συνθέτη Hans Zimmer!

Η 5η γενιά BMW eDrive

Κάτω από το αμάξωμα της iX3, υπάρχει η 5η γενιά (πότε φτάσαμε…) του ηλεκτρικού συστήματος BMW eDrive, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί και στις επερχόμενες iNEXT και i4 από το 2021. Η BMW λέει ότι η ενεργειακή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα είναι κατά 30% υψηλότερη συγκριτικά με των σύγχρονων ηλεκτρικών μοντέλων του BMW Group.

Η απόδοση του κινητήρα φτάνει μέχρι 93%, συγκριτικά με το 40% των κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενώ το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της iX3 σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής της είναι κατά 30% μικρότερο σε σύγκριση με μια αντίστοιχη X3 xDrive20d (έως και 60% αν η φόρτιση γίνεται με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές).

Η μέγιστη ισχύς αγγίζει του 286 ίππους ενώ η μέγιστη ροπή τα 400 Nm και διατηρείται και στις υψηλές στροφές. Για το κλασικό 0-100 km/h απαιτούνται μόλις 6,8’’, ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 180 km/h.

Χάρη στη μπαταρία 80 kWh, η αυτονομία αγγίζει τα 460 km με βάση το κύκλο WLTP (έως 520 στον NEDC), ενώ ο οδηγός έχει πρόσβαση σε τρεις διαφορετικές επιλογές για το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Με ταχυφορτιστή 150 kW, το 80% της φόρτισης μπορεί να γίνει σε 34 λεπτά.

Στη χώρα μας έχει ήδη ανοίξει ο κατάλογος παραγγελιών, με την τιμή της iX3 να είναι στα 67.900 ευρώ. Σημειώστε ότι δεν πριμοδοτείτε από επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού καθώς η αρχική τιμή της προ φόρων ξεπερνάει τις 50.000 ευρώ.